Fysikälskare, spana in Teardown på momangen

Robot
Fysikälskare, spana in Teardown på momangen

Spelet för alla oss som älskar att förstöra allt vi ser.

#dennis-gustafsson, #teardown


Skägg.
10 Chambers

Jag vill spela det här nu, nu, nu!!


signatur
Inaktiv

Själva fysiken verkar ju grymt kul från ett sandlådeperspektiv men verkar inte själva spelet rätt trist att man bara springer omkring och plockar upp saker innan en klocka går ut? Jag har följt detta på twitter ganska länge nu och tidigare visade han upp jättespindlar och grejs som verkade mycket mer spännande men det kanske fortfarande finns kvar?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag vill spela det här nu, nu, nu!!

Instämmer. Ser hur trevligt ut som helst.

Vill se att någon portar Quake till den där motorn.

Medlem

Smart lär bli en hit direkt bland streamare och spridas vidare den vägen.

Medlem

Ser riktigt skoj ut. Segt att behöva vänta till 2020

Medlem

Sugen. Fler, mindre voxels skulle göra mig mer sugen.

Medlem

Spelet i sig låter dötråkigt, men är riktigt intresserad av fysikmotorn och det grafiska. Ser fram emot mer info om det.

Medlem

Schysst teknologi applicerad på en ganska banal produkt. Förhoppningsvis kan man modda spelet och göra saker lite intressantare.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Själva fysiken verkar ju grymt kul från ett sandlådeperspektiv men verkar inte själva spelet rätt trist att man bara springer omkring och plockar upp saker innan en klocka går ut? Jag har följt detta på twitter ganska länge nu och tidigare visade han upp jättespindlar och grejs som verkade mycket mer spännande men det kanske fortfarande finns kvar?

Jag tar hellre ett sandlådespel som tar lite risker, än 10 traditionella theme-park lir. Speciellt sandlådelir som har mod och leveleditor-stöd, då finns potential att intressanta nya spellägen och koncept uppstår man tidigare inte tänkt på, exempelvis Dayz-modden. Tror vi har större chans att se nästa stora grej från ett sådant här spel, förutsatt då att grunderna sitter dvs.

Medlem

Vänta. Det här spelet såg jag en trailer till, eller om det var ett tidigt gameplay och då var grafiken milsvida bättre än denna minecraft-grafik.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Exakt vad jag velat ha sedan red faction guerrilla!!!

Medlem

Såg helt klart skoj ut. Finns det bara tillräckligt med roliga banor kan det nog hålla ett tag.

Releasehästryttare

wishlistat direkt!

Medlem
Skrivet av Roy Batty:

Vänta. Det här spelet såg jag en trailer till, eller om det var ett tidigt gameplay och då var grafiken milsvida bättre än denna minecraft-grafik.

Åh fan, kan du peka på den åt mig. Låter ju skitbra

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Åh fan, kan du peka på den åt mig. Låter ju skitbra

Minnet svek mig en aning, men nog såg det ändå mycket bättre ut här.

https://www.youtube.com/watch?v=aAgVSTrqNOc&t=617s


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

alldeles för odetaljerad förstörelse


signatur

//monster

Medlem

Förstår inte riktigt vad som är imponerande med det. Inget svårt att programmera direkt

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av robbis:

Förstår inte riktigt vad som är imponerande med det. Inget svårt att programmera direkt

Haha, du inser att en sån kommentar låter ganska dryg va? Om du är John Carmack, in disguise.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, du inser att en sån kommentar låter ganska dryg va? Om du är John Carmack, in disguise.

Men det är ju inget nytt. Är själv utbildad spelprogrammerare så jag har rätt att vara dryg.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av robbis:

Men det är ju inget nytt. Är själv utbildad spelprogrammerare så jag har rätt att vara dryg.

Haha, fair enough.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, fair enough.

Medlem

Om något är imponerande så är det denna https://www.youtube.com/watch?v=-5oDPCKUPPU&t

Medlem

Vad händer om man plöjer ner allting till atomer runt omkring eller direkt på objective grejerna? Jag antar de sitter på något oförstörbart men likväl kan man ta bort alla hinder och bara lämna något som går högt nog för att nå varje objective. Det gäller att han gjort så det inte är snabbaste vägen men förmodligen är det roligare att vara lite mer kreativ än så oavsett.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av robbis:

Om något är imponerande så är det denna https://www.youtube.com/watch?v=-5oDPCKUPPU&t

Haha, ja, vansinnigt coolt (ska skriva nyhet om det, hittade fler exempel hos källan) men tills vi ser det där i ett spel som körs med ett 1070-kort tillåter jag mig ändå bli exalterad över Teardown Den lägsta tiden det tog att rendera en frame var 17 sekunder, många över 300. En bit kvar till 60 frames per second.


signatur
Medlem

Spelupplägget låter som han haft problem att hitta något vettigt att göra med sin enormt coola motor. Mycket imponerande, men själva spelmekaniken känns lite trist.

Medlem

Pewdiebait, som John Bain skulle ha kallat det.

1
Skriv svar