Sony sänker priset på Playstation Now, kostar nu 10 euro per månad

Robot
Sony sänker priset på Playstation Now, kostar nu 10 euro per månad

Titlar som Uncharted 4, God of War och GTA V läggs dessutom till i biblioteket.

#playstation-now, #sony


Medlem

Månadskostnaden är €10/110 kr men jag tror nog att fler är intresserade av att årskostnaden är €60/650 kr. Det är alltså dyrare att betala månadsvis i sex månader än för ett helt år.

Medlem

Att de envisas med att plocka bort de bästa spelen efter en viss tid. Om min nästa genomspelning av God of War hade kunnat ske på datorn så hade PS4an åkt ner i en kartong dirr.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Så lägre pris, för eventuellt färre spel? Vilket kap! Haha

Men skämt åsido, kanske har jag fel, och det fanns ju en del sköna spel minns jag från när jag lirade betan bortsett från dessa.

Medlem
Skrivet av herrPuffy:

Så lägre pris, för eventuellt färre spel? Vilket kap! Haha

Men skämt åsido, kanske har jag fel, och det fanns ju en del sköna spel minns jag från när jag lirade betan bortsett från dessa.

Det är verkligen inte för spel än när du lirade betan. De lägger till typ 5 - 6 spel (ibland mer) varje månad. En tjänst som funkar riktigt bra nu måste jag säga. Lite konstigt dock att dessa spel är så tidsbegränsade. Det kostar ju säkert multum att ha dem där.
Men lägre pris för nästan 800 spel som de säger finns där nu, inte illa pinkat

Medlem

ha, jag har ett bättre förslag. att dom inte får en spänn till då man redan betalar mkt nog.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av PontusT:

Det är verkligen inte för spel än när du lirade betan. De lägger till typ 5 - 6 spel (ibland mer) varje månad. En tjänst som funkar riktigt bra nu måste jag säga. Lite konstigt dock att dessa spel är så tidsbegränsade. Det kostar ju säkert multum att ha dem där.
Men lägre pris för nästan 800 spel som de säger finns där nu, inte illa pinkat

Tror inte Sony betar något för Uncharted eller God Of War men GTAV kan inte vara det billigaste

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

ha, jag har ett bättre förslag. att dom inte får en spänn till då man redan betalar mkt nog.

va? Dom får ju inte en spänn till, utan mindre spänn varje månad

Hur är det om man laddar ner dessa nämnda titlar då? Blir dom otillgängliga då efter 1 januari ändå?

Edit: Nog för att alla med en PS4:a säkert ändå äger både UC4 och GOW.

Medlem

När jag testade den här tjänsten vad den sjukt laggig, rena spelförstöraren. Alla PS4-spel där som jag vill spela äger jag redan, så enda anledningen till att införskaffa tjänsten är ju så man en gång för alla kan packa ner sin PS3:a och spela dessa spel direkt på PS4:an istället, men PS3-spelen var ju mer eller mindre ospelbara på den här tjänsten tyvärr (och då har jag ändå 1000Mbit-uppkoppling :/)...

Skrivet av hoppalängdhopp:

Hur är det om man laddar ner dessa nämnda titlar då? Blir dom otillgängliga då efter 1 januari ändå?

Med största säkerhet är svaret ja på den frågan. Precis som med Playstation Plus-spel du laddar ner lär nog "Valid period (end)" sättas på spelet (som du hittar om du kollar under "Information" på spelet) .

Medlem
Skrivet av twilek:

Med största säkerhet är svaret ja på den frågan. Precis som med Playstation Plus-spel du laddar ner lär nog "Valid period (end)" sättas på spelet (som du hittar om du kollar under "Information" på spelet) .

Fast det datumet visar ju bara när ditt abonnemang tar slut. Om du förlänger PS+ så kommer spelen finnas kvar efter det datumet.

Medlem
Skrivet av Arzei:

Om min nästa genomspelning av God of War hade kunnat ske på datorn så hade PS4an åkt ner i en kartong dirr.

Fast varför skulle du vilja spela God of War streamat i 720p om du kan spela det lokalt i 1080p på PS4?
--
Är för övrigt nöjd med tjänsten. Tog platinum i första Sly Cooper och det var näst intill smärtfritt.

Medlem
Skrivet av Margy:

Fast det datumet visar ju bara när ditt abonnemang tar slut. Om du förlänger PS+ så kommer spelen finnas kvar efter det datumet.

Nej, det visar hur länge du har en valid licens för att köra just den appen/spelet. Jag har själv erfarenhet om att så är fallet: när jag skulle flytta för ett antal år sedan och under några veckor inte hade tillgång till internet samtidigt som mitt PSN+ abonnemang gick ut så trodde jag just att det skulle räcka att gå online och förlänga abonnemanget för att alla PSN+ spel skulle gå att spela igen, men så var icke fallet, jag fixade så jag temporärt kunde gå online för att förlänga min PSN+ subscription, men sedan när jag väl var offline igen och försökte starta en PSN+ titel så ville den ladda ner en valid licens för just den titeln, de spel jag hade startat medan jag var online gick dock fortfarande att starta och hade också uppdaterat sina "Valid Period (end)" datum, medan de jag inte startat hade ett gammalt "Valid Period (end)" datum och gick inte att starta. Förvisso var detta på PS3, men är nog ganska sannolikt att det funkar likadant på PS4a. Oavsett bevisar det att funktionen just kan användas per spel snarare än bara för att visa hur länge ens abonnemang är valid.

1
Skriv svar