Nu kan PS4- och Xbox One-ägare spela Battlegrounds - tillsammans!

Robot
Nu kan PS4- och Xbox One-ägare spela Battlegrounds - tillsammans!

Cross-play har anlänt till konsolerna.

#3, #4, #battlegrounds, #cross-play, #pubg


Medlem

Coolt! Spelar det inte på konsol men jag gillar att crossplay kommer mer och mer

Ambassadör
Xbox

Yes, mer crossplay åt folket!


signatur

Jump in.

Inaktiv

Var någon på discord som berättade att PC fick crossplay med konsol och jag bara skratta rakt ut. Hade varit hilarious obalanserat!

Efter 5 sekunders googling såg jag att det som nämnt i artikeln handlar om konsol-crossplay såklart.

Allt annat vore galenskap

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Var någon på discord som berättade att PC fick crossplay med konsol och jag bara skratta rakt ut. Hade varit hilarious obalanserat!

Efter 5 sekunders googling såg jag att det som nämnt i artikeln handlar om konsol-crossplay såklart.

Allt annat vore galenskap

https://www.fz.se/nyhet/280529-crossplay-i-call-of-duty-moder...


Sedan är ju valet dock upp till en själv.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Inaktiv
Skrivet av Barak:

"Kort sagt: mus + tangentbord i ena lobbyn, kontroller i den andra."

Precis... hade varit galenskap att tvångsmatcha mus/tgtbord mot kontroller
Men kul att man KAN välja det om man är masochist (eller bara jävligt självsäker i sina skills med kontroller!)

För att utveckla på den biten med att man KAN spela konsoll mot PC så borde det nästan skapas achievements att låsa upp ifall man vinner mot PC-spelare

Medlem

Inget som säger att bara för man spelar på pc med mus och tangentbord så blir man automatiskt en superspelare. Finns många kontrollspelare som äger pc spelare och tvärtom. Låt var och en välja vad man vill spela.

Jag tycker det är bra att man kan välja att spela mot vem man vill.

Medlem
Skrivet av Effa:

Finns många kontrollspelare som äger pc spelare och tvärtom.

Kan du ge ett exempel på en kontrollspelare som äger någon med mus och tangentbord?

Skrivet av Allexz:

Kan du ge ett exempel på en kontrollspelare som äger någon med mus och tangentbord?

Jag gjorde det i Cod betan. Hamnade rätt ofta i spel med en massa/endast pc-spelare och var oftast i topp

Medlem
Skrivet av Allexz:

Kan du ge ett exempel på en kontrollspelare som äger någon med mus och tangentbord?

Kolla Nickmercs på twitch. Helt sjukt att folk är så naiva att tro att alla pc spelare är övermänniskor.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Yes, mer crossplay åt folket!

Håller med dig, har många vänner som spelar på pc. Jag lirar konsol och det finns många spel jag skulle vilja lira med pc spelare.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

"Kort sagt: mus + tangentbord i ena lobbyn, kontroller i den andra."

Precis... hade varit galenskap att tvångsmatcha mus/tgtbord mot kontroller
Men kul att man KAN välja det om man är masochist (eller bara jävligt självsäker i sina skills med kontroller!)

För att utveckla på den biten med att man KAN spela konsoll mot PC så borde det nästan skapas achievements att låsa upp ifall man vinner mot PC-spelare

Låt oss aldrig glömma att Doomer vann FragFest i Quake genom att bara köra med tangentbordet mot en hel massa andra musspelare

Inaktiv
Skrivet av DrDoom:

Låt oss aldrig glömma att Doomer vann FragFest i Quake genom att bara köra med tangentbordet mot en hel massa andra musspelare

Tror ingen bra spelare någonsin förlorat med mus/tangentbord mot en kontroll-spelare

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Tror ingen bra spelare någonsin förlorat med mus/tangentbord mot en kontroll-spelare

Spela med bara tangentbordet var nog mer handikappande än att spela med en handkontroll, men visst har du en poäng. 1996 när Doomer vann så var ju mus+tgbspelare alla nybörjare fortfarande med. Idag hade det resultatet aldrig hänt en bra musspelare kommer alltid vara snäppet snabbare och precisare än en bra kontrollspelare.

Inaktiv
Skrivet av DrDoom:

Spela med bara tangentbordet var nog mer handikappande än att spela med en handkontroll, men visst har du en poäng. 1996 när Doomer vann så var ju mus+tgbspelare alla nybörjare fortfarande med. Idag hade det resultatet aldrig hänt en bra musspelare kommer alltid vara snäppet snabbare och precisare än en bra kontrollspelare.

Wut?

Inaktiv
Skrivet av DrDoom:

Låt oss aldrig glömma att Doomer vann FragFest i Quake genom att bara köra med tangentbordet mot en hel massa andra musspelare

Okej.. jag snackar nutid... men visst

Medlem

Jag gillar funktionen till co-op. Men ogillar den till mp spel. Mara för att så många som möjligt spelar har så liknande förutsättningar son möjligt då. Pc fortnite mot switch vem vinner liksom...

1
Skriv svar