Xbox Game Pass - Oktober

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Oktober

Ny månad och oktobers första laddning med spel till Xbox Game Pass har aviserats. Som vanligt så kommer det mer under andra halvan av månaden, bland annat The Outer Worlds, men det tar vi i nästa post! Som uppvärmning inför det släppet så kan man kolla in Obsidian's Fallout New Vegas som dyker upp 17/10 på XGP. Felix the Reaper, ett indiespel som vi såg senast i ID@XGP-videon, har release direkt på XGP den här månaden -väldigt trevligt! Vi får också en gammal OG Xbox-klassiker från 2002, Panzer Dragoon Orta, som hottats upp lite för Xbox One X, kul!
Bara konsolspel än så länge, PC kör ju sitt egna lilla race men jag uppdaterar tråden när vi får mer info om det! EDIT: PC-spelen nu bekräftade, se min post nedan!

Förra laddningen kan ni kolla in här.

Nya titlar:

Dishonored 2 (3 okt, konsol)

World War Z (10 okt, konsol)

Yooka Laylee (10 okt, konsol)

Fallout New Vegas (17 okt, konsol)

Felix The Reaper (17 okt, release, konsol)

Panzer Dragoon Orta (17 okt, konsol)

Som vanligt så lämnar också några spel tjänsten i slutet av oktober: >Observer_, Resident Evil 5, Sinner och Dead Island: Riptide. Verkar något av dem intressanta så har ni en månad på er att köra igenom dem.

Xbox Game Pass

#xbox #xbox-game-pass #nyhetstips


signatur

Jump in.

Backloggens befriare

Hmm, för första gången i år känner jag mig kluven inför The Outer Worlds... Det kommer ju att krocka med Gears 5..!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Oh, wwz! Vem vill spela?


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av keffkebab:

Hmm, för första gången i år känner jag mig kluven inför The Outer Worlds... Det kommer ju att krocka med Gears 5..!

Hehe, ja det får bli paus från Gears för att spela TOW

Skrivet av DKvarn:

Oh, wwz! Vem vill spela?

Det ser fasiken ganska kul ut. Lite L4D sådär ju.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag spelade Orta på min 360 mha backwards compability för ett par år sedan. Tyvärr fanns en bugg i spelet som gjorde att den alltid krashar på bana 7 på en pal konsol. Det gick alltså inte komma vidare. Jag fattade som alla med pal-konsol hade det problemet. Är det någon som har vetskap om det är fixat? Har ingen större lust att mala fram till bana 7 igen för att sedan inte kunna spela vidare...

Medlem

Sry folks, lite snabb med frågan. En googling påvisar att buggen är fixad med en patch 2018. Så det ska vara lugnt nu!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av maq777:

Sry folks, lite snabb med frågan. En googling påvisar att buggen är fixad med en patch 2018. Så det ska vara lugnt nu!

Ändå bra info om någon hade samma fundering!


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne köpte wwz till ps4 när det kom, riktigt roligt spel


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Grattis ni som inte vågat köpa WWZ, ett av bästa spelen i år!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av DKvarn:

@Mortaigne köpte wwz till ps4 när det kom, riktigt roligt spel

Skrivet av LARRYLUKE:

Grattis ni som inte vågat köpa WWZ, ett av bästa spelen i år!

Låter som om man borde prova på det då


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox

Nu har också PC-spelen för oktober bekräftats!

  • F1 2018

  • Lonely Mountains Downhill

  • Minit

  • The Outer Worlds

  • Saints Row IV: Re-elected

  • State of Mind

  • Stellaris

Sinner: Sacrifice for Redemption lämnar XGP PC i slutet av månaden, precis som på konsol.


signatur

Jump in.

Medlem

The Outer Worlds har ju varit deras dragplåster ett tag. Är spänd av förväntan.

1
Skriv svar