Vem är eran favorit röstskådespelare i spel?

Medlem

Många bra varianter här.
Personligen svag för Michael Ironside, James McCaffrey och Doug Cockle.
Som av en händelse hör till mina favorit spelserier.
Steve Blum har ju en härlig raspig röst som vissa nämnt, men lite tråkigt när han är bara någon snubbe med några meningar som skymtar förbi. Å andra sidan behövs det lite variation.

Brandon Keener som Garrus, mumma.

Sen har ju Darkest Dungeon en berättare med skön röst så där.

Mark Strong är perfekt som Titus i Space Marine.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Svårt att säga, men personerna bakom rösterna i Dawn of War 2 är riktigt skickliga, speciellt Keith Ferguson.

Keith Ferguson har varit med i sjukt mycket med, allt från tecknade serier till God of War och flera karaktärer i Overwatch.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Det första jag kommer att tänka på direkt är:

Flera röstskådisar (Phil Lamarr, Joe DiMaggio, Michael Gough för att bara nämna några) i det oförglömliga (och oförglömligt buggiga) Vampire: The Masquerade - Bloodlines. Ett av mycket få spel där jag fått rysningar av välbehag för att rösterna (och dialogerna) är så väl framförda (och skrivna). Ska man bara nämna ett spel som var före sin tid och banbrytande gällande kvalité och framförande av röster, dialog och manus så är det Vampire: The Masquerade - Bloodlines. Damn that shit's still gooood!

Älskar voice casten i Full Throttle också. Protagonisten, Ben's (spelad av Roy Conrad) röst låter precis som nån som inte gjort något annat än att andas in bensinångor, druckit sig redlöst full på whiskey och hamnat i krogslagsmål hela sitt liv.

Även en radda talangfulla röstskådisar i Deus Ex från 2000.

Vill även nämna:

Linda Hunt, övegripande berättelseskildrare i God of War. Fantastisk patos.

Jennifer Hale som fem-shep. Snacka om att lyfta en hel serie till ännu högre höjder. (Samma här som i Bloodlines: bra manus och många bra röstskådespelare på det ger hela världen en tyngd och trovärdighet som bidrar till den täta stämningen.)

Wayne June från Darkest Dungeon.

Och kanske Logan Cunningham i Bastion.

(David Hayter är den mest överskattade.)

Medlem

Dom som arbetar på wow utan tvekan får alla andra att verka som ett skämt.

rösten bakom saurfang, anduin,thrall you name it.

Medlem

sims är bra


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Slänger in Liam Neeson i Fallout 3, minns det iaf som väldigt bra

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Alla röster i Dark Souls 1 och Bloodborne är iaf jävligt bra tycker jag! Kommer inte ihåg så mycket av hur det var i Demon's dock.

Jo, det finns en röd tråd genom rösterna som är lite svår att identifiera, men det låter ofta som att de gör sig till - fast på ett hedervärt/behjärtansvärt sätt. En del röster/repliker är helt urflippade men det blir liksom ändå skitbra på något konstigt sätt, nästan så att man ryser av respekt även om det i ett annat sammanhang låtit fånigt.

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Slänger in Liam Neeson i Fallout 3, minns det iaf som väldigt bra

Hehe, tyckte hans insats i det spelet var riktigt platt, typ "jag gör bara det här för pengarna jag vet inte ens vad fallout är för något".

Men hans röst är ju helt klart speciell. Gillar den annars.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Inaktiv

Kommer på typ 1 person som jag vet namnet på som gör röster i spel och det är Chris Metzen från Blizzard.

Har noll koll på vem som gör röste i andra spel jag spelat... animerade serier/filmer är dock en annan femma såklart

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Hehe, tyckte hans insats i det spelet var riktigt platt, typ "jag gör bara det här för pengarna jag vet inte ens vad fallout är för något".

Men hans röst är ju helt klart speciell. Gillar den annars.

Kan vara det att man bara älskar hans röst

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Kan vara det att man bara älskar hans röst

Ja så måste det vara


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Rich Sommer och Cissy Jones gör ett fantastiskt jobb i Firewatch. Svårt att hitta ett spel med mer naturliga dialoger. Helt underbart

Medlem

Nolan North, Nathan Fillion och Morla Gorrondona. 👌👌👌

Skriv svar