Du får bara välja 1 spel.

jbx
Medlem

Hexic HD (förinstallerat på Xbox 360 "rrod version")


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Ojoj.. Dogs of War och Zak Mackraken till Amiga, Gunsmoke till Nes, Speedball 2 till Mega Drive.. finns ju en uppsjö.. men bara 1 var det.. då får det bli Wages of War till PC.

Owe
Medlem

Skulle vilja ha att en modern remake av Kid Icarus som jag hade väldigt kul med när jag var liten.

Medlem

Moonstone

Medlem

The Legend of Zelda: A Link to the Past
tänkte jag först men det spelet är ju perfekt som det är.

Så säger Outlaws från 1997

Medlem
Skrivet av Saltanötter:

Ojoj.. Dogs of War och Zak Mackraken till Amiga, Gunsmoke till Nes, Speedball 2 till Mega Drive.. finns ju en uppsjö.. men bara 1 var det.. då får det bli Wages of War till PC.

Ooh Gunsmoke hade suttit, ett av mina favorit spel på nes

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Chrono Cross till PS1. Personligen tycker jag spelet är bra som det är, men finns vissa problem som skulle kunna fixas. Det finns ett överflöd av karaktärer (över 40st) man kan ha i sitt party, där större delen inte tillför något i handlingen. Istället för att ta bort dem, ge dem mer rum. Låt dem ha en större påverkan på spelet i stort. Striderna i samma veva skulle behövas balanseras och uppdateras. De är bra som de är i grunden, men i det långa loppet blir det obalanserat och motsägelsefullt.

Med det sagt, låt musiken vara. Rör den inte. Den är perfekt.

https://www.youtube.com/watch?v=P2ivwd8uc58

Nog mitt favoritspel någonsin, kul att se att andra har snappat upp denna pärlan med!

Och precis som du skriver så är musiken så bra det blir i spelväg.

Medlem
Skrivet av Exustio:

jo jo det är sant har det men en remake på sjävlaste dungon keeper vore ej fel

Medlem
Skrivet av pippen1001:

Om man får välja från tonåren, så äre det lätt freelancer, spenderat hundratals timmar i det spellet, online offline moddat på lan på internet.

Det spelet får min inlevelse känsla att skjuta i höjden.

https://www.youtube.com/watch?v=rvBQwNSVjS0

Håller med Freelancer var mitt första riktiga sci-fi spel och anledningen jag börja spela eve online >.<

Medlem

Silent Storm.
En version med updaterat grafik och gameplay skulle vara najs. Skulle också vara trevligt om storyn (som inte har panzerkleins med) och med lite mer kött på benen när det kommer till ens squads och deras backstory.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Avstängd
Skrivet av Duke_Gamer:

Denna har säkert frågats tusen gånger men jag ska göra den lite lite svårare du får välja 1 enda spel från din uppväxt som du skulle vilja se få en remake eller en uppföljare. Bara ett enda spel så tänk noga vilket spel skulle du välja då?

Och när jag menar remake så menar jag riktigt Remake typ alla Resident evil 2 inte lathetens remaster alla FF8/FFX.

För min del det spel jag skulle välja från min uppväxt är Dark Colony riktigt roligt spel visst jag hadde svårt att välja skulle vilja se remakes på Dungon keeper eller Fragile Allegiance men då jag bara får välja en så Dark Colony är ett måste få remake.

Har haft så kul med Dark colony både solo play och i multiplayer när man fick det att funka.

C&C: Red Alert 1, och det är ju till och med på gång! Jag håller tummarna att spelet spelas lika "klumpigt" som föregående och inte är för smidigt (jämför exempelvis gamla Sonic the Hedgehog på Sega och nyare Sonic Generations till PC och hur för verklig accelerationsrörelse förstör en stor del av spelkänslan som man minns från det gamla spelet).

Skrivet av Sito:

Turrican 2 med musik av Chris Huelsbeck

Your wish has been granted. Vilken tur du har för det finns redan.

Medlem
Skrivet av softis:

gamle nintendo klassikerna Faxandu hade varit kul. Skulle även kunna tänka mig ett fast paced bubble bubble.

Roliga förslag! Kan se att i händerna på rätt utvecklare så skulle man kunna göra nått både intressant, tilltalande, retroflörtande och ändå moderniserat av bägge två.

Medlem

Sid Meiers Alpha centauri. Finns fler... Men 1 spel var det ju...

Medlem
Skrivet av Plofgren:

Project IGI

Project IGI 1 och 2 har en speciell plats i mitt hjärta.

Medlem

It came from the desert. Men ingen halvmesyr till remake ala Cinemawares egna försök utan något med lite budget och klass.

Kontot avslutas
Skrivet av eessah:

The Legend of Zelda: A Link to the Past
tänkte jag först men det spelet är ju perfekt som det är.

Så säger Outlaws från 1997

Jag håller med, det är verkligen fortfarande väldigt perfekt.
Gillade dock Gameboy Advance versionen där man hade lagt till Link's röst (tror att det var typ samma röst Link har när han är liten i Ocarina of Time) men gillade nog det mest för att det var första gången Nintendo hade gjort det spelet bärbart.

Annars är det kul när spel återsläppts och det har lagts till nya platser att upptäcka, inte för att det behövs men det kan vara lite smått roligt.
Eller jo, det kan behövas för spel som är för korta. Som exempelvis Pokémon FireRed och LeafGreen där de nya öarna gjorde spelen ännu bättre eftersom jag tycker att original spelen är för korta och att det inte finns så mycket att upptäcka av spelet efteråt.


signatur

ゼルダの城

Medlem

@Tassel: Hur känner du inför Wings, remastered?

Medlem

Vill man ha en utmaning för resten av livet kan man juh välja Ninja-Kid 2.

Annars skulle detvara någon coop-titel tro jag:
Risk of Rain, Hidden & Dangerous, Project Eden, Gauntlet, Magicka, Overcooked osv...

Spela med kompisar är juh the shit vare sig det är couch-coop, lan eller över nätet

Medlem

@Duke_Gamer: Ja DK tåls juh att spelas om

Medlem

M.A.X. 'nuff said.

Medlem

Jag skulle verkligen gilla en remake eller en fortsättning på terranigma!

Medlem

Command & Conquer Red Alert 2

Medlem

Ultima-serien var min stora passion när det begav sig, men måste jag välja en så blir det Ultima IV. Tveklöst det singelplayer spel jag lagt ner mest tid på. Det fanns nog inget som jag inte hittade eller listade ut med tiden (långt innan internet och Google). Hittade min rutanteckningsbok som jag hade ritat ner alla kartor över alla städer och grottor när jag röjde i förrådet i somras.
Så en remake av Ultima IV och dom har mina pengar direkt..

Medlem

Bioforge!

Arcanum! helt klart gjort av larian studios.
humm vad mera morrowind men det är ju på g..

Suikoden 2..eller ne det spelet är redan helt perfekt...

nu vet jag! jag vill ha en remake på dungeon keeper med svenska röster!
https://www.youtube.com/watch?v=UIPfFuTqO0c


signatur

New life, New hope

Medlem

Slår ett slag för Silver!

Medlem

The Journeyman Project 2: Buried in Time

Medlem

Fallolut 1-2 eller Xcom apocalypse.

Skriv svar