Magic: The Gathering Arena släpps i skarp version

Robot
Magic: The Gathering Arena släpps i skarp version

Och firar det med ett 90-talsdoftande träningsmontage lett av Carl Weathers.

#Magic-the-gathering-arena, #Wizards-of-the-coast


Medlem

Hmm. Trodde fan det var en pojk i videon, tills jag läste texten.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Hmm. Trodde fan det var en pojk i videon, tills jag läste texten.

Trodde också det. Antar att det står fel i artikeln


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Geeks Gaming

Kan säga att Arena är riktigt riktigt bra. Bästa online kortspelet.

Skribent
Skrivet av Kleptoman:

Trodde också det. Antar att det står fel i artikeln

Sophia Lillis heter skådespelerskan

Skribent
Skrivet av Jinxswe:

Kan säga att Arena är riktigt riktigt bra. Bästa online kortspelet.

Instämmer helt. Ett riktigt kul tidsfördriv oavsett om man har ett par timmar eller 20 minuter att slå ihjäl. Och det finns så jäkla mycket kort och olika strategier att prova.

Geeks Gaming
Skrivet av Jonny Myrén:

Instämmer helt. Ett riktigt kul tidsfördriv oavsett om man har ett par timmar eller 20 minuter att slå ihjäl. Och det finns så jäkla mycket kort och olika strategier att prova.

Jag gillar också att det finns massa olika färdiga decks för alla spelstilar. Är inte den som gillar att bygga egna.

Medlem

Finns alla kort som släppts här IRL?

Skribent
Skrivet av Johnhedlund:

Finns alla kort som släppts här IRL?

Alla IRL-kort finns inte i Arena, nej. Jag tror det är typ 2017 och framåt som gäller.

Medlem
Medlem

misstänkte det, men de har ändå galet många keywords osv att få att fungera som de ska. hoppas det funkar

Inaktiv

Vad kostar korten jämfört med att köpa fysiska kort? Borde vara betydligt billigare att köpa elektroniska kort kan man tycka.

Medlem

Trodde också den var en kille

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Alla IRL-kort finns inte i Arena, nej. Jag tror det är typ 2017 och framåt som gäller.

Det var väl ett konstigt svar? Han menar ju om alla kort i Arena finns i verkligheten inte tvärt om?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Vad kostar korten jämfört med att köpa fysiska kort? Borde vara betydligt billigare att köpa elektroniska kort kan man tycka.

Det är mycket billigare men du äger de fysiska korten (andrahansmarknad osv). Exempel (pack = Booster) men ett fysiskt booster ger 15 kort, i Arena ger det 8 kort.

Q. How much do gems cost?
750 gems: $4.99
1,600 gems: $9.99
3,400 gems: $19.99

Q. What can I purchase with gems?
600 gems: 3 packs
1,200 gems: 6 packs
3,000 gems: 15 packs

Det är också likt kortspelet på riktigt nästan ren gambling eftersom du inte alls vet vad du kommer att få. Fördelen med de fysiska korten är att du kan sälja dessa vidare eller byta dom, det kan du inte göra i MTG Arena.

Medlem

Spelet är ett bra F2P-spel även om Wizards of the Coast flera gånger har implementerat korkad mekanik under betan. Lyckligtvis har de ändrat sig efter kritikstormar vilket talar för att de åtminstone lyssnar lite och inte bara går full greed. Vore intressant att veta hur mycket pengar de drar in i månaden på detta.

Inaktiv
Skrivet av Håkan:

Hmm. Trodde fan det var en pojk i videon, tills jag läste texten.

Skrivet av Kleptoman:

Trodde också det. Antar att det står fel i artikeln

Skrivet av delli:

Trodde också den var en kille

Har ni något sorts synfel? Syns ju klart och tydligt att det är en tjej

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det var väl ett konstigt svar? Han menar ju om alla kort i Arena finns i verkligheten inte tvärt om?

Han svarade på det jag ville veta

Medlem

Helt obegripligt att de inte släpper det till iOS (och android).


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

1
Skriv svar