Du får bara välja 1 spel.

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Wizardry.

Räcker det inte med de 40 Wizardry som redan finns? (fast jag tror du menar på de samma som jag gillar 1-8 typ..)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Interstate '76 är nog det jag helst av allt vill se en remake på (tätt följd av värdiga uppföljare).

Hey Stampede! How about a poem?

Medlem
Ion
Medlem
Skrivet av Renfis:

Interstate '76 är nog det jag helst av allt vill se en remake på (tätt följd av värdiga uppföljare).

Hey Stampede! How about a poem?

Utan tvekan bästa spelet

Medlem
Medlem

Escape från monkey Island, helst alla.

Medlem
Medlem

@Dengode: Preach it brotha!


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av MaxWarp:

https://www.gog.com/game/wings_remastered

Förvisso bara en remaster påstår dom men det beror väl lite på var man drar gränsen.

Tack för tipset!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Lätt, a link to the past och som bubblare eternal darknes till GameCube bara för att bryta mot reglerna.

Medlem

Mega Lo Mania på amigan, sjukt skoj!

Medlem
Medlem

Skulle vara jävligt coolt att se Shadowrun på SNES få sig en remake.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

Moonstone: A Hard Days Knight (Amiga)
Kung Fu (Nintendo)
Kabuki Quantum FIghter (Nintendo)
Twisted Metal 2 (Playstation)

MEG
Medlem

minröj, det var tider det.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Silent Hill 2 hade varit trevligt

Medlem
Medlem

"du får bara välja 1 spel" och likväl ser man många med flers val


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Breath of fire spelen, dom behöver mycket kärlek

Kontot avslutas

Det är svårt att välja, men jag hade faktiskt väldigt kul med Maniac Mansion på min NES när jag var liten, så en remake på den skulle vara kul. Med lite nya saker att upptäcka i herrgården.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Ultima serien hade varit fin. Hela Ultima 1-9, plus Ultima Underworld 1-2.

Medlem

TIE Fighter!


signatur

^Katten, idle extreme.

Medlem

NEED 4 SPEED Most Wanted 2005

Avstängd

Tenchu 2 tack


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Skulle säga heart of darkness (1998)


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Kosmopolska. Så sjukt skevt spel!

Medlem

Jedi Academy.

Medlem

Medieval Total War hade varit trevligt med en remake, striderna i 3d känns lite mossiga idag tyvärr.

När det gäller äldre Nintendo och Sega spel så önskar jag inga remakes, däremot att de blir tillgängliga på antingen virtuella butiker eller som re-releases, med fysisk kopia som går att köra på en orginalkonsol. Kommer aldrig lägga 3000+ kr på Mr Gimmick exempelvis.... Retro-Bit släppte Holy Diver förra året och nu kommer Metal Storm i december - mer sådant!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Rings of Power

Många bra förslag här i tråden. "Moonstone", "Freelancer", Interstate 76", "Tie Fighter", "Champions of Krynn", "Wings" (och övriga cinemaware titlar som Defender of the Crown, IT Came from the Desert osv.) är alla titlar som jag skulle vilja ha remake på.

"Arcanum" tycker jag håller bra som det är och spel som "Silkworm", "Rush 'n Attack" och "The Last Ninja" tror jag inte jag skulle ha lika kul med idag, som jag en gång gjorde.

Det som jag ändå helst skulle vilja se är nog "Wing Commander: The Kilrathi Saga" (fuskar lite, då det är tre spel i ett) De första två med moderniserad "cartoon graphics" och 3:an med restaurerad FMV med Mark Hamil, John Rhys Davies och alla övriga.

Skriv svar