Fallout 76 får publika testservrar

Robot
Fallout 76 får publika testservrar

Bethesda vill hitta buggarna tidigare.

#bethesda, #fallout-76


Medlem

Känns lite sent påkommet, hinner de verkligen fixa spelet till release, är något jag hade sagt för ett år sedan.

Medlem

De ska ju ändå ha lite cred för att de fortfarande arbetar på spelet för det hundratalet spelare som fortfarande spelar...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

De ska ju ändå ha lite cred för att de fortfarande arbetar på spelet för det hundratalet spelare som fortfarande spelar...

Cred för att de pumpar de sista spelarna med pay-to-win mikrotransaktioner och låter oss beta testa uppdateringarna till deras ofärdiga spel? Kan inte säga att jag håller med om det...

Medlem

@Dunder: mhm dom få som spelade dödade bara 500 000 scorchbeast förra veckan.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Cred för att de pumpar de sista spelarna med pay-to-win mikrotransaktioner och låter oss beta testa uppdateringarna till deras ofärdiga spel? Kan inte säga att jag håller med om det...

"Pumpar"... Du får det att låta som att spelarna tvingas betala. Löjligt.

I och med att du skriver "oss" så förutsätter jag att du spelar, och därmed också godtar det.

Skrivet av rmpyro:

@Dunder: mhm dom få som spelade dödade bara 500 000 scorchbeast förra veckan.

När det inte finns något annat att göra, så är det inte en särskilt imponerande siffra


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ville bara spela Fallout 3, 4 eller Vegas med vänner, inte vad fan nu än Fallout 76 ska föreställa. Blev snabbt uppenbart att dom lagt på lager av helt meningslös grind och onödiga begränsningar på absolut allting för att skapa irritationsmoment som aldrig fanns i dom tidigare spelen, i hopp om att spelare ska betala extra för en halvt fungerande spel.

Inte för att det har något med nyheten att göra, bara bitter över bortkastad potential.

Medlem
Skrivet av Dunder:

"Pumpar"... Du får det att låta som att spelarna tvingas betala. Löjligt.

I och med att du skriver "oss" så förutsätter jag att du spelar, och därmed också godtar det.

Har spelat det, men slutade på grund av hur det utvecklades.

Och ja, det är nästan tvång på det. När jag köpte det fanns inga såna mikrotransationer... men vill man spela det nu och ha en bra upplevelse så måste man lägga mer pengar på det. Valet är att inte spela det spel man köpt eller betala extra. Tycker du verkligen det är ett löjligt klagomål?

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Har spelat det, men slutade på grund av hur det utvecklades.

Och ja, det är nästan tvång på det. När jag köpte det fanns inga såna mikrotransationer... men vill man spela det nu och ha en bra upplevelse så måste man lägga mer pengar på det. Valet är att inte spela det spel man köpt eller betala extra. Tycker du verkligen det är ett löjligt klagomål?

Nej, du måste inte betala ett öre... Lagningskiten (som väl är det enda pay-to-win än så länge) behövs verkligen inte, och kylskåpet behövs inte heller.

Så vad är det man måste lägga pengar på?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, du måste inte betala ett öre... Lagningskiten (som väl är det enda pay-to-win än så länge) behövs verkligen inte, och kylskåpet behövs inte heller.

Så vad är det man måste lägga pengar på?

När dom skapar system som bara är till för att irritera och tar betalt för lösningen... i ett spel som kostar fullpris från början. Då räcker det i min mening.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Ville bara spela Fallout 3, 4 eller Vegas med vänner, inte vad fan nu än Fallout 76 ska föreställa. Blev snabbt uppenbart att dom lagt på lager av helt meningslös grind och onödiga begränsningar på absolut allting för att skapa irritationsmoment som aldrig fanns i dom tidigare spelen, i hopp om att spelare ska betala extra för en halvt fungerande spel.

Inte för att det har något med nyheten att göra, bara bitter över bortkastad potential.

Är lite intresserad över vad spelarna kommer göra när dom släpper mod Tool och dedikerade servrar. Kommer någon göra en stor mod till spelet? Med tanke på att spelet har multiplayer läge.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Dunder:

"Pumpar"... Du får det att låta som att spelarna tvingas betala. Löjligt.

I och med att du skriver "oss" så förutsätter jag att du spelar, och därmed också godtar det.

När det inte finns något annat att göra, så är det inte en särskilt imponerande siffra

Vadå finns inget att göra i spelet, jag har snart över 1000 timmar i spelet.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Vadå finns inget att göra i spelet, jag har snart över 1000 timmar i spelet.

Okej? Jag har också jättemånga timmar i spelet, och det är slutsatsen jag gjorde som fick mig att sluta spela (förutom alla buggar då såklart)

Skrivet av Fletchett:

När dom skapar system som bara är till för att irritera och tar betalt för lösningen... i ett spel som kostar fullpris från början. Då räcker det i min mening.

Okej, så du håller med om att det du skrev inte stämmer då?

Vad är det för system som bara är till för att irritera? Att mat blir dålig? att vapen går sönder?
Tycka vad man vill om det, men känns inte särskilt konstigt i ett survival multiplayerspel.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Skulle inte FallOut 76 komma till Steam? Sa de inte det för länge sedan?


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Skulle inte FallOut 76 komma till Steam? Sa de inte det för länge sedan?

Kommer kanske efter test servrarna, kostar för mycket att uppdatera spel på steam.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Dunder:

Okej, så du håller med om att det du skrev inte stämmer då?

Vad är det för system som bara är till för att irritera? Att mat blir dålig? att vapen går sönder?
Tycka vad man vill om det, men känns inte särskilt konstigt i ett survival multiplayerspel.

Vad är det jag inte skulle hålla med om? Att det inte är tvång? Det blir ju det om spelupplevelsen helt plötsligt blir skräp om man inte betalar extra, och du redan har lagt 500+ kr på spelet. Visst, du kan ju spela vidare... men det är ju rena maffiafasonerna att lägga in sånt efter release.

De systemen är helt okej i ett survival spel om de används för att tillföra något till gameplay:et... grejen är bara den att i F76 fungerar de mer som en bestraffning för att du inte betalar extra. När de balanserar spelmekaniken på ett rent gräsligt sätt för att sen sälja lösningen så du slipper det - då blir det ett problem.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Vad är det jag inte skulle hålla med om? Att det inte är tvång? Det blir ju det om spelupplevelsen helt plötsligt blir skräp om man inte betalar extra, och du redan har lagt 500+ kr på spelet. Visst, du kan ju spela vidare... men det är ju rena maffiafasonerna att lägga in sånt efter release.

De systemen är helt okej i ett survival spel om de används för att tillföra något till gameplay:et... grejen är bara den att i F76 fungerar de mer som en bestraffning för att du inte betalar extra. När de balanserar spelmekaniken på ett rent gräsligt sätt för att sen sälja lösningen så du slipper det - då blir det ett problem.

Jag förstår verkligen inte grejen när folk påstår att Fallout 76 är P2W. Det är fullkomligt felaktigt. Jag håller med om att Bethesda har varit jävligt urusla på att marknadsföra sitt spel och de har brutit ett par av sina löften, jag tänker inte försvara det, men att påstå att det är Pay 2 Win är skevt.

Toolkits som bryter ner ditt skräp(Junk) i ditt inventory och skickar det till din Stash? Knappast Pay 2 Win med tanke på hur lättåtkomligt din Stash faktiskt är. Detsamma gäller Repair Kits - som du även kan få gratis genom att delta i events så som att döda Scorchbeast Queen.

Ett kylskåp som du kan stoppa in totalt 15 matbitar i? (Inte stacks heller för den delen ens)
Maten ruttnar 80% saktare, visst, men du måste då även ta dig tillbaka till basen rätt jävla ofta med tanke på hur ofta man måste äta, och det finns så enormt många metoder som är simplare. Cannibalism-perken, Good Doggy perken, 25-75% mer mättnad av mat, hitta extra mat i containers, bära med sig mat som aldrig ruttnar till att börja med som ligger överallt. Jag tror det inte finns en enda aktiv spelare som seriöst bryr sig om det där kylskåpet för det finns inget P2W med det. Du vinner bokstavligt talat ingenting över någon med det.

Till och med den där roboten som går runt och samlar skräp åt dig i din bas - det är så pass få material att du vinner egentligen ingenting. Den enda anledningen till att jag har den är för att basen ska kännas lite mer vid liv men du tjänar ingenting på vad han faktiskt drar in.

Vad mer finns det? Möbler. De gör ingenting, men du kan köpa tapeter, kaktusar, en barstol hit och dit, kanske vill du måla din power-armor eller färga ett baseball-trä rosa. Är det verkligen värt att gnälla över? Om inget annat hade jag sagt att Bethesda har faktiskt gjort ett riktigt jävla dåligt jobb med att locka mig till att vilja spendera riktiga pengar på deras Cash-shop för det finns ju för fan ingenting av intresse där?! Och de slänger ju praktiskt taget Atoms på dig gratis hela jäkla tiden!

Både jag, min bror och vänner har inte spenderat ett öre på spelet (okej, jag har faktiskt lagt 100kr EN gång när det var en deal länge sen för att få 1500 Atoms) och man får ju så jävla mycket Atoms genom att bara göra Dailys, Weeklys och andra challenges. Om ditt mål inte är att äga bokstavligt talat varenda grej i shoppen så kommer du inte ha något att oroa dig över, och då har jag ändå så förbannat mycket av den redan nu att bygga med. Oftast lägger jag inte ens ut det mesta i min bas utav det jag köpt (finns ju inte plats!)...

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Vad är det jag inte skulle hålla med om? Att det inte är tvång? Det blir ju det om spelupplevelsen helt plötsligt blir skräp om man inte betalar extra, och du redan har lagt 500+ kr på spelet. Visst, du kan ju spela vidare... men det är ju rena maffiafasonerna att lägga in sånt efter release.

De systemen är helt okej i ett survival spel om de används för att tillföra något till gameplay:et... grejen är bara den att i F76 fungerar de mer som en bestraffning för att du inte betalar extra. När de balanserar spelmekaniken på ett rent gräsligt sätt för att sen sälja lösningen så du slipper det - då blir det ett problem.

I och med att du verkar ändra dig när du blir ifrågasatt så antog jag att du höll med om att det inte stämde.

Du har fortfarande inte gett något exempel på vad det är man måste köpa. Jag har inte sett någonting som är nödvändigt att köpa. Laga vapen är hur lätt som helst redan, och mat som håller för evigt finns det hur mycket som helst av.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Om bara Bethesda kunde vara lite ärligare mot fansen i framtiden istället för att köra med marknadsföringssnack och missvisande räkning för att hotta upp nummer eller fejkat intresse.
Fixa det som är fel, skitbra, men var helt ärliga och mindre skitsnack.

Senast var det steg ett i cleaning upp apallachia. där spelare från alla plattformar dödade schorchbeasts, de påstog att det blev runt 500,000 dödade från pc/xboxone/Ps4. Men sen visade det sig hur det räknades samman kan tas som exempel på överdrivna nummer.
Varje profil/Character's antal Scorchbeasts räknas oavsett om de var i grupp som gjorde det tillsammans.
Enkelt förklarat: En grupp på 4 spelare dödade 4 schorchbeasts på en dag, det borde bli 4 totalt till räkningen. Men eftersom varje profil räknades blev det istället 4 spelare, 4 schorchb,
4*4 alltså 16 som las till den totala räkningen.
Varför det stör mig är att bethesda och spelets hårda försvarare behandlar 500,000 som enskilda spelare för att påstå att så många är vi som gjorde denna "utmaning".
Efter alla turer med detta spel och bethesdas beteende så känner jag att nej nu fan kräver jag 100% ärlighet, jag kräver det för att återbygga förtroendet jag hade för min favorit utvecklare.

Starfield måste bli skyrim fantastiskt, för kolla oppinionen online, det tog skada av bara utvecklar associationen med 76. Det i sig självt är fantastiskt av fel orsaker.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Om bara Bethesda kunde vara lite ärligare mot fansen i framtiden istället för att köra med marknadsföringssnack och missvisande räkning för att hotta upp nummer eller fejkat intresse.
Fixa det som är fel, skitbra, men var helt ärliga och mindre skitsnack.

Senast var det steg ett i cleaning upp apallachia. där spelare från alla plattformar dödade schorchbeasts, de påstog att det blev runt 500,000 dödade från pc/xboxone/Ps4. Men sen visade det sig hur det räknades samman kan tas som exempel på överdrivna nummer.
Varje profil/Character's antal Scorchbeasts räknas oavsett om de var i grupp som gjorde det tillsammans.
Enkelt förklarat: En grupp på 4 spelare dödade 4 schorchbeasts på en dag, det borde bli 4 totalt till räkningen. Men eftersom varje profil räknades blev det istället 4 spelare, 4 schorchb,
4*4 alltså 16 som las till den totala räkningen.
Varför det stör mig är att bethesda och spelets hårda försvarare behandlar 500,000 som enskilda spelare för att påstå att så många är vi som gjorde denna "utmaning".
Efter alla turer med detta spel och bethesdas beteende så känner jag att nej nu fan kräver jag 100% ärlighet, jag kräver det för att återbygga förtroendet jag hade för min favorit utvecklare.

Starfield måste bli skyrim fantastiskt, för kolla oppinionen online, det tog skada av bara utvecklar associationen med 76. Det i sig självt är fantastiskt av fel orsaker.

Oj, det har jag missat, då är det ju verkligen ingen imponerande siffra.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ofta det krävs 4 Pers för att ta ner en scorch beasts då... Majoriteten solar dom.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

"...de inte strålande betygen..." - I see what you did there.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

1
Skriv svar