Nostalgifavoriten Goldeneye 64 får fanskapad kampanj-remake

Robot
Nostalgifavoriten Goldeneye 64 får fanskapad kampanj-remake

Förbättrade texturer, ljus, spelarmodeller, och mer!

#25, #golden-eye-25, #remake, #unreal-engine-4


Fragtjuv

Jag tycker att det syns att de har gjort ett jäkla jobb och nostalgifaktorn är hög. Jag har verkligen fina minnen från det spelet.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Ser gräsligt ut, och utan originalmusiken kan det vara. Det var liksom halva grejen med Goldeneye, all episk musik.

Medlem

Golden eye har väg redan en remake till Wii, PS3 och Xbox 360?

Medlem

Hette inte uppdraget Silo?

Medlem
Skrivet av Aloysius:

Golden eye har väg redan en remake till Wii, PS3 och Xbox 360?

Fast det var helt nydesignade banor och fel Bond-skådis. Fick inte nostalgikänslan att infinna sig direkt..

Medlem

Såg bättre ut än jag förväntade mig! Inte en total makeover som många remakes är. Vill man ha originalmusiken är det säkert lätt att byta ut, samma gäller vapenljud osv. Blir nog väldigt bra om inte rättighetsinnehavarna börjar bråka så att projektet måste skrotas eller göras om helt.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Hade hellre sett en remake på Perfect Dark, så mycket bättre spel än Golden Eye.
Versionen som kom till Xbox360 var väl helt värdelös tyvärr


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Hade hellre sett en remake på Perfect Dark, så mycket bättre spel än Golden Eye.
Versionen som kom till Xbox360 var väl helt värdelös tyvärr

Kom dels en reboot på 360 som fick ganska dåliga betyg men det finns också en remaster som ser ganska bra ut.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Kom dels en reboot på 360 som fick ganska dåliga betyg men det finns också en remaster som ser ganska bra ut.
https://youtu.be/1bt6Tldvnjs

Remaster:n har jag nog missat (eller bara glömt). Hade gärna spelat på PC, vilket kanske inte är helt omöjligt nu när M$ börjat porta det mesta till både konsol och PC, men det kommer antagligen aldrig hända. Kanske ligger i något licens-limbo med Nintendo/Rare/M$?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

Jäklar vilken tråkig bandesign det var. Minns inte detta alls men då var det snart 20 år sedan jag spelade Golden Eye samt att man inte var lika kritisk då

Medlem
Skrivet av Dunder:

Remaster:n har jag nog missat (eller bara glömt). Hade gärna spelat på PC, vilket kanske inte är helt omöjligt nu när M$ börjat porta det mesta till både konsol och PC, men det kommer antagligen aldrig hända. Kanske ligger i något licens-limbo med Nintendo/Rare/M$?

Rare gjorde även en remaster på golden eye till xbox 360, tror det var helt färdigt typ, men MS och nintendo kunde inte komma överens så vi fick bara PD-remaken. Perfect dark tror jag ägs av MS så borde nog inte vara några problem.

https://www.youtube.com/watch?v=RRRuhviJGMQ


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Rare gjorde även en remaster på golden eye till xbox 360, tror det var helt färdigt typ, men MS och nintendo kunde inte komma överens så vi fick bara PD-remaken. Perfect dark tror jag ägs av MS så borde nog inte vara några problem.

https://www.youtube.com/watch?v=RRRuhviJGMQ

Får hålla hoppet vid liv då

Hade varit en långt mer intressant shooter än Gears of War, Halo och allt vad de nu heter.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

1
Skriv svar