Vem är eran favorit röstskådespelare i spel?

Medlem

Elias Toufexis, Deus Ex Human revolution och Mankind divided.. Mark Hamill storfavorit också


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Charles Martinet


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Samuel L. Jackson, Mark Hamill, John DiMaggio, Troy Baker och såklart Melina Juergens.

Skribent

Andy Serkis har faktiskt gjort en del bra insatser.

Medlem

Tony Jay, Icewind Dale - Kresselack
https://youtu.be/-a5CwKKtuBc

Synd han gått bort


signatur

Devil Reef - Isometric Roguelike / Dungeon Crawler. Release 2024

Peter Renaday, som Duncan i Dragon Age: Origins. Klass...

Medlem

har inte så bra koll på röstskådespelare men jag tycker Steve Blum gör ett bra jobb som Rytlock från GW2 och Sub Zero från MK11

Medlem

Personligen så gillar jag de där klassikerna. De som har så mäktiga röster att du genast undrar ”vem är det där!?” och när du sen lär dig vilka de är så förstår du att de kan göra alla typer av roller, från tuff hjälte till liten comic sidekick. Så jag droppar en topp tre på det temat eftersom ni redan nämnt Mark Hamill:

John DiMaggio (Marcus Fenix, Bender)
Mark Meer (Commander Shepard, Vorcha)
Peter Cullen (Optimus Prime, Ior)

Medlem

Jennifer Hale. Kan lyssna på henne hur länge som helst.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Troy Baker 💕

Medlem

Darin De Paul är grym efter SWTOR samt Overwatch.

Medlem

Liam O'Brian - Mest för Illidan men även annat smågött
Laura Bailey - Hon är överallt, och är bra överallt
Troy Baker - Han kan göra så extremt mycket med sin röst
Travis Willingham - Har bara en extremt skön röst i det han gör

Finns fler, men det är dom jag kommer på på rak arm

Edit:

Jensen Ackles - Red Hood .... ooof
Matt Mercer kan man ju inte glömma bort bara sådär. Det räcker med dom röster han gör i CR för att inse hans talang

Medlem

Matthew Mercer utan tvekan (Pillars of Eternity II: Deadfire - Edér, Aloth, Shaun Gilmore och i Fallout 4 - MacCready, Z1-14 och i Overwatch - McCree )

Sedan är ju Brandon Keener som gör rösten åt Garrus Vakarian i Mass Effect spelen en jäkla bra röst skådis


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Mark Hamill, alltid Mark Hamill!

Medlem

Rino Romano som Virgil i Arcanum !


signatur

"Here I thought we were getting along so well! I was even going to name one of my children after you - the grumpy one!" - Alistair

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag har ingen jättekoll på röstskådisar. Har säkerligen hört en lång radda grymma insatser utan att känna till namnet på skådisarna. Matt Mercer och Mark Hamill är väl favoriterna bland de jag faktiskt kan namnet på...

EDIT: För att nämna en favoritinsats av någon jag inte kan namnet på så säger jag Gary från VtM: Bloodlines. Klassinsats. Även Rockstars spel har en tradition av riktigt, riktigt bra voice overs från folk jag inte har en aning om vilka de är.

Medlem
Skrivet av Izuel:

Hoho 100% Jon Irenicus David Warner vilken röst. Vilken skådespelare.

Jon Irenicus

Skulle precis skriva samma sak, guld rakt igenom!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Steve Blum. Önskar man hade hans raspiga röst.

Medlem

Jag är ett fan av unika röster och en som jag alltid känner igen är Ralph Ineson. Han är med i bla Fable men dyker upp som sagt lite över allt. https://youtu.be/JWwki4NMEms
Kan vara någon tidigare i tråden som refererade till en "sargad" röst.
Kan ju också mena Steve Sweeney, Han är med i filmen Lock Stock och hans röst är fucked.
https://youtu.be/a8tpWoStiw8
Det är han som fiskar nycklar.

Medlem

Simon Templeman, hands down. Så jävla grym, speciellt i Legacy of Kain serien.


signatur

I drank what?

Geeks Gaming

J.K. Simmons

Medlem

Vad heter han som gör rösten till Dracula i Symphony of the Night? Han...

Medlem

För mig beror det på hur mycket jag gillar karaktären, finns nog ingen jag kan komma på som spänner över flera olika spel. Men listan är:

Chris Metzen
Patty Mattson
J.K. Simmons (make lemonade)

Medlem

Mina favoriter är ju..

Dominic Armato (Guybrush Threepwood, Monkey Island)
Denny Delk (Murray, Monkey Island)
Tony Plana (Manuel Calavera, Grim Fandango)
Nolan North

Medlem

Roger Craig Smith som Ezio Auditore da Firenze i Assassin's Creed-serien

Medlem

Han som gör Gordon Freemans röst i Half Life-serien. Oslagbar.

Medlem
Skrivet av vetebulle:

Han som gör Gordon Freemans röst i Half Life-serien. Oslagbar.

You say it best when you say nothing at all?

Medlem

Nu har jag ju inte tänkt så mkt på detta, men William Morgan Sheppard i Civ 5 och Max von Sydow i Skyrim är väl de som jag tänker mest på i detta fallet. Och definitivt James Jonah Cummings som Minsc i Baldurs Gate.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem

Roger Clark är suveränt grym i RDR2. Även Ashley Johnson och Troy Baker i TLOU förtjänar applåder för sina prestationer. Är ungefär dem tre jag tänker på mest när jag tänker på bra röstskådespelare.

MEN! Den mest oslagbara röstskådespelaren någonsin är såklart Todd Howard i Oblivion
https://youtu.be/JpZCaPs1q6w

Medlem

Paul Eiding, magisk röst i flertal spel, exv Fallout och Starcraft, men det är som röst i Diablo han fångade mig, det här är riktigt mäktigt: https://youtu.be/UWXozMHrxrM

Skriv svar