Quiz – Vad kan du om Naughty Dogs spel?

Robot
Quiz – Vad kan du om Naughty Dogs spel?
Medlem

9/10 Korrekta svar!
Du kan allt och lite till om Naughty Dog. (Bildcred: David Müller.)

*** Yiiihaa. 1 fel på vad företaget hette tidigare.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

4/10. Bara spelat Crash-spelen på PS1 (dvs dom bästa) samt Jak and Daxter-spelen på PS2

Medlem

3/10 Korrekta svar! Endast spelat Uncharted 4 och TLoU av Naughty Dog, så ganska kört för mig


signatur

I drank what?

10/10. Ibland gissar man rätt. Tycker ju ironiskt nog inte om Naughty Dog generellt lika mycket som andra, då de på senare tid försöker eftersträva nån slags filmiskt, scineastisk realism
och ambination. Snarare än den rena spelglädjen som jag oftast föredrar. Därav är deras tidigare mer hjärndöda men lättillgänglga/roliga spel (Crash Bandicoot och Jak & Daxter) mer tilltalande (eller var då närvdet begav sig snarare).

7/10 Har aldrig spelat något av deras spel. Många tursamma gissningar alltså.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

7/10 Korrekta svar!
Du kan allt och lite till om Naughty Dog. (Bildcred: David Müller.)

Det var några rena gissningar, men det mesta var något kvalificerade gissningar. Hade väldig tur


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

6/10 Korrekta svar!
Du kan ditt Naughty Dog. I alla fall vissa delar.

Jomenvisst, fast bara de delar som går att spela på PS4. 😀

Inaktiv

5/10 Korrekta svar!
Du kan ditt Naughty Dog. I alla fall vissa delar.

Har spelat några timmar last of us men inga andra spel av naughty dog.
Såååå nä.. kan inte naughty dog alls. Gissade alla svar förutom första då jag såg state of play där datumet blev tillkännagjort

Medlem

Min första 10/10 😁
En av mina favoritutvecklare genom åren!


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Hade hoppats på att få se något om Rings of Power i quizzet! Galet ambitiöst och gigantiskt open-world RPG till Mega Drive och det spel som fick mig att inse vilken fantastisk genre RPG är, och att verkligen börja söka efter fler såna upplevelser.

Medlem

8/10 nyss börjat med plsystation och alla uncharted spelen har körts igenom!

Medlem

8/10 .
Andra kuggfrågan om studions tidigare namn, Naughty Sofware. Hur många valde den🤭?


signatur

Banksy

Medlem

Fick 5 av 10. Imponerande då det enda spel jag kommit mer än typ 25% i är Crash Racing. Last of US och Uncharted föll mig inte på läppen alls.

Medlem

Fråga 5 var lite mindfuck. Ni säger att det finns fem spel, men dom är väl ändå sex stycken? 1,2,3,X, Lost Frontier och Daxter.

Quake-konnässsör

Har uncharted 2,3 och 4 samt last of us att klara ut... Kanske dags och spela igenom dem snart....

1
Skriv svar