Vänta dig inget singleplayer-DLC till Red Dead Redemption 2

Robot
Vänta dig inget singleplayer-DLC till Red Dead Redemption 2

Rockstar bekräftar att man är 100% fokuserade på multiplayer.

#Red-dead-redemption-2, #Rockstar, #nyhetstips


Releasehästryttare

Synd, om de hade gjort om Zombie läget från förra spelet så hade rdr2 gått från en 10/10 till en 11/10.

Medlem

Nä...fy...fan...

Medlem

Väldigt oväntat....
Snarare: Vi har sett hur mycket pengar vi drar in konstant på GTA Online utan någon riktig ansträngning och vi hoppas att detta ska göra liknande för detta.

Medlem

Jag ser ingen anledning att inte göra NÅGOT med offlinevärlden som Rockstar redan har skapat, även om allt det innebär är nya vapenpack eller uppdrag för några dollar styck.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

Jävligt trist, men bra att dom är ärliga iallafall...

Medlem

Sharkcards


signatur

Meep!

Medlem

Hade inte förväntat mig något heller. Rockstar gör fantastiska singleplayerspel, men tyvärr så satsar det på något som de inte kan ett skit om, bara för att det är där man kan mjölka pengar ur lättlurade konsumenter.

Medlem

@Bojkott:

Det handlar väl om vad deras utgivare (Take-Two) och inte spelmakarna själva (Rockstar) vill. Men visst vänder säkerligen cheferna som inte har ett piss med deras egna spel på Rockstar att göra, även de näsan åt det håll det vädras mest pengar.

Medlem

Inte mig emot. Sjukt tråkig singleplayerdel ändå och multiplayer kommer jag mest troligt inte att röra. Det enda jag hade varit intresserad av hade nog varit om de slängde in ett apokalypsläge med zombies i sp. Hade passat som handen i handsken.

Medlem

Det hade jag inte väntat mig heller. R* har varit ett bolag jag tyckt om förut till att se som mindre bra "these days"... Sedan succen med GTA5 och dess multiplayer läge blev det endast om cash o suga ut så mycket det bara går. Räknar inte med några fler story modes likt GTA4 hade med "The Lost & The Damned" och "The Ballad of Gay Tony". De tiderna är tyvärr förbi. Nu är ju huvudspelen matiga från deras sida men när R* kan göra så fruktansvärt välgjorda DLC'n så är det såklart något jag vill att de fortsätter att släppa.

Hade helst sett att deras multiplayer lägen släpps på helt egna ben som utvecklas separat från deras magiska single player historier.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Väldigt tråkigt för min del. Även om jag förstår att många föredrar online så är det verkligen inget för mig. Jag provade ett uppdrag och slutade sedan spela. Offline läget (själva storyn) är by far det bästa jag har spelat på en PS4. Så pass bra att jag inte gett mig in i ett annat spel sedan dess. Tur att det kommer nya intressanta spel snart.

FM-guru
F.d. Sisyr
Medlem

Iiiiih. Stön. Pust.
Jävla pissbolag allihopa.
Successivt lär man sig hata dom alla.
Fatta att INGEN vill spela erat värdelösa piss MP läge i jämförelse som tar 10 års DLC för att ens fyllas ut halvdant. Folk köper R* spel främst pga singleplayer. Multiplayer är ett jävla gift. Det suger ur ALLA jävla titlar potential genom att blicka mot den där kontinuerliga inkomsten via dlc subscriptions osv. Och 1 på 100 levererar ett halvdant mp läge. Resten tar 50% resurser och bidrar till 50% flopp.

Mp är ngt nostalgikerna lirar mellan releaserna 🤣
Döööööööö

Medlem

Jag förstår inte hur folk kan bli besvikna på sånt här. RDR2 (single player) var en komplett upplevelse fyllt med innehåll. För massa år sedan gnällde spelare över att spel inte kändes färdiga och att det var för att utvecklare ville sälja dlc. Nu gnäller ni istället över att ni inte får möjligheten att köpa dlc. Spelare verkar aldrig nöjda.

Det sagt så hade det självklart varit trevligt med nytt innehåll, men att gnälla eller att bli besviken över att rockstar inte gör det känns bara dumt. De är ju en av få utvecklare som fortfarande satsar hårt på single player upplevelser.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Jag förstår inte hur folk kan bli besvikna på sånt här. RDR2 (single player) var en komplett upplevelse fyllt med innehåll. För massa år sedan gnällde spelare över att spel inte kändes färdiga och att det var för att utvecklare ville sälja dlc. Nu gnäller ni istället över att ni inte får möjligheten att köpa dlc. Spelare verkar aldrig nöjda.

Det sagt så hade det självklart varit trevligt med nytt innehåll, men att gnälla eller att bli besviken över att rockstar inte gör det känns bara dumt. De är ju en av få utvecklare som fortfarande satsar hårt på single player upplevelser.

Du förstår bättre än såhär. De gnäller för att spel släpptes ofärdiga. För att ett spel släpps färdigt, så betyder inte det att man inte vill ha MER av den valutan. Det är SÅ DLC SKA fungera. Inte så som de var för ett par år sedan med Day1 story DLC.


signatur

I drank what?

Medlem

Alltså de som klagar på att folk klagar måste tillhöra milleniegenerationen. Man kan omöjligt annars ha så låg ribba.
När ett spel utvecklas ett decennium typ likr rdr 2 ska man ta mej fan av världens bästa största rikaste utvecklare utgivare osv kunna förvänta sig ett långt gediget SP spel, som likt gamla normer följs upp av ett par halvpris expansioner.

Så såg det nästan alltid ut förut. Sen kom dagens ungar och pissa pengar för virtuella plastpoletter och wops var SP en dålig affär gentemot alternativen. Därav är inte studios varken sugen eller beredd att lägga tid som krävs på vidare utvecklingsteam, buggtestningar,content etc när man kan byta färg på ett skin och tjäna mer. Man är inte längre intresserad av vad som hyllas om grundspelet är gediget. Eller vad som går hem hos kritiker. Man bryr sig vad man tror folk är beredda att betala för. Mappacks, items, meningslösa skins

Medlem

Inte oväntat för fem öre.
Det är som att alla har glömt av att dom dissade GTA V totalt när det kom till Singleplayer.

Sharkcards my man, det är där man får pengarna


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Någon här sa fatta att ingen vill spela piss MP. Kul att du vet vad jag gillar att spela. Bra tycker jag. Online har hur många spelare som helst och jag har inte betalat ett öre riktiga pengar för guld. Man får en jävla massa guld om man engagerar sig i spelet helt gratis. Många som gnäller har nog inte ens testat det eftersom dom jämför det med GTA online. Helt sjukt. Kommentera spel man inte Har nån aning om.

Medlem

Men gäsp. Är så less på mp-content.

Medlem

Det är väl ingenting att klaga över! GTA Online var ju fruktansvärt bra och välgjort, dessutom helt fritt från fuskare. Dessutom fina sharkcards till rimliga priser.
Jag tycker dom borde skrota singleplayer helt och hållet och bara göra online spel från och med nu.

Ambassadör
Xbox

Det var ju aldrig troligt, men jag hade ändå hopp om riktiga expansioner. RDR2 är ett av de bästa spel jag spelat, den upplevelsen kommer jag alltid att ha med mig. Det är bara att se på RDR2-tråden på forumet vilken effekt det hade på många av oss.

Rockstar kan dra åt Tahiti med sitt onlineskräp.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Rockstar kan dra åt Tahiti med sitt onlineskräp.

I see what you did there. 😁

Inaktiv

Varför gnäller folk som om det vore en överraskning? Visst kan man drömma om mer content till SP men det är inte vad man betalade för när man köpte spelet.

Medlem

Lär inte röra online delen igen först när de fixar att jag kan spela med mina vänner i en privat session.

Medlem

RDR2 var för min del en så komplett upplevelse så DLC känns överflödigt.
Dock lirar jag det gärna igen på PC med mus, t-bord och najs grafik/fps !
Styrningen var det som drog ner upplevelsen men det kan bero på att jag är en PC spelare och lirar sällan med gampad..

Medlem
Skrivet av reaver:

Det är väl ingenting att klaga över! GTA Online var ju fruktansvärt bra och välgjort, dessutom helt fritt från fuskare. Dessutom fina sharkcards till rimliga priser.
Jag tycker dom borde skrota singleplayer helt och hållet och bara göra online spel från och med nu.

Glömde du en "glad gul gubbe" efter texten eller?


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Hur ska dom annars kränga shark cards eller vad dom nu kallar det i RDR2.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Mirage:

Du förstår bättre än såhär. De gnäller för att spel släpptes ofärdiga. För att ett spel släpps färdigt, så betyder inte det att man inte vill ha MER av den valutan. Det är SÅ DLC SKA fungera. Inte så som de var för ett par år sedan med Day1 story DLC.

Så det du säger är att spelare aldrig kommer bli nöjda oavsett. Är spelet för bra så gnäller ni när ni inte får köpa mer DLC. Är spelet dåligt och det får DLC gnäller ni för det.

Skrivet av zumo:

Alltså de som klagar på att folk klagar måste tillhöra milleniegenerationen. Man kan omöjligt annars ha så låg ribba.
När ett spel utvecklas ett decennium typ likr rdr 2 ska man ta mej fan av världens bästa största rikaste utvecklare utgivare osv kunna förvänta sig ett långt gediget SP spel, som likt gamla normer följs upp av ett par halvpris expansioner.

Så såg det nästan alltid ut förut

Ja, för "nästan alla" spel förr i tiden fick expansioner.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Så det du säger är att spelare aldrig kommer bli nöjda oavsett. Är spelet för bra så gnäller ni när ni inte får köpa mer DLC. Är spelet dåligt och det får DLC gnäller ni för det.

Ja, för "nästan alla" spel förr i tiden fick expansioner.

Missförstår du med flit? Att gnälla för man vill ha MER är ett tecken på uppskattning. Att gnälla för de delar upp spelet och säljer det för dubbla priset är befogad kritik. Hur kan du INTE se skillnaden???

Nöjda gamers är dåliga för försäljningen.


signatur

I drank what?

12
Skriv svar