Vem är eran favorit röstskådespelare i spel?

Laura Bailey eller Claudia Black. Kan inte bestämma mig vilken som skulle vara favoriten, men dessa två röster levererar alltid.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Han som är smeden i Demon's Souls. Mike Carter. Han är också Gough i Dark Souls. Han är så överdriven på ett perfekt och genuint urroligt sätt.

Alla röster i Dark Souls 1 och Bloodborne är iaf jävligt bra tycker jag! Kommer inte ihåg så mycket av hur det var i Demon's dock.

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Skulle vilja säga Mark Hamill som Jokern i Batmam Arkhamspelen.

Troy Baker är ju rätt grym han också..

håller med, mark hamill förtjänar så mycket mer än en löjlig kameo(för inte var det luke), i last jedi

Om jag ska lägga till några, så är det han huvudrollen i Bulletstorm, skön röst, rolig karaktär! Ingen aning vad han heter, har inte koll på dom flesta.

Sen tycker jag alla i Last OF Us 1 o säkert 2, är minst lika bra som AAA filmer...

Sen såklart gillar jag han i Uncharted...

Steve Blum heter han i Bulletstorm, som spelar Grayson (kanske inte tack vare honom, men han har några helt oslagbara one liners i Bulletstorm som får mig pissa på mig av skratt.... Så han har en bra komisk tajming, men som sagt, kan ju vara inspelat 100ggr innan det lyckades? Men han har en skön Whiskey röst iaf...

Boys... christmas have come early, we have some murdering genereal of a scumbag to kill... eller nåt sånt...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Vin Diesel var ju ruskigt bra i Escape From Butcher Bay. Den jäkeln har en röst man skulle kunna mörda någon för att själv få tag i.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

Svår fråga faktiskt. Gillar flera av de olika rösterna i Starcraft

Medlem

Sean Bean - Civ VI
Berättarröst i klass med Morgan Freeman. [spoiler] Han dör även enligt vanligt manér, redan i introt.

Medlem

Takaya Kutoda som gör rösten till kazuma kiryu i Yakuza

och Mark Hamill klart bästa jokern i spelen.

Sedan har vi Steve Blum som är med i nästan allt.

Medlem

Nathan Fillion som Cayde-6 från Destiny spelen och Ron Perlman

Medlem

Fable 3 må ha varit en besvikelse som spel betraktat, men dess lineup av röstskådespelare var fullständigt fenomenal. Vi hittar bland andra namn som John Cleese, Ben Kingsley, Stephen Fry och Simon Pegg (Mission Impossible).


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Corey Marshall - Ryo Hazuki

Medlem

Simon Templeman som Kain och Michael Bell som Raziel i Legacy of Kain serien var dom som fick mig att intressera mig för röstskådespeleri!

Måste också nämna Tony Jay. En av dom "tyngre" rösterna som inte behövde nå filter. Gjorde rösten till bland annat The Elder God i sagda serie. Och Mutant Löjtnanten i Fallout 1!

https://www.youtube.com/watch?v=8U9T8Z_Ayhw

Medlem

John DiMaggio, Mark Hamill, Kevin Conroy och Roger Clark.


signatur

Life is short, Play more!

International
Man of Mystery

Michael Ironside som Sam Fisher, helt underbar .. sen gillar jag Elias Toufexis också, inte så mycket som Adam Jensen i Deus Ex, men mer i Splinter Cell där han spelade Andriy Kobin

Ashly Burch som Tiny Tina är också väldigt skön


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Mark Meer. Mestadels känd som shepard från mass effect, väldigt kul att få reda på efter man spelat ett spel att han gjort en röst i spelet som inte alls låter som honom.

Medlem

Michael J. Gough helt klart!

"Stay Awhile and Listen!"

https://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Gough_(voice_actor)


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Tricia Helfer och dom andra från starcraft är mina favoriter.
https://www.youtube.com/watch?v=IBHR89oqGKw


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Jag tittar aktivt på Critical Role så det är väl röstskådespelarna som jag direkt tänker på när jag hör ordet. Liam O'brien har nog blivit min favoritröstskådespelare när det kommer till "Lone Wanderer" typen av karaktärer, likt Yasuo i League of Legends. Riot och Liam har gjort ett så bra jobb med hans röst och karaktär att jag glömmer att det är Liam som röstskådespelar honom - så det ska vara! Jag har hört Liam på flertal andra karaktärer ur till exempel Pillars of Eternity men finner inte alls det lika passande då jag kopplar hans röst till en viss typ av karaktär (som sagt, "Lone Wanderer" eller så).

Matt Mercer är också givetvis jävligt duktig men har också en sån där röst jag lätt känner igen. Säger inte det som en negativ sak då jag älskar hans röst och blir alltid lika glad av att höra den.

Favoriterna däremot är Travis Willingham och Laura Bailey. Helvete vad duktiga de är! Det finns många karaktärer jag inte ens känt till att de röstskådespelade då de är så jäkla duktiga med att använda sina röster på så många olika vis och det för mig är mycket värt. Visst är det kul att känna igen rösterna när man spelar men jag hade nog ändå sagt att röstskådespelare som gör ett så pass bra jobb att det känns så naturligt att jag inte ens märker att det är dom tar nog priset för min del.

Med det sagt, står fast vid att jag anser nog att det inte finns en röstskådespelare som hade passat alla karaktärer. Det beror helt på vilken sorts karaktär det är helt enkelt (som jag nämnde med Liam O'brien).

En röstskådespelare vars röst jag är helt förälskad i dock, även om han inte röstskådespelar just spel, är David Jourdan. (Han gör rösten åt Kelsier i Mistborns ljudböcker av Graphic Audio.) Det knasigaste är väl att jag hittar verkligen ingen information om honom vad annars han gjort?

Medlem

Mike Patton som The Darkness är nog en av de bästa prestationerna i spelhistorien.

Mark Hamill och Seth Macfarlane


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Jon St John.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hoho 100% Jon Irenicus David Warner vilken röst. Vilken skådespelare.

Jon Irenicus

Medlem

Jim Cummings. Förbannat bra, om inte bäst. Han har också haft sin röst med i så otroligt många spel, serier och filmer.

Medlem

Ashley Johnson som Ellie i Last of Us är fantastisk. Jennifer Hale som Commander Shepard likaledes. Och för könsfördelningens skull tar jag med vår allas Jim Raynor, Robert Clotworthy.

Finns otaliga fler som är fantastiska, men som jag inte kan namnen på. De flesta i Horizon, t.ex. Väldigt bra rakt igenom där. Samma sak i Witcher 3 (Triss röst faller jag för varje gång 😍)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Älskar Jennifer Hale som Fem Shepard i Mass Effect och tycker även att Brandon Keener som gör rösten till Garrus som också är från ME gör ett grymt jobb.

Darin De Paul som gör rösten till Valkorion i SWTOR har också en sjukt nice röst.

https://www.youtube.com/watch?v=pZ_AS-EdE-8

Medlem

Susie Brann och Roger Jackson från American McGee’s Alice, som spelar Alice respektive The Cheshire Cat.

Terri Brosius som Shodan i System Shock 2 (visserligen med en hel del effekter). Övriga skådespelare i det spelet är också otroligt bra. Ljudloggarna man plockar upp är en så stor del av spelet.

Medlem

@Laddemannen: Det jag gillar med Soulsborne spelen är att det känns som de har tagit folk som har väldigt bra berättar röster. Narratorn i DS cinematicsen är toppklass!

Medlem

Röstkameleonten Stephen Russell såklart. Mest känd som Garret m fl. från Thief och Mr.Handy men han gör en enorm mängd kända röster i spel från Bethesda, Arkane Studios och Irrational games.

Medlem
Skrivet av 1337Figaro:

@Laddemannen: Det jag gillar med Soulsborne spelen är att det känns som de har tagit folk som har väldigt bra berättar röster. Narratorn i DS cinematicsen är toppklass!

Helt enig! Tycker även om han som gör rösten till Crestfallen som sitter vid Firelink Shrine i första Dark Souls

Medlem

John Rafter Lee, Bara ett fåtal spel, han gör mest ljudböcker. Hade gärna hört honom mer i spel.

Medlem

Så mainstream, men måste säga Mark Hamill. Lite känslor i rösten där allt.

Skriv svar