Nya bilder och box art från Final Fantasy 7 Remake

Robot
Nya bilder och box art från Final Fantasy 7 Remake
Medlem

Hittade en video på en strid också, ser najs ut!

https://www.youtube.com/watch?v=R13Wx49ux5w


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

Final Fantasy är en spelserie jag missat och när jag tittar på gameplay på remake så förstår jag inte vad det är som är så bra med spelet? Varför är den så älskad, och speciellt då 7:an? Den här typen av hack-n-slash har aldrig riktigt tilltalat mig, men det måste vara något mer kring detta spelet som gör folk helt galna :D?

Förtydligar att jag inte säger att det ser dåligt ut eller att FF ÄR dåligt, jag bara undrar vad det är som är så bra med det eftersom jag aldrig riktigt spelat något av dom.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Final Fantasy är en spelserie jag missat och när jag tittar på gameplay på remake så förstår jag inte vad det är som är så bra med spelet? Varför är den så älskad, och speciellt då 7:an? Den här typen av hack-n-slash har aldrig riktigt tilltalat mig, men det måste vara något mer kring detta spelet som gör folk helt galna :D?

Förtydligar att jag inte säger att det ser dåligt ut eller att FF ÄR dåligt, jag bara undrar vad det är som är så bra med det eftersom jag aldrig riktigt spelat något av dom.

Originalspelen är inte hack'n'slash. De är klassiska japanska turordningsbaserade RPG.

Jag älskar FF7 framför allt p.g.a. handlingen, världen, karaktärerna och musiken. Vet inte hur dåtidens stridssystem står sig idag men var riktigt grymt back in the day. Sjukt episka strider. Remaken har dock gjort en helt ny realtidsbaserad take på det så ska bli spännande att testa.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Final Fantasy är en spelserie jag missat och när jag tittar på gameplay på remake så förstår jag inte vad det är som är så bra med spelet? Varför är den så älskad, och speciellt då 7:an? Den här typen av hack-n-slash har aldrig riktigt tilltalat mig, men det måste vara något mer kring detta spelet som gör folk helt galna :D?

Förtydligar att jag inte säger att det ser dåligt ut eller att FF ÄR dåligt, jag bara undrar vad det är som är så bra med det eftersom jag aldrig riktigt spelat något av dom.

Till att börja med skulle jag inte titta på remaken alls om du vill få en idé om vad som gör FF(7) speciellt. Jag skulle rekommendera en hd modad orginal genomspelning eller let's play om du inte orkar sätta dig in i installation.

Det jag personligen tycker är styrkorna som gör det speciellt är:

En utmärkt kombo av:
steampunk/urban/fantasy

En grym story

Ett underbart soundtrack

Ett unikt karaktärsgalleri

Roliga och meningsfulla sidequest

Ett djupt materia/karaktärsbyggarsystem (säg det snabbt 3 gånger:))

Samt att det är en bit historia som tog rpgspel till den stora massan utanför Japan.

Medlem

Tack för info! Får kanske lägga till originalet till backloggen då

Medlem

Det som jag tyckte var speciellt med FF7 var den härliga magin/striderna och roliga animationerna när man slogs. Det var riktigt skoj.

Storyn däremot är inte så vass tyvärr tyckte jag jämfört med höjdare som t.ex. baldurs gate eller fallout från samma period. On rails med minimal interaktion från spelaren.

dyb
Medlem

jag har fortfarande inte förstått om man köper spelet får man då tillgång till dom nästa delarna gratis , nedladdning vid ett senare tillfälle? eller måste man punga ut med 600kr igen och det kommer heta FF7: Remake Part2? (eller något liknande )

Medlem

60 dollars för bara just midgar?? 4-8 timmar story och sen är det över ? Vänta minst 3 år till nästa episode ??

Medlem
Skrivet av Hellspites:

60 dollars för bara just midgar?? 4-8 timmar story och sen är det över ? Vänta minst 3 år till nästa episode ??

Nej, Midgar är expanderat och gjort större. Det är inte screen för screen samma som i originalet. Läs artikeln.

Medlem
Skrivet av Mox+:

Nej, Midgar är expanderat och gjort större. Det är inte screen för screen samma som i originalet. Läs artikeln.

Gjorde just de, bara för att dom lagt lite mer krut på midgar betyder ju inte de att det kommer att ta längre tid att klara av första delen av 5,6,7 vad vet jag. Så därför ställde jag frågorna, för orka vänta i 6-10 år för att det ska släppa resten av remaken.

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Gjorde just de, bara för att dom lagt lite mer krut på midgar betyder ju inte de att det kommer att ta längre tid att klara av första delen av 5,6,7 vad vet jag. Så därför ställde jag frågorna, för orka vänta i 6-10 år för att det ska släppa resten av remaken.

Tror du att de i detta spelklimat kommer undan med att kränga FF7 i sju delar för 600kr styck?
Min tippning är att första delen är 15-20h, 25-30 om du vill göra allt. Sedan måste man tänka att designen för spelet, alla de svåra besluten redan är tagna. Hur ska combat funka, materia, gameplay. Nu handlar det om att återskapa områden och bygga storyn. Det kommer gå betydligt snabbare. Tippar på nästa del hösten 2021.

Medlem
Skrivet av Mox+:

Tror du att de i detta spelklimat kommer undan med att kränga FF7 i sju delar för 600kr styck?
Min tippning är att första delen är 15-20h, 25-30 om du vill göra allt. Sedan måste man tänka att designen för spelet, alla de svåra besluten redan är tagna. Hur ska combat funka, materia, gameplay. Nu handlar det om att återskapa områden och bygga storyn. Det kommer gå betydligt snabbare. Tippar på nästa del hösten 2021.

Ja, jag tror de har mage att kränga FF7 i flera delar. Liiiiiive Seeervice.

Medlem
Skrivet av Mox+:

Tror du att de i detta spelklimat kommer undan med att kränga FF7 i sju delar för 600kr styck?
Min tippning är att första delen är 15-20h, 25-30 om du vill göra allt. Sedan måste man tänka att designen för spelet, alla de svåra besluten redan är tagna. Hur ska combat funka, materia, gameplay. Nu handlar det om att återskapa områden och bygga storyn. Det kommer gå betydligt snabbare. Tippar på nästa del hösten 2021.

Då är det din mot min då. Må bäste tippare vinna
#3903859

Medlem

Jo det borde utgå att det inte är hela FF7 såvida de inte fått för sig att om man köper första delen nu så får man de andra på köpet sen men det betvivlar man ju starkt haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Ja, jag tror de har mage att kränga FF7 i flera delar. Liiiiiive Seeervice.

Flera betyder inte samma som sju. Det är givet att det är flera delar.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Då är det din mot min då. Må bäste tippare vinna
#3903859

Yes! Vi hörs om två år och följer upp.

Medlem

2 blu-ray discar så de är stort iaf

Medlem
Det är ju lite skillnaden. Inte så mycket rollspelande
Skrivet av Izuel:

Det som jag tyckte var speciellt med FF7 var den härliga magin/striderna och roliga animationerna när man slogs. Det var riktigt skoj.

Storyn däremot är inte så vass tyvärr tyckte jag jämfört med höjdare som t.ex. baldurs gate eller fallout från samma period. On rails med minimal interaktion från spelaren.

Många har bra story, men man måste köpa att det är mer en färdigpacketerad story att uppleva. Som ju typ de flesta spel ändå har.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Många har bra story, men man måste köpa att det är mer en färdigpacketerad story att uppleva. Som ju typ de flesta spel ändå har.

Ja jag köper att FF7 är ett bra spel. Dess strider är verkligen toppen för den tiden. Det finns roliga stunder i spelet men jag kan tyvärr inte komma över att nivån på handlingen är så typiskt lågvatten J-rpg flummig (tappat minnet, stereotypiska sidokaraktärer och handling). Att jämföra det med baldurs gate är väl inte riktigt rättvist antar jag.

Ta istället andra Japanska spel med samma minnesförlust i samma era, Breath of fire eller varför inte Xenogears så tycker jag att det fortfarande känns som FF7 faller platt med sin halvtaskiga handling.

1
Skriv svar