Hur bra är Borderlands 3? Sätt DITT betyg

Robot
Hur bra är Borderlands 3? Sätt DITT betyg

Elva dagar har passerat sedan releasen. Vilket blir ditt betyg till Borderlands 3?

#betyg, #borderlands-3, #gearbox-software


Medlem

Jag avstod från att rösta då jag har för svårt för om jag ska ge det en trea eller fyra, 3.5 hade känts perfekt! Sedan skulle jag vilja att det fanns lite mer att upptäcka och fler sidouppdrag på de olika banorna, hade det funnits så hade jag gett det en fyra.

Medlem
Medlem

Skulle säga 3,5-4 i dagsläget Inte hunnit spela så mycket pga nybliven pappa.
Spelar även endast SP i dagsläget.

Medlem

80 av mig, kan inte betygsätta med ert system tyvärr. 😇😅

Medlem
Skrivet av eCore:

80 av mig, kan inte betygsätta med ert system tyvärr. 😇😅

Men det är samma som en 4 enligt FZ system 😅

Medlem
Skrivet av sezth:

Men det är samma som en 4 enligt FZ system 😅

Då så, 4 😂

Medlem

Spelet får en 4 helt klart, med tanke på att loot systemet är en förbättring och alla vapen kändes unikt och ljudet.. Musiken är en förbättring och bakgrunds musiken.. Gameplayet över lag är ju också bättre, grafiken top notch..
Men sen kommer det negativa som drar ner betyget en aning, storyn som inte riktigt följde den riktning som borderlands tell tale avslutade, med att eridan guardian som stoppade alla bullor som avslutade meningen med att vi behöver ha alla vualt hunters till den stora kriget osv.. inget av det fick vi se i 3:an.. Sen så har vi alla referenser till skämt och troll som dom blandade in i storyn som inte landade direkt.. Tänkte på game of thrones s08 .. helt plötsligt, från ingen stans, ingen baktanke alls, dålig skript och Eva????? gillar inte henne alls. helt trasig story.. Prolog story i 30 timmar kändes det som.. annars var spelet helt galet bra..

Redaktör
Skrivet av sweclockern:

Jag avstod från att rösta då jag har för svårt för om jag ska ge det en trea eller fyra, 3.5 hade känts perfekt! Sedan skulle jag vilja att det fanns lite mer att upptäcka och fler sidouppdrag på de olika banorna, hade det funnits så hade jag gett det en fyra.

Skrivet av gregari:

Skulle säga 3,5-4 i dagsläget Inte hunnit spela så mycket pga nybliven pappa.
Spelar även endast SP i dagsläget.

En fyra ska man förtjäna. För betygsinflation är dåligt för betyg.

Och grattis Gregari! Första?


signatur
Medlem

Spelet är inte ens släppt skarpt
Så jag inväntar när det har kommit ur beta och alla dlcs har släppts


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Spelet är inte ens släppt skarpt
Så jag inväntar när det har kommit ur beta och alla dlcs har släppts

Låter klokt. (Du har dock ett fantastiskt spel att att se fram emot, förutsatt att du gillade föregångarna!)


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Det vore intressant att höra motivationen bakom betyg så låga som 1-2, då jag själv inte köpt spelet ännu

Avstängd
Skrivet av Gagoff:

Det vore intressant att höra motivationen bakom betyg så låga som 1-2, då jag själv inte köpt spelet ännu

Själlös lootsimulator med buskishumor.

Medlem

fan ta alla som röstar 3


signatur

//monster

Medlem

Spelet känns verkligen som Borderlands 2,5. Grafiken, looten etc är bättre, men det är utan tvekan den sämsta handlingen av alla deras spel. Karaktärerna är irriterande och lätta att glömma bort, likaså känns humorn daterad, amerikansk och barnslig. Jag förväntar mig betydligt mer när de haft 7 år på sig att göra en uppföljare.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Gen
Medlem

En viss avstängd medlem hade blivit vansinnig på alla som gett betygen 1-4

Medlem

Jag tycker det känns som att det finns lite för lite sidouppdrag och annat som håller en kvar. De är några kill ten rats som man springer på lite sporadiskt.

MEN

Samtidigt så kan ju spel kännas sådär splittrade om det är en uppsjö av sidouppdrag, så att man börjar undra vad som var main story och varför hjälten springer omkring och gör en massa annat.. Svår balans.

Om man jämnför med Rage 2, så har det ju en rolig öppen värld där man kan dra runt och leka med sina krafter och vapen. Världarna här känns inte som de bjuder till det, utan är mer av arten öppna-korridorer.. Jämförelsen är ju inte helt rättvis därav, men B3 känns lite som att det landar mellan stolarna Öppna Rage 2 i en handen och korridorösiga Doom i andra handen.

Sen att kronan är så svag att det blir skitdyrt att köpa grundutgåvan för 60 euro gör att jag nog hade backat och i alla fall väntat ett tag..


signatur

K9
:.:

Medlem

Spelet är habilt men jag stör mig som fan på den inpressade "humorn". Den känns överdriven och desperat. Annars är det Borderlands som det alltid har varit, vare sig mer eller mindre.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

5 av 5. Ger man under fyra kan man inget om spel men tycker man spelet är tråkigt har man bara dålig smak, som folk som lyssnar på polka... Du kan tycka det är tråkigt, men du kan inte ge under 4 i betyg, då har du helt enkelt fel!
#foljmigpatwitter #harejtwitter

Medlem

3/5

Allt som finns i tvåan har blivit bättre... Men sen tar det slut liksom. Tycker humorn var bättre i tvåan jämfört i trean där den ligger lite i bakgrunden och är i idle-läge.

Alla uppdragen är exakt likadana. Gå till punkt A och döda allt, fortsätt till punkt B och döda allt. Uppdragen är det som ger spelet en trea.

Medlem

När jag skrev det här inlägget så hade spelet ett genomsnittsbetyg i omröstningen på 3.514.

Ungefär som Gurras betyg alltså.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

En fyra ska man förtjäna. För betygsinflation är dåligt för betyg.

Och grattis Gregari! Första?

Tack!

Ja det är första, passar på att spela lite på kvällen efter att han har somnat.

Tycker det är skönt att man kan starta upp och spela ett uppdrag eller två och lätt stänga av.

Något svårare i andra spel, fungerar inte riktigt med småbarn

Skrivet av eCore:

80 av mig, kan inte betygsätta med ert system tyvärr. 😇😅

av nyfikenhet.. vad krävs för att ett spel ska få 80 av dej?? menar inte att du skall skriva en recension av borderlands 3, utan bara allmänt vad du har för krav på att hamna på 80


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Bra! men....

Jag gillar verkligen BL3, det måste jag säga.
Måste även tillägga att jag inte har gigantiska krav när det kommer till spel som BL3. Loot, co-op och väldigt många vapen.. Det funkar!
Folk skriver dock om kass humor, sisådär story och monotona quests men jag håller inte alls med.
Däremot så crashar fanskapet HELA tiden vilket det inte gjorde först. Jag har testat precis allt men det hjälper inte.
Spelet crashar efter ca 10-20 sekunder. Någon som har liknande problem?
Har testat:

Uppdatera windows
uppdatera nvidia
fifflat med max frame rate
fullscreen
vsync
gått tillbaka till tidigare versioner av nvidia
skallat skärmen
tryckt in bulgur i samtliga USB-uttag
utsöndrat argt väsande mot familj
lugga en domherre

Inget funkar och jag har tappat tålamodet. HJÄLP!

Skrivet av dareaper:

Jag gillar verkligen BL3, det måste jag säga.
Måste även tillägga att jag inte har gigantiska krav när det kommer till spel som BL3. Loot, co-op och väldigt många vapen.. Det funkar!
Folk skriver dock om kass humor, sisådär story och monotona quests men jag håller inte alls med.
Däremot så crashar fanskapet HELA tiden vilket det inte gjorde först. Jag har testat precis allt men det hjälper inte.
Spelet crashar efter ca 10-20 sekunder. Någon som har liknande problem?
Har testat:

Uppdatera windows
uppdatera nvidia
fifflat med max frame rate
fullscreen
vsync
gått tillbaka till tidigare versioner av nvidia
skallat skärmen
tryckt in bulgur i samtliga USB-uttag
utsöndrat argt väsande mot familj
lugga en domherre

Inget funkar och jag har tappat tålamodet. HJÄLP!

Vad har du för stuff i din dator låda??


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

av nyfikenhet.. vad krävs för att ett spel ska få 80 av dej?? menar inte att du skall skriva en recension av borderlands 3, utan bara allmänt vad du har för krav på att hamna på 80

Olika från spel till spel men det ska ju vara ett spel jag tyckt varit kul att spela från början till slut. Underhållande och med bra känsla..

Skrivet av eCore:

Olika från spel till spel men det ska ju vara ett spel jag tyckt varit kul att spela från början till slut. Underhållande och med bra känsla..

Okej 👌 hur ska det vara för att vara 81 då och 82?


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Okej 👌 hur ska det vara för att vara 81 då och 82?

81 gratis rustning dlc, 82 gratis häst dlc

Medlem

@dareaper Du kör inte DX12 hoppas jag?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar