Survival-läget i CoD: Modern Warfare är PS4-exklusivt ett år

Medlem

Hela situationen osar om Epic. De som m försvarar EGS och allmänna tidsexklusiviteter borde väl inte se några problem med det här heller. Skillnaden är visserligen att en ny konsol är lite dyrare än att ladda ned en launcher. Men i vilket fall så ska väl inte det behövs stå i vägen för dessa konsumentfientliga riddare som så gladeligen försvarar Epic så fort det behövs.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Vet inte om man ska skratta eller gråta. Nu börjar man gå ner på content-nivå i exklusiviteterna. Ser fram emot ett liv där jag behöver lusläsa vilket content som är exklusivt till vilken platform när jag köper spel i framtiden så jag inte sitter där med skägget i brevlådan när jag ska spela.

Vad. Händer.

Det är ju inget nytt, bo4 var ju massa saker PS4 låst ett tag innan det släpptes till PC o xbox

Fan va nice, sparar vi pengar och skiter i detta då.

Medlem
Skrivet av VirtualBoost:

Den här artikeln är lite missvisande. Det är sant att Spec Ops Survival-banan är låst bakom PS4-exklusivitet. Däremot så får PC och Xbox One resten av Spec Ops-banorna. Så ja, att det är "1%" som låses bort är väl rätt sant ändå. Sen tycker jag att det är betydligt bättre att de låser bort en Horde-aktig bana så att resten av materialet släpps samtidigt på alla plattformar än hur det var tidigare (PS4 får en månad/vecka före etc.)

Källa: https://www.gamespot.com/articles/modern-warfare-spec-ops-sur...

Enligt en läcka är det dock ganska mycket mer än 1%.......återstår att se om läckan stämmer eller ej. Enligt läckan är det närmre 16-17% av spelet som är låst till ps4, sen ska vi kanske snacka om att dom stulit viss art till spelet...Vilket är otroligt dåligt gjort med tanke på längden pengar bakom spelet. Nä tror jag skippar detta då Activision kommer införa lootboxes och p2w saker i detta, som vanligt.


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Geeks Gaming

Snacka om spelet är broken. Och nej har inga förväntningar på att det ska fixas då Activision aldrig fixar något sånt här.

Avstängd

Hade svårt att bestämma mig för PS4 eller PC versionen men nu blev ju valet enkelt. Får bli till PS4.

Mitt första cod sedan mw2


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

phi
Medlem

Efter att ha testat betan nu i helgen så blev jag faktiskt lite taggad på att köpa nya CoD efter många års uppehåll från serien.

Det blir inget köp denna gången heller.

Medlem

Sådana här deals stör mig som f-n. Både MS och Sony håller på med sådana här fjanterier titt som tätt som bara slår mot spelarna ute i världen.
Att man har exklusiva spel till sina konsoler begriper jag men när man börjar kötta upp 3e parts spel på det här sättet och vissa delar av dem är tidsexklusiva under si o så lån tid så är det bara störande rakt av.
Låt för f-n folk få hela spelet de ändå betalar till de plattformar man släpper spelet till.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Sony gillar att kasta pengar om sig. Men dem gör allt rätt. Marknadsför sin produkt, konsol. Marknadsför sina spel, TLOU2 har redan (6 månader kvar innan släpp) en kampanj. Custom consoles till sina spel. Att ett triljoner företag inte ens kan göra reklamkampanjer för sina kommande saker. Men gör det typ en vecka efter släpp. Funkar inte. Det företag jobbar på att bli tredjepart.

Medlem
Skrivet av Draconis:

Ibland är det skönt att spela något som kräver skicklighet än casual skräp som CoD

Ja det är fullt normalt att stå och peppra i marken och få headshots.....

Medlem

Köper bara black ops serien, på grund av zombies. Så i år får de gärna låsa hur mycket content de vill.

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Det är ju inget nytt, bo4 var ju massa saker PS4 låst ett tag innan det släpptes till PC o xbox

Hoppas du inser skillnaden mellan att ha nåt tidsexlusivt i några dagar eller veckor jämfört med 1 år som det handlar om i detta fallet?

Medlem

Jag vet inte om folk är sarkastiska i den här tråden, men en del verkar vilja köpa en ny konsol för 3500 - 4000 kr bara för att kunna spela 1 titel, eller till och med en del av 1 titel. Samtidigt så bojkottar folk ett spel bara för att den är exklusiv i "fel" (gratis) launcher under en begränsad tid.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

@conthox: Autists gonna autist.

Medlem
Skrivet av masse70:

Hoppas du inser skillnaden mellan att ha nåt tidsexlusivt i några dagar eller veckor jämfört med 1 år som det handlar om i detta fallet?

Sådär har det varit sedan ps2 o Xbox tiden, att man får extra banor om man köper till typ ps eller xbox. Inget nytt alls

Medlem
Skrivet av conthox:

Samtidigt så bojkottar folk ett spel bara för att den är exklusiv i "fel" (gratis) launcher under en begränsad tid.

Ja, jag kommer bojkotta spelet pga. att dem låser en del av spelet (skiter fullständigt hur stor eller liten del) till PS4.
Vad menar du med ""fel" (gratis) launcher"? Vad har saken med att det är en gratis launcher att göra? Eller vad är det ens du syftar på med launcher?

Medlem
Skrivet av Mathiaaas:

Ja, jag kommer bojkotta spelet pga. att dem låser en del av spelet (skiter fullständigt hur stor eller liten del) till PS4.
Vad menar du med ""fel" (gratis) launcher"? Vad har saken med att det är en gratis launcher att göra? Eller vad är det ens du syftar på med launcher?

Du klippte bort den delen av mitt inlägg som förklarar lite vad jag menar. En del köper en ny konsol bara för att spela 1 titel som bara kommer till den. Ibland köper dom 2 ex av samma titel bara för att den kommer till en konsol tidigare än den andra, fast det är den andra plattformen som spelet kommer till senare som dom har som huvudplattform. (Se t ex tråden om RDR2 till PC.) Samtidigt har folk problem med att ladda ned en launcher som exempelvis Epic Store trots att den är gratis bara för att det är fel företag. Speciellt konstigt blir det om folk ratar Epic Store bara för att det är jobbigt att ha ytterligare 1 launcher - men samtidigt har samma person flera konsoler. Klicka på 1 annan ikon utan att lyfta röven är jobbigt, men att behöva starta en ny hårdvara och ändra HDMI-input på TV:n är Ok.

Nu vet jag att det finns fler saker som styr än bara pengar, men det är ändå lite lustigt. Folks resonemang och anledningar till att göra saker, eller inte göra saker, är ibland helt ologiska. Men sådan är människans natur antar jag.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Du klippte bort den delen av mitt inlägg som förklarar lite vad jag menar. En del köper en ny konsol bara för att spela 1 titel som bara kommer till den. Ibland köper dom 2 ex av samma titel bara för att den kommer till en konsol tidigare än den andra, fast det är den andra plattformen som spelet kommer till senare som dom har som huvudplattform. (Se t ex tråden om RDR2 till PC.) Samtidigt har folk problem med att ladda ned en launcher som exempelvis Epic Store trots att den är gratis bara för att det är fel företag. Speciellt konstigt blir det om folk ratar Epic Store bara för att det är jobbigt att ha ytterligare 1 launcher - men samtidigt har samma person flera konsoler. Klicka på 1 annan ikon utan att lyfta röven är jobbigt, men att behöva starta en ny hårdvara och ändra HDMI-input på TV:n är Ok.

Nu vet jag att det finns fler saker som styr än bara pengar, men det är ändå lite lustigt. Folks resonemang och anledningar till att göra saker, eller inte göra saker, är ibland helt ologiska. Men sådan är människans natur antar jag.

Trodde du syftade på det låsta/exklusiva innehållet.

12
Skriv svar