Potentiellt maffigt när Take-Two varumärkesskyddar Mafia

Robot
Potentiellt maffigt när Take-Two varumärkesskyddar Mafia
Avstängd

Jag tyckte Mafia 3 var helt ok, var kul att spela en vietnam veteran.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: Jag gillade också idén och mycket hur karaktärena var i det spelet. Det var bara det skittråkiga copy paste uppdragen för att klara av en del av kartan och sedan repetera det infinitum som jag hatar.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

@breahl: Eran och backstoryn var riktigt intressant, men spelet var helt värdelöst som spel. Bland det tråkigaste jag har spelat samt oerhört buggigt.

Medlem

Mafia 3 hade asball story, definitivt bättre än tvåan.
Ettan är min favorit, men antagligen mycket p.g.a. nostalgi.

Gillat alla spel, vill mycket gärna se en fyra!

Medlem

1an och 2ade hörde till favoritspelen någonsin, 3an dock var skräp och fick inte mer än minuter


signatur

//monster

Medlem

Mafia 3 var en katastrof på konsol. Kan bara bli bättre. Behövs fler "GTA" spel

Medlem

ett mafia 1 remake eller något liknande. utspelar sig i usa 1920 talet . fast man kan vara judisk,irlänsk eller italiensk mafioso då kanske. hoppas på detta då mafia 3 var som ett arkad halls spel.
tung story ,snygga kläder och tjusiga bilar. 1920 talet då eller nära inpå.
fan skrev jag det två gånger?

Medlem

Det kan bara bli bättre än trean.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

jbx
Medlem

Mafia 2 är ett episkt spel-minne för mig.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Gillade storyn i 3:an hämnd går alltid hem. Dock var kanske inte gameplayet det bästa men inte det sämsta heller.

Spelade aldrig ut 1:an pga. av det obalanserade race-uppdraget (jag är inte den enda). 2:an hade bra story och intressant mekanik, men slutade med en cliffhanger om jag minns rätt. 3:an fångade mig inte alls. Tror jag stängde av efter 2 timmar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Mafia 1 är ett av mina favoritspel, men det har inte åldrats så värst bra. Spelen som kom efter det fick aldrig samma kärlek av utvecklarna.

Skrivet av Walter S.A. Iego:

Spelade aldrig ut 1:an pga. av det obalanserade race-uppdraget (jag är inte den enda). 2:an hade bra story och intressant mekanik, men slutade med en cliffhanger om jag minns rätt. 3:an fångade mig inte alls. Tror jag stängde av efter 2 timmar.

Det finns ett väldigt enkelt trick för att klara det uppdraget utan några som helst problem.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Metroid:

Mafia 1 är ett av mina favoritspel, men det har inte åldrats så värst bra. Spelen som kom efter det fick aldrig samma kärlek av utvecklarna.

Det finns ett väldigt enkelt trick för att klara det uppdraget utan några som helst problem.
https://youtu.be/_AILlsxt0M8

Klarade uppdraget genom att snabbspara efter varje kurva som jag lyckades ta. Misslyckades jag med nästa laddade jag bara om.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Klarade uppdraget genom att snabbspara efter varje kurva som jag lyckades ta. Misslyckades jag med nästa laddade jag bara om.

Det där hade jag aldrig en tanke på, inte så tokig lösning. De fixade till detta i version 1.2 av spelet - man kunde då välja svårighetsgrad i det uppdraget. Men det här var 2002 och jag skaffade bredband först 03-04 någonstans, så att ladda ner uppdateringar var inte en grej.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Inaktiv

Tycker ettan fortfarande är ett riktigt grymt spel. Det enda som är lite tråkigt är transportsträckorna i bilen, var inte speciellt kul då och är mindre kul idag.
Själva striderna tycker jag dock fortfarande är asbra. Finns få tredjepersonsspel som är anpassade till PC. Mafia har riktig rekyl i vapnen vilket gör att man måste dra ner siktet med musen när man skjuter eftersom pipan vandrar uppåt. Det har också tack och lov inget cover-system vilket jag avskyr.

Skrivet av Metroid:

Det där hade jag aldrig en tanke på, inte så tokig lösning. De fixade till detta i version 1.2 av spelet - man kunde då välja svårighetsgrad i det uppdraget. Men det här var 2002 och jag skaffade bredband först 03-04 någonstans, så att ladda ner uppdateringar var inte en grej.

De släppte även en patch senare som gjorde att man kunde skippa race-uppdraget helt.
Jag kämpade med det där racet i timmar tills jag klarade det helt legitimt. Ett misstag så är det kört och man får börja om. Men hade många kompisar som gav upp och aldrig fick spela fortsättningen.

Skrivet av jehuty:

Klarade uppdraget genom att snabbspara efter varje kurva som jag lyckades ta. Misslyckades jag med nästa laddade jag bara om.

Vad körde du med för fusk? Det fanns väl inte ens quick-save?

Inaktiv

Har ej spelat ettan särskilt mycket men minns att det var helt fantastiskt, som ett hardcore GTA. Synd att tvåan och trean båda har enorma brister som hindrade dom att bli riktigt storslagna. Exempel: Tvåan tillät inte spelaren att spara när man ville vilket ställde till det med sandboxaspekten som att råna butiker

Skribent

Mafia 2 hade sina brister. Men satan i gatan vad jag gillade det spelet.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Jag spelade Mafia 3 när det var patchat så hade inga problem alls. Tyckte spelet var grymt bra och jag älskar 1an och 2an. Det är extremt sällan jag spelar om spel men 3an är ett av få jag vill spela om. Jag har rätt svårt att förstå kritiken men jag spelade ju aldrig när spelet var nytt.

Medlem

Älskade Mafia 1 och 2.
Mafia 3 fick till sin atmosfär och sina miljöer rätt så bra men tekniska strul gjorde så att jag aldrig orkade spela klart det. Krascher, stuttering etc.
Och det var i våras, så många problem verkar fortfarande finnas kvar.

Medlem

"Hangar 13, teamet bakom Mafia III, hade en idé om att Mafia IV skulle äga rum i 1970-talets Las Vegas"

Nej, jag hoppas verkligen inte det. Tillbaka till 20/30/40-talen!!!


signatur

I drank what?

Medlem

Jag hade kul med Mafia 3 trots sina brister med den hjärndöda AI'n och repetitiva uppdrag. Karaktärerna, staden, musiken och bilkörningen var nice. Jag är beredd att ge "Hangar 13" en till chans. De måste anställa någon som kan programmera stabila fiender med bra intelligens då plus lägga upp uppdragen bättre. Då kan det bli spännande. Fortsätter gärna med minst 70-talet eller framåt då bilarna på 20-40 talet suger häst pung att ratta omkring i, IMO. Helst kanske 80-90 talet vore coolast.

Tänk Martin Scorcese och "GoodFellas" från 1991. De du.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

FM-guru
F.d. Sisyr

Trean hör till den värsta smörjan jag spelat från AAA-världen. Extremt repetitivt gameplay och en story som utöver att vara sprängfylld med klichéer hade så många logiska tankevurpor och plot holes att man baxnar. Måtte en annan studio få chansen om det är ett nytt spel på G.

Medlem

III hade helt ok story, men till skilnad mot I och II så hade de bakat in en massa repetetiv smörja som man var tvungen att klara av för att ta sig vidare hela tiden. Spelet hade mått mycket bättre av att vara halvöppet likt föregångarna istället för att kopiera Ubisofts modell med öppna världar (låsa upp områden och få en massa pluppar på kartan som ska hämtas/dödas o.s.v.).

Medlem

jag minns när jag lirade mafia III för ett tag sedan (det var inkluderat med PS+). jag hade kul, absolut. En shootout som gick otroligt vilt till, jag mot massor av badguys. sen vill polisen göra sällskap. som en sann lekledare som jobbar i skolan till vardags så är jag inte den som är den, klart alla ska få leka. men när jag säger stopp, då är det stopp va? ingen lyssnade, så jag flydde min kos. hoppade in i den kuldränkta bilen och puttrade iväg med farbror blå i hälarna. Jag kom på den fiffiga idén: jag flyr till ön där! så jag sänkte bilen till botten av ån, simmade sista biten och blir konstant beskjuten... underifrån... av en polisman som likt mig själv sjösatt sin bil. skillnaden är att han följde med bilen till botten, hoppade ur och mirakulöst stod helt upprätt och bredbent i dyn och sköt mig till döds. utan dykarutrustning, utan någonting annat lullull. Fantastiskt dålig bugg vilket också gjorde att min tidigare begeistring över spelets snygghet och estetik dog.

Medlem

Mafia 1 är för mig det bästa spelet jag kört. Spännande story, vacker värld och intressant tidsepok för ett mafia spel. Jag passar alltid på att nämna det när jag snackar med folk om vilka spel vi tycker är top 3.

Kan vi komma överens om att aldrig nämna Mafia III igen!


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Avstängd
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Kan vi komma överens om att aldrig nämna Mafia III igen!

Mafia 3!

Skämt å sido tyckte jag det var bra men det är inget spel jag kommer spela om.


signatur

PS5 och inget annat.

1
Skriv svar