Survival-läget i CoD: Modern Warfare är PS4-exklusivt ett år

Robot
Survival-läget i CoD: Modern Warfare är PS4-exklusivt ett år

Infinity Ward: "Ett beslut över våra lönenivåer".

#activision, #call-of-duty-modern-warfare, #infinity-ward


Medlem

Jag misstänker att det är "Destiny-avtalet" som troligen gällde ett spel och några år till som flyttats till CoD nu när Activision och Bungie/Destiny gått skilda vägar.

Ambassadör
Xbox

Att först promota crossplay och sedan låsa content till en plattform låter riktigt skruvat. Alldeles oavsett vilken plattform man spelar på så är det här ren konsumentfientlighet i sitt esse.

Hur "liten del av spelet" det än är så är det illa, vad blir nästa grej?

Var för första gången på flera år intresserad av ett CoD, nu dog intresset totalt.


signatur

Jump in.

Medlem

För dyrt att köpa exklusivitet (förutom för Epic games) då köper man exklusivt content istället.

Medlem

Det må vara 1% av spelet som dom låser av
Men kommer spelet kosta lika mycket på alla platformar?
Det här är stor skillnad från vanliga platform exklusiviteter som dom brukar köra med som reflekterar varje platform.
Som t.ex. vapen och karaktärer.
Men det här är stor skillnad, ett läge liksom som dom låser bakom platformsvägg.

Du må få läget om ett år om du spelar på en annan platform än PS4, men du betalar fortfarande lika mycket som dom andra för mindre vid launch.
Så varför ska man ens köpa det till fullpris om man får mindre saker?


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Vet inte om man ska skratta eller gråta. Nu börjar man gå ner på content-nivå i exklusiviteterna. Ser fram emot ett liv där jag behöver lusläsa vilket content som är exklusivt till vilken platform när jag köper spel i framtiden så jag inte sitter där med skägget i brevlådan när jag ska spela.

Vad. Händer.

Geeks Gaming

Har ändå beslutat mig att inte köpa spelet överhuvudtaget.
Kosta nästa 700kr och kändes verkligen inte värt de då det inte fanns något djup i multiplayer alls.

Gnällkuk
Skrivet av ClockWise:

Vet inte om man ska skratta eller gråta. Nu börjar man gå ner på content-nivå i exklusiviteterna. Ser fram emot ett liv där jag behöver lusläsa vilket content som är exklusivt till vilken platform när jag köper spel i framtiden så jag inte sitter där med skägget i brevlådan när jag ska spela.

Vad. Händer.

Börjar? Så här har de ju gjort sedan förra konsolgenerationen, däremot är väl det här den första långa tidsexklusiviteten vi får se.
Känns lite märkligt dock att survival skulle var a"1% av spelet" och sedan är Sony stenkåta på att låsa ned det i ett år. Trist oavsett, nu får väl alla andra som inte spelar det på PlayStation hoppas att spelläget är högst mediokert.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Det må vara 1% av spelet som dom låser av
Men kommer spelet kosta lika mycket på alla platformar?

Dom kommer få det att se ut som att dom bjuder på ett gratis DLC när det släpps till PC och xbox.

Medlem

Det löjligaste av allt är att det är exklusivt i ett år, för ett spel som släpps årligen. I praktiken är det alltså dags för nästa CoD när detta spelläget öppnas upp för alla plattformar.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Hur länge brukar ett CoD hålla innan det släpps ett nytt? Ungefär ett år.
Lagom till när nästan CoD skall släppas så får resterande plattformar den sista delen av spelet, snyggt.
Jävla sopor.

Första gången sen MW2 som jag faktist var taggad på ett CoD.
Men det luktar som att det återigen blir ett nej.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem

Visste inte ens att sånt läge fanns med. Kommer spela day 1 iaf(PC) , tyckte multi-playern va riktigt nice.

Medlem

"Ett beslut över våra lönenivåer".
Saken finns implemenderad, får dom plus för varje såld ps4 enhet + spel eller vadå?
Survival Local Co-Op har vart de enda intressanta i CoD MP sen Zombies kom i World At War(?), rushande prefiring är inget kul, inte ens folk i Quake eller UT lirar(lirade) på de viset.
Jag vill tagga till men de är nya motorn som förstör, de skulle försökt gjort ett CS PRO försök med MW istället, där nya motorn är så lik som den gamla fast med bara updatterad grafik... DÅ hade det lyckats.

Medlem

De är bara survival delen av spec ops, lame men ändå, dock inte IWs fel.

Medlem

Perfekt, Då behöver man inte vela. Var lite osäker om jag skulle köpa eller ej.
Men efter testat spelet så .. meh känns inte värt pengarna. Sen att dom fortfarande ska vara i stenåldern att dela upp / begränsa saker o ting!.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Det må vara 1% av spelet som dom låser av
Men kommer spelet kosta lika mycket på alla platformar?
Det här är stor skillnad från vanliga platform exklusiviteter som dom brukar köra med som reflekterar varje platform.
Som t.ex. vapen och karaktärer.
Men det här är stor skillnad, ett läge liksom som dom låser bakom platformsvägg.

Du må få läget om ett år om du spelar på en annan platform än PS4, men du betalar fortfarande lika mycket som dom andra för mindre vid launch.
Så varför ska man ens köpa det till fullpris om man får mindre saker?

This. Om spelet har samma pris men olika utbud så blir det väldigt fel.

Om spelet skulle vara billigare till övriga plattformar som ej får spelläget, då äts väl pengarna man fick för exklusiviten upp, vilket i sin tur leder till en plus minus noll affär där man tappat förtroende från sina kunder. Så det lär ej ske.

Tråkigt och dåligt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Förmodligen så känner de av marknaden för att nästa gång om det slår väl ut begränsa ytterligare content.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Den här artikeln är lite missvisande. Det är sant att Spec Ops Survival-banan är låst bakom PS4-exklusivitet. Däremot så får PC och Xbox One resten av Spec Ops-banorna. Så ja, att det är "1%" som låses bort är väl rätt sant ändå. Sen tycker jag att det är betydligt bättre att de låser bort en Horde-aktig bana så att resten av materialet släpps samtidigt på alla plattformar än hur det var tidigare (PS4 får en månad/vecka före etc.)

Källa: https://www.gamespot.com/articles/modern-warfare-spec-ops-sur...

Medlem
Skrivet av VirtualBoost:

Den här artikeln är lite missvisande. Det är sant att Spec Ops Survival-banan är låst bakom PS4-exklusivitet. Däremot så får PC och Xbox One resten av Spec Ops-banorna. Så ja, att det är "1%" som låses bort är väl rätt sant ändå. Sen tycker jag att det är betydligt bättre att de låser bort en Horde-aktig bana så att resten av materialet släpps samtidigt på alla plattformar än hur det var tidigare (PS4 får en månad/vecka före etc.)

Källa: https://www.gamespot.com/articles/modern-warfare-spec-ops-sur...

Håller helt med, väntar hellre ett år på en horde-bana än att få vänta en månad på varje uppdatering för huvudläget som ändå för de flesta är multiplayer. Kan tyckas vara tråkigt men mycket bättre än hur det brukade vara i min mening.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Vet inte om man ska skratta eller gråta. Nu börjar man gå ner på content-nivå i exklusiviteterna. Ser fram emot ett liv där jag behöver lusläsa vilket content som är exklusivt till vilken platform när jag köper spel i framtiden så jag inte sitter där med skägget i brevlådan när jag ska spela.

Vad. Händer.

Det här är inget nytt. När Batman: Arkham Asylum släpptes gjordes Joker gameplay exklusivt till PS3. Det var 2009. Vet inte om det finns många fler exempel men där är iallafall ett som bevisar att detta inte är första gången. Jag håller dock med om att det suger, jag menar mer att visa att det hänt förut än att försvara det. Sen så släpptes inte heller Dead Space 2 DLCn till PC. Inte exakt samma men inte långt ifrån.

Inaktiv

Tänker inte uppmuntra till sånt... Ingen annan borde heller. Köper ej

Medlem

CS:GO är snart 8 år gammalt och fortfarande bättre än varenda COD som släpps varje år.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

CS:GO är snart 8 år gammalt och fortfarande bättre än varenda COD som släpps varje år.

Vi alla har olika uppfattningar absolut. Jag spelade CS:go första gången för typ 2 månader sen och det var det sämsta jävla skiten jag någon spelat, fattar inte varför folk är så förtjusta i det

Medlem
Skrivet av eXile:

Vi alla har olika uppfattningar absolut. Jag spelade CS:go första gången för typ 2 månader sen och det var det sämsta jävla skiten jag någon spelat, fattar inte varför folk är så förtjusta i det

Ibland är det skönt att spela något som kräver skicklighet än casual skräp som CoD

Medlem
Skrivet av Draconis:

Ibland är det skönt att spela något som kräver skicklighet än casual skräp som CoD

+1

Medlem

@Kyrre: Trist bara att counter-strike borde ha dött för länge sen, typ 2003-2004

Inaktiv
Skrivet av piczyn:

Jag vill tagga till men de är nya motorn som förstör, de skulle försökt gjort ett CS PRO försök med MW istället, där nya motorn är så lik som den gamla fast med bara updatterad grafik... DÅ hade det lyckats.

Är det inte exakt vad det gjort med varje Call of Duty sedan 4an? Utveckla gärna hur du menar att nya motorn förstör för den biten förstod jag inte.

Oj, nu var det mycket pajkastning här i tråden. Alla gillar olika.

Jag tänker, låt dom ha den där lilla minigrejen exklusivt till PS4:an, det är ju bara en principsak verkar det som.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

De har haft rätt bra medvind hos en del YT, men det sjabblade de bort med detta.

En "liten sak" som så men tippar att det kommer till att kosta försäljning, borde ha nämnts ett tag innan testen och inte som en "glad överraskning" i samband med släppet som gör att det känns lite värre ändå.

Fick de nu inte memot om att konsolkriget är över?

Velade själv om köpa eller inte, hyfsat nöjd med testen men är i och med detta botad från dag 1 shoppa, kanske på någon rea längre fram.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Lagom lång exklusivitet för ett spel med livslängd på drygt ett år.

Skrivet av jehuty:

För dyrt att köpa exklusivitet (förutom för Epic games) då köper man exklusivt content istället.

Många borde gilla det, är ju precis den här utvecklingen Epic-försvararna vill ha på PC. "Survival-läget exklusivt för EGS!", fantastiskt!

12
Skriv svar