The Last of Us Part 2 släpps den 21 februari

Medlem

Blir en rekord-tidig semester 2020.

Avstängd

Fan detta ser grymt ut. Måste nog ta mig i kragen och spela ut 1:an, vet faktiskt inte varför jag slutade spela det men tror andra spel kom i vägen.

Edit: Måste man spela ut 1:an innan man ger sig på detta?


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Skaplig nedgradering grafiskt. Fast jag tyckte nog att förra trailern såg lite för bra ut för att vara sant. Detta ser mer ut som man förväntar sig ett AAA spel på PS4, ser ut som senaste Uncharted typ.

Hur som helst, blir nog bra

Medlem
Skrivet av Harmond:

Skaplig nedgradering grafiskt. Fast jag tyckte nog att förra trailern såg lite för bra ut för att vara sant. Detta ser mer ut som man förväntar sig ett AAA spel på PS4, ser ut som senaste Uncharted typ.

Hur som helst, blir nog bra

Med Link’s Awakening färskt i minnet är det dags att vi börjar se nedgraderingar av grafik som något positivt. Det innebär nämligen att utvecklaren prioriterar prestanda, något som alltid borde vara viktigast.

Avstängd
Skrivet av Vamp:

Med Link’s Awakening färskt i minnet är det dags att vi börjar se nedgraderingar av grafik som något positivt. Det innebär nämligen att utvecklaren prioriterar prestanda, något som alltid borde vara viktigast.

Prestandan såg inte dålig ut i förra trailern dock. Man kan även se det som att vi ska börja vara mer negativa till utvecklare som framställer sitt spel snyggare än vad det egentligen är, även om det ju inte är något nytt. Nu kanske vissa säger att det bara handlar om att försöka få till prestandan, men jag tror inte alltid det är fallet, utan man kör den första trailern med hårdvara som är många ggr bättre än te.x en PS4 Pro. Eller man använder sig av två motorer, den ena för att promota, aldrig menad att användas till det färdiga spelet. För te.x Witcher 3 så använde man sig av en annan motor för att promota spelet, bara månader innan spelsläpp så visade utvecklaren screens från just den motorn, och de visste själva att de ljög för sina fans.

Medlem
Skrivet av breahl:

Fan detta ser grymt ut. Måste nog ta mig i kragen och spela ut 1:an, vet faktiskt inte varför jag slutade spela det men tror andra spel kom i vägen.

Edit: Måste man spela ut 1:an innan man ger sig på detta?

korta svaret är "ja" långa svaret är "ja, gör dig tjänsten att ta dig igenom ett av förra generationens, och kanske 2000-talets, bästa spel!"

Medlem

Spelade om spelet förra månaden och det håller väldigt bra fortfarande minst sagt 👍

Medlem
Skrivet av breahl:

Fan detta ser grymt ut. Måste nog ta mig i kragen och spela ut 1:an, vet faktiskt inte varför jag slutade spela det men tror andra spel kom i vägen.

Edit: Måste man spela ut 1:an innan man ger sig på detta?

Eftersom det är samma karaktärer det handlar om så tror jag att det som hände i Part 1 säkert dyker upp ganska flitigt i Part 2. Samtidigt får man backstory till hur karaktärerna möttes, vilka de är, och hur deras koppling med varandra är.

Jag tyckte Part 1 var något enformigt efter ett tag, men storyn är bland det bästa jag varit med om vilket gör detta till top 3 spel jag någonsin spelat under mina 20 år som gaymer

Medlem

Hypetåget har lämnat stationen!

Senast spelet jag verkligen levde mig in i storyn och på riktigt brydde mig om karaktärerna är Last of Us, så det här ser man verkligen framemot!

Medlem
Skrivet av Harmond:

Prestandan såg inte dålig ut i förra trailern dock. Man kan även se det som att vi ska börja vara mer negativa till utvecklare som framställer sitt spel snyggare än vad det egentligen är, även om det ju inte är något nytt. Nu kanske vissa säger att det bara handlar om att försöka få till prestandan, men jag tror inte alltid det är fallet, utan man kör den första trailern med hårdvara som är många ggr bättre än te.x en PS4 Pro. Eller man använder sig av två motorer, den ena för att promota, aldrig menad att användas till det färdiga spelet. För te.x Witcher 3 så använde man sig av en annan motor för att promota spelet, bara månader innan spelsläpp så visade utvecklaren screens från just den motorn, och de visste själva att de ljög för sina fans.

Har du någonsin sett en trailer med prestandaproblem eller vad menar du?

Medlem

1an var riktigt riktigt bra. Är rädd att man har för höga förväntningar på 2an. Hoppas hoppas att det bor bra. Vill verkligen inte att detta ska bli en besvikelse.

Avstängd
Skrivet av Harmond:

Skaplig nedgradering grafiskt. Fast jag tyckte nog att förra trailern såg lite för bra ut för att vara sant. Detta ser mer ut som man förväntar sig ett AAA spel på PS4, ser ut som senaste Uncharted typ.

Hur som helst, blir nog bra

Nedgradering från vad i jämförelse?

TLoU är ett av tidernas mest överskattade spel.
Tyvärr kommer det nog bli mycket ”Press X to kill” av att döma från trailer.

Medlem

“You think I’d let you do this on your own?”

Ryser.


signatur

"High life on low budget"

Avstängd
Skrivet av Levi:

Nedgradering från vad i jämförelse?

TLoU är ett av tidernas mest överskattade spel.
Tyvärr kommer det nog bli mycket ”Press X to kill” av att döma från trailer.

Från förra trailern såklart.

Jag köpte TLoU till PS3 och blev faktiskt inte imponerad alls. Jag tyckte det kändes så linjärt och scriptat. Sålde det. Sen fick jag för mig (efter några månader) att faktiskt testa det igen, så jag köpte det och spelade igenom hela + tillägget och hade riktigt kul. Det kändes mycket som ett modernt Half Life för mig. Det är fantastiska karaktärer, fantastiska miljöer, intressant värld, en handling som är helt okej (inget nyskapande).. jag hade nog spelat lite för mycket open world spel så därför kändes det först lite för scriptat, men jag kunde nog uppskatta att det var mer filmlikt och on-rails efter ett tag, handlingen och karaktärerna drog mig in.. Nej jag tycker inte det är överskattat alls, trots att spelet egentligen inte är den typ som tilltalar mig i vanliga fall.

Medlem
Skrivet av Harmond:

Skaplig nedgradering grafiskt. Fast jag tyckte nog att förra trailern såg lite för bra ut för att vara sant. Detta ser mer ut som man förväntar sig ett AAA spel på PS4, ser ut som senaste Uncharted typ.

Hur som helst, blir nog bra

Blir inte ett dugg förvånad om det var PS5 versionen de demade på e3 en gång i tiden ty detta spelet kommer garanterat släppas på PS5 med när tiden är mogen.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

trist dom väntade så länge med att gå ut med datumet för dom visste ju sen börjat av året det inte kommer i år.....

Medlem

Jag känner peppen.


signatur

I drank what?

Medlem

Bra tajming då det inte var allt för länge sen jag körde The last of US.
Left beyond tillägget gav dock inte så mycket så det har jag inte idast köra.

Jag kan tycka att the last of US är lite överhypat, iaf gameplaymössigt.
Idag är spelet inget speciellt, det var nog kanske det på ps3 tiden, jag vet inte jag körde xbox360 då
Storyn var iaf bra så det kommer kännas värt att köra 2an.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Vad man än tycker om Naughty Dog, så levererar deras spel minnesvärda upplevelser.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ser inte ut att vara lika bra som första spelet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Avstängd
Skrivet av Harmond:

Från förra trailern såklart.

Och hur gör du den bedömningen när det är helt olika miljöer som visas? Lol.

Medlem
Mäktig trailer

Såg grymt bra ut, kommer bli en game changing inom spelvärlden. Alla andra spel kommer mäta sig med det här efteråt. Längtar som fan redan

Avstängd
Skrivet av Levi:

Och hur gör du den bedömningen när det är helt olika miljöer som visas? Lol.

Det var blandade miljöer, fanns även gröna skogsmiljöer, precis som i förra. Dessutom är det väl en skitsak att jämföra ljus/shaders oavsett miljö. Titta på förra trailern igen vetja, det är på en helt annan nivå, inte en enda gång fick den äldre trailern mig att tänka på senaste Uncharted eller RDR2, det var många ggr snyggare.. Ljuset i den nya trailern är ju helt annorlunda, inte alls på samma nivå, det är det där typiska platta tråkiga ljuset man är van vid i spel. Även animeringar ser enklare ut.

Medlem

@breahl:

Har du inte spelat ettan tills dagens datum när spelet varit ute i 7år så kan du lika gärna skippa serien för det är ändå inte din smak för annars hade du spelat skitet för länge sen.

Medlem
Skrivet av submariner:

@breahl:

Har du inte spelat ettan tills dagens datum när spelet varit ute i 7år så kan du lika gärna skippa serien för det är ändå inte din smak för annars hade du spelat skitet för länge sen.

Genialisk logik!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Avstängd
Skrivet av Harmond:

Det var blandade miljöer, fanns även gröna skogsmiljöer, precis som i förra. Dessutom är det väl en skitsak att jämföra ljus/shaders oavsett miljö. Titta på förra trailern igen vetja, det är på en helt annan nivå, inte en enda gång fick den äldre trailern mig att tänka på senaste Uncharted eller RDR2, det var många ggr snyggare.. Ljuset i den nya trailern är ju helt annorlunda, inte alls på samma nivå, det är det där typiska platta tråkiga ljuset man är van vid i spel. Även animeringar ser enklare ut.

Fast det var mörka miljöer. Helt omöjligt att bestämma från det lilla vi fick se nu i State of Play gentemot den första trailern.

Det är absolut möjligt att de skurit ner på grafiken för att hårdvaran skall kunna klara av att köra spelet men som sagt, inget vi kan avgöra nu.

Det är inte första gången i världshistorien som spelutvecklare gör så.

Medlem

befruari 🙏🏻

Avstängd
Skrivet av Levi:

Fast det var mörka miljöer. Helt omöjligt att bestämma från det lilla vi fick se nu i State of Play gentemot den första trailern.

Det är absolut möjligt att de skurit ner på grafiken för att hårdvaran skall kunna klara av att köra spelet men som sagt, inget vi kan avgöra nu.

Det är inte första gången i världshistorien som spelutvecklare gör så.

wat? finns ju en del mörka scener här också. I den förra trailern visade man även upp ganska imponerande animeringar, deras s.k "realistic dynamic animation blending" (tror jag de kallar den), det fanns ju inget i den nya, animeringarna var faktiskt rätt mediokra.

Frilansare

Blir en bra vår det här! Hoppas verkligen att striderna blir mer givande än i originalet. De får gärna vara färre också.

123
Skriv svar