Äntligen! Last of Us Part II release-datum bekräftat

Medlem
Äntligen! Last of Us Part II release-datum bekräftat

Tidernas bästa spel (enligt mig) får sin uppföljare om bara 5 månader. Vi kommer äntligen få se Ellie kämpa för sin överlevnad mot onda människor och levande döda.

Jag ÄLSKAR det första spelet så mycket. Och detta fällde jag nästan en glädjetår över. Mitt hjärta bankade som tusan under livestreamen på Youtube. Och då såg jag releasedatumet som fick mig nästan att svimma. Vi får återvända till Ellie den 21 februari 2020! Det dröjer inte länge nu!

Är ni taggade som jag? Kommentera gärna!

Fragtjuv

Ja. Ska bli fantastiskt roligt att se vart den här storyn tar vägen.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Hypen är äkta! Blir att köpa ett PS4 Pro inför detta!

Jag ska köpa en ny fåtölj inför spelet och spetsa den med svampdödande medel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vad är det som gjorde första spelet så bra tycker ni?
Jag tycker storyn och stämningen fick dom till.
Gameplay är inget speciellt inte idag iaf och jag har endast spelat remaster till ps4 som jag körde innan sommaren så var verkligen sen till partyt kan man säga


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skrivet av Molotov:

Vad är det som gjorde första spelet så bra tycker ni?
Jag tycker storyn och stämningen fick dom till.
Gameplay är inget speciellt inte idag iaf och jag har endast spelat remaster till ps4 som jag körde innan sommaren så var verkligen sen till partyt kan man säga

Story och stämningen, definitivt. Men även gameplay, jag tyckte det var en väldig frisk fläkt att man var tvungen att tillverka sina egna vapen med saker man hittar och att man inte hade så många kulor i sitt magasin. I många spel så tar det inte långt tid innan man har både pistoler och automat gevär med typ oändlig ammo, då tvingas man inte tänka till på samma sätt. Samt att fienderna kom på ställen som gjorde att man alltid var på sin vakt.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Story och stämningen, definitivt. Men även gameplay, jag tyckte det var en väldig frisk fläkt att man var tvungen att tillverka sina egna vapen med saker man hittar och att man inte hade så många kulor i sitt magasin. I många spel så tar det inte långt tid innan man har både pistoler och automat gevär med typ oändlig ammo, då tvingas man inte tänka till på samma sätt. Samt att fienderna kom på ställen som gjorde att man alltid var på sin vakt.

Ja nu när du säger det på så sätt var det riktigt bra gameplay. Var ammobrist och man fick modifiera vapnen. Hoppas dom drar detta än ett steg längre i uppföljaren


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad är det som gjorde första spelet så bra tycker ni?
Jag tycker storyn och stämningen fick dom till.
Gameplay är inget speciellt inte idag iaf och jag har endast spelat remaster till ps4 som jag körde innan sommaren så var verkligen sen till partyt kan man säga

Storyn och stämning är väl de starkaste korten, men jag tycker att gameplay håller väldigt hög nivå. Spelade km Remastern för någon månad sedan och det slog mig hur väl avvägt tempot är i striderna samt vilken fantastisk tyngd där finns. Får nästan ont i kroppen när jag bankar in skallen på en skurk. Brutalt, skitigt och rått. Känslan av att man befinner sig i underläge är påtaglig, på ett bra sätt.

Uppföljaren set inget annat än fantastisk ut hittills. Längtar till release.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Finns en gameplay video ute nu också med lite "raw footage" på lite strider osv


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Inaktiv

Jag är en Multiplayer>Singleplayer-förespråkare tills jag dör men detta ser onekligen bättre och bättre ut för varje ny video som släpps. Var inte alls imponerad av State of Play (antagligen mest för att jag förväntade mig uppdatering på Ghost of Tsushima och utebliven sådan gjorde mig bitter som FAN) fast efter att ha sett fler gameplay-videos efteråt så blir jag nästan sugen på att damma av min TLOU-skiva och köra klart den inför tvåan.

Detta KAN vara en av fåtal kommande titlar som lockar mig tillbaka till singleplayer-mode. (Ghost of Tsushima och Death Stranding på topp såklart).

Ska bli spännande att se vad mer man får reda på fram tills release!

1
Skriv svar