Mario Kart Tour släpps idag

Medlem
Mario Kart Tour släpps idag

Idag släpps Mario Kart Tour, nästa mobilspel från Nintendo vilket jag verkligen ser fram emot spendera lite slötimmar och resor med! Det är gratis att ladda ner med innehåller microtransaktioner (tyvärr).

Varannan vecka inleds en turnering med fokus på en särskild region. Spelets första två veckor ska äga rum i New York där Pauline är unik förare. Under turneringens gång kan du vinna stjärnor som är spelets digitala valuta som du köper bilar och uppgraderingar för.

För er som inte har ett Nintendo-konto, du behöver ett registrerat Nintendokonto för att spela Mario Kart Tour.

Vi ses på banan!


signatur

PC | Asus Rog Ally | PS5 | Switch

Testpilot

Varför behövs ett Nintendo konto? Har inte krävts på tidigare mobilspel.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Varför behövs ett Nintendo konto? Har inte krävts på tidigare mobilspel.

Jag vet, men tyvärr säger dem detta på hemsidan.
https://mariokarttour.com/en-US


signatur

PC | Asus Rog Ally | PS5 | Switch

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Älskar Mario kart, älskar dock inte mobilspelande. Så tror jag skippar detta faktiskt.

Men hoppas det är ett bra spel och att alla mikrotransaktioner inte tar bort glädjen som vanligtvis finns i Mario kartspel, samt den hämndlystna frustrationen!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av Grukk:

Älskar Mario kart, älskar dock inte mobilspelande. Så tror jag skippar detta faktiskt.

Men hoppas det är ett bra spel och att alla mikrotransaktioner inte tar bort glädjen som vanligtvis finns i Mario kartspel, samt den hämndlystna frustrationen!

Jag håller verkligen med, lite rädd för vad mikrotransaktioner kommer göra med spelet.
Spelet släpptes för 10min sedan och gick live, dock kommer man inte in pga. överbelastade servrar.


signatur

PC | Asus Rog Ally | PS5 | Switch

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Albrion:

Jag håller verkligen med, lite rädd för vad mikrotransaktioner kommer göra med spelet.
Spelet släpptes för 10min sedan och gick live, dock kommer man inte in pga. överbelastade servrar.

Tror inte vi är ensam om detta. Du får jättegärna rapportera dina första intryck!

Följer detta med spänning även om jag själv inte kommer skaffa det om det inte blir en riktig höjdare!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Varför behövs ett Nintendo konto? Har inte krävts på tidigare mobilspel.

Jag tror att det kan vara för att man kan testa Gold Pass i två veckor gratis.

Japp, Mario Kart Tour har en prenumerationstjänst som heter Gold Pass och kostar 4,99 dollar i månaden. Alltså betydligt dyrare än NSO...


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Moderator | Testpilot

Verkar vara ett gacha-spel så skippar nog detta jag också. Spelat lite och kontrollen känns weird, men tror man vänjer sig efter en stund.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag har spelat lite och tycker det är bra, kontrollerna är helt okej.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Spelat lite.
Det sög precis som förväntat


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Grukk:

Tror inte vi är ensam om detta. Du får jättegärna rapportera dina första intryck!

Följer detta med spänning även om jag själv inte kommer skaffa det om det inte blir en riktig höjdare!

Kontrollerna i spelet var hemska...


signatur

PC | Asus Rog Ally | PS5 | Switch

Gnällkuk
Skrivet av Molotov:

Spelat lite.
Det sög precis som förväntat

Vilken guldrecension, här fick man verkligen den infon man sökte


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Vilken guldrecension, här fick man verkligen den infon man sökte

Jag är fåordig


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gnällkuk
Skrivet av Molotov:

Jag är fåordig

Ja, och konstruktiv! :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar