Civilization VI kommer till Playstation 4 och Xbox One i vinter

Robot
Civilization VI kommer till Playstation 4 och Xbox One i vinter

Den anrika serien gör sent omsider entré på Sonys plattform.

#civilization-vi, #playstation, #sid-meier


Medlem

0:44 i trailern så står det att expansionerna kommer med 😁

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Rwaat:

0:44 i trailern så står det att expansionerna kommer med 😁

Ouch, my bad! Uppdaterar nyheten.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Härligt! Perfekt spel att mysa med i soffan.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Härligt! Perfekt spel att mysa med i soffan.

Tänkte exakt samma sak

Ambassadör
Xbox

Civ VI kommer också till Xbox One samtidigt!

Expansionerna ingår inte i någon av konsolversionerna däremot släpps en Expansion Bundle med Rise and Fall och Gathering Storm för $50 till PS4, Xbox One och Switch.


signatur

Jump in.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Mortaigne:

Civ VI kommer också till Xbox One samtidigt!

Expansionerna ingår inte i någon av konsolversionerna däremot släpps en Expansion Bundle med Rise and Fall och Gathering Storm för $50 till PS4, Xbox One och Switch.

Haha, jag måste ha glömt aktivera min hjärna innan jag skrev nyheten. Tack, nyheten är uppdaterad!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Backloggens befriare
Skrivet av Gustav Höglund:

Haha, jag måste ha glömt aktivera min hjärna innan jag skrev nyheten. Tack, nyheten är uppdaterad!

Vad är värst? En inaktiverad hjärna eller en inaktiverad #1? =D


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Medlem

Civilization med handkontroll låter fruktansvärt... Men de kanske lyckats få till smarta kontroller?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Hoppas det inte är någon nerbantad version av CIV som senast.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Civilization med handkontroll låter fruktansvärt... Men de kanske lyckats få till smarta kontroller?

ett peka och klicka spel? Kan inte vara så avancerat med en handkontroll.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

ett peka och klicka spel? Kan inte vara så avancerat med en handkontroll.

Det brukar bli väldigt många klick efter ett tag, och spelar man multiplayer så har du en timer på dig. Tror som sagt det blir jobbigt, men blir gärna bevisad fel.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Det brukar bli väldigt många klick efter ett tag, och spelar man multiplayer så har du en timer på dig. Tror som sagt det blir jobbigt, men blir gärna bevisad fel.

Sant, skulle tippa på att de blir något typ av switchande med L1, R1 när man valt en stad eller enhet för att komma till nästa.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Civilization med handkontroll låter fruktansvärt... Men de kanske lyckats få till smarta kontroller?

Det förenklade civ revolution till xbox360 fungerade grymt bra med handkontroll.

Medlem

Det är helt ok till Switch, kontrollerna dvs

1
Skriv svar