Tröttnat på singelplayer?

Medlem
Tröttnat på singelplayer?

Hej jag har ett problem. Jag vill spela singelplayer spel men känner att jag inte har tålamodet till det längre. Det känns så ensamt när man sitter i soffan och ska spela själv^^ någon som känner igen sig?

Releasehästryttare

Inte direkt, gillar bra singleplayer spel atm, men det finns ju alternativ som typ borderlands spelen där du kan spela med andra om du vill eller spela själv om du känner för det.

Medlem

Verkligen inte.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Snarare tvärtom. Ge mig mer single player spel

Medlem

känner inte igen mig alls. brukar ofta lyssna på tex podcasts när jag spelar dock, iaf när det gäller mindre story-tunga spel (alla fromsoft spel tex, doom 2016, rocket league, tetris osv).

kanske gör att det känns mindre ensamt. ofta använder jag spelande som en ursäkt för att avverka ett par podcasts på raken.

Medlem

Jag känner igen mig, spelar bara singelplayer spel som har multiplayer alternativ.

Uppvuxen att spela med släkt/kompisar vid sidan och sen gick man över till multiplayer med quake/hl/mmo vågen.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Inaktiv
Skrivet av mulker:

Hej jag har ett problem. Jag vill spela singelplayer spel men känner att jag inte har tålamodet till det längre. Det känns så ensamt när man sitter i soffan och ska spela själv^^ någon som känner igen sig?

Helt normal realisation imo!

Själv är jag inte ett fan av singleplayer som inte har coop. Känns totalt meningslöst.
Multiplayer är det enda rätta då spel är till för att avnjutas med vänner.
Vill man sitta ensam och uppleva något fett kan man kolla på film/serier eller läsa en bok

OBS: Detta är MIN åsikt. Det är inte fakta. Bäst att klargöra det!

Medlem
Skrivet av anon_326725:

OBS: Detta är MIN åsikt. Det är inte fakta. Bäst att klargöra det!

Men om jag ville bli kränkt då? Då har du ju förstört fullständigt för mig genom att skriva sådär.
Jag tror jag måste bli kränkt över att du inte låter mig bli kränkt.

(Hela detta inlägg skall föreställa humor, och kan med fördel ignoreras fullständigt.)

Nej nu.... Nu måste jag nog bli kränkt av mitt eget inlägg här... Nu börjar det bli invecklat.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Inaktiv
Skrivet av Akronym:

Men om jag ville bli kränkt då? Då har du ju förstört fullständigt för mig genom att skriva sådär.
Jag tror jag måste bli kränkt över att du inte låter mig bli kränkt.

(Hela detta inlägg skall föreställa humor, och kan med fördel ignoreras fullständigt.)

Nej nu.... Nu måste jag nog bli kränkt av mitt eget inlägg här... Nu börjar det bli invecklat.

Du förstod EXAKT vad jag var ute efter!

Medlem

kanske är inne i någon personlig singelplayer spel torka^^ jag köpte zelda links awakening till switch. Tänkte ge det en chans

Medlem

Själv har jag börjat gilla SP mer på senare tid. MP är för mycket hets tycker jag nuförtiden.
Vill sjunka in i ett spel och spela hur långsamt jag vill och inte känna stress att lvla eller geara.

Medlem

@mulker: inte alls. Snarare så att folk generellt är skit, och MP spel får du se deras sämsta sidor, ofta.


signatur

I drank what?

Medlem

Som @quadratis va inne på innan, se till att lyssna på något intressant som utvecklar dig när du lirar själv.

Själv lyssnar jag mycket på motivationsfilmer på youtube. Exempelvis JBPs råd för att bli mer framgångsrik i livet (ta dig själv samman och va inte ett offer). För då känns det inte lika ensamt och som att jag slösar min tid på att bara spela spel. Ljudböcker och poddar funkar också.

Jag har märkt att sedan jag började med denna vana så har jag fått mer gjort hemma. Fått tummen ur, och energin att göra något som tar emot, känns jobbigt men är nödvändigt. Allt från att klippa håret, fixa något med huset, bilen eller höra av sig till vänner och familj. Det är guld värt att kunna gå ifrån 0% batteri till att få något vettigt gjort om dagen!

Medlem

Nej
Spelar väldigt sällan multiplayer nu för tiden.
Spelas det multiplayer så blir det tillsammans med ungarna
Eller om man har några kompisar för soffspelande.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Går i perioder för mig, ibland känner jag noll sug för singleplayer-spel(eller något spel alls för den delen). En anledning är väl för att jag har blivit mer kräsen med vad jag vill lira. Multiplayer är väldigt bekvämt att kunna hoppa in i.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

@Nichegamer:

Funkar säkert för vissa men hur blir det med inlevelsen i spelet ? Ljudbilden är väldigt viktig för mig för att att sugas in i atmosfären i ett spel och är anledningen att SP lockar för egen del.
Samma med film. Ljudet och musiken gör en väldigt stor del. Vissa spel har mycket text / långa dialoger, pausar du podden då eller läser och lyssnar på två olika samtidigt ?
Som sagt alla fungerar olika, bara undrar hur du lyckas med båda samtidigt för själv är man hopplös på multitasking

Skägg.
10 Chambers

Jag är en periodare. Ibland spelar jag bara singleplayer, ibland bara multi. Perioderna kan sträcka sig i allt från en månad till ett år. Just nu är det mest multi men är sugen att hitta något äventyr att sjunka in i.


signatur
Medlem

Tvärt om för mig, multipel känns helt värdelösa och t ex spela battlefield känna helt off då det inte ger nåt. Men lite co-op i soffan framför tvn är alltid nice.

Medlem

Älskar att lyssna på exempelvis poddar, Youtube och liknande när jag spelar. (speciellt eftersom jag inte spelar spel som kräver särskilt mycket ljud). Det hjälper mig åtminstone. Då kan jag i stort sett nöta hur länge som helst.


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

@Nichegamer:

Funkar säkert för vissa men hur blir det med inlevelsen i spelet ? Ljudbilden är väldigt viktig för mig för att att sugas in i atmosfären i ett spel och är anledningen att SP lockar för egen del.
Samma med film. Ljudet och musiken gör en väldigt stor del. Vissa spel har mycket text / långa dialoger, pausar du podden då eller läser och lyssnar på två olika samtidigt ?
Som sagt alla fungerar olika, bara undrar hur du lyckas med båda samtidigt för själv är man hopplös på multitasking

Poddar och ljudböcker passar perfekt till spel som Diablo 3, Minecraft, Soulsborne, Super Mario, Dynasty Warriors osv. Spel där plattformer, strider, grind och samlande är i fokus.

Storytunga spel kör jag med spelets egna ljud.

Gen
Medlem

Testade CoD betan i helgen, helvete vad stressad jag blev. Nej, jag föredrar SP där man själv kan ställa in svårighetsgraden, spela i sin takt, uppleva spelet enligt sina villkor osv. Co-op är också trevligt i rätt sällskap (ej randoms).

Medlem
Skrivet av Nichegamer:

Poddar och ljudböcker passar perfekt till spel som Diablo 3, Minecraft, Soulsborne, Super Mario, Dynasty Warriors osv. Spel där plattformer, strider, grind och samlande är i fokus.

Storytunga spel kör jag med spelets egna ljud.

Ahh förstår, that makes sense

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag är en periodare. Ibland spelar jag bara singleplayer, ibland bara multi. Perioderna kan sträcka sig i allt från en månad till ett år. Just nu är det mest multi men är sugen att hitta något äventyr att sjunka in i.

Spelas det fortfarande OverWatch?

Sen mig själv. Jag tröttnar extremt snabbt på MP spel. För det första är jag inte bra mot andra spelare. För det andra tycker jag MP spel blir väldigt repetitivt efter ett tag. Samma bana, samma vapen m.m.

Kör heller ett bra MMO med vänner eller ett coop spel. Annars SP hela vägen


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Tycker singelplayer slår multiplayer på de flesta fronter (förutom när man kan spela med en god vän), annars är det bara fördelar för min del. Skönt att bara få spela på sina egna villkor istället för att anpassa sig till alla andra. Är trött på randoms.

Ibland kan det vara skönt att dra ihop ett gäng och spela några timmar diablo 2, gears of war eller kanske borderlands. Andra gånger finns det inget bättre än att bara spela om dragon age origins, neverwinter nights eller möjligen system shock 2.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag känner igen mig. Det är dock något som dyker upp i form av perioder, där jag kan spela allt ifrån ett till tio singleplayer-spel och efteråt ägna mig helt åt multiplayer en månad eller två som en slags "detox".
Jag vill även påpeka att det oftast påverkas av utbudet som finns, om det nyligen har kommit ut många story-tunga spel eller inte.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

1
Skriv svar