Provspela Conan Exiles och Conan: Unconquered gratis på Steam i helgen

Robot
Provspela Conan Exiles och Conan: Unconquered gratis på Steam i helgen

Får det lov att vara en weekend-tripp till Cimmeria?

#Conan-exiles, #Conan-unconquered, #Funcom, #Petroglyph


Medlem

Fint
Gillar kontrasten att epic store ger bort mängder sv spel, och på steam får man ibland testa något gratis under en helg
Är inte så insatt i steam o så, de kanske ger bort gratis spel ibland de med, så rätta mig gärna

Medlem
Skrivet av PontusT:

Fint
Gillar kontrasten att epic store ger bort mängder sv spel, och på steam får man ibland testa något gratis under en helg
Är inte så insatt i steam o så, de kanske ger bort gratis spel ibland de med, så rätta mig gärna

Jo det händer faktiskt - men det är nog inte steam själv som står för dom utan snarare spelföretagen.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Exiles är trevligt. Väl värt en testrunda för er som inte har kört det redan.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Hur är Exiles ur ett soloperspektiv? Är det något att ha om man planerar att spela helt ensam?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av PontusT:

Fint
Gillar kontrasten att epic store ger bort mängder sv spel, och på steam får man ibland testa något gratis under en helg
Är inte så insatt i steam o så, de kanske ger bort gratis spel ibland de med, så rätta mig gärna

Ja. Vi lever under "Den stora Striden", vilken kommer vara omskriven i historieböckerna. Även om f2p är en gedigen standard nu för tiden är det nog få förunnat att se cyberkrafterna braka samman på detta vis. Tack.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Hur är Exiles ur ett soloperspektiv? Är det något att ha om man planerar att spela helt ensam?

Jag har haft hur kul som helst när jag spelat solo - men visst, det funkar bäst i MP.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Exiles är trevligt. Väl värt en testrunda för er som inte har kört det redan.

Har de fixat lagget som gjorde det ospelbart? Spelade vid launch men har inte orkat bry mig sedan dess.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Har de fixat lagget som gjorde det ospelbart? Spelade vid launch men har inte orkat bry mig sedan dess.

Jag körde det ett halvår eller så under early access och hade inga laggproblem. Vi körde iofs på privat server så om det var publika servrarna som krånglade så vet jag inget om det.

Men sedan så känns det högst otroligt att ett problem som gör ett spel "ospelbart" inte åtgärdas snarast..

Medlem

@jawik: Jag spelade på en privat server, men öppen för allmänheten. mobs spawnade frusna, gick inte att slå på dem, mining gick inte heller, inga resurser frigjordes. Sen rasslade det till och allt hände på en gång. Var så flera månader efter release pga Failcom nätkod. Lade det på hyllan efter det, och har inte velat ta upp det igen. Att du inte hade något lagg måste betytt ni var max 10 på servern.


signatur

I drank what?

ELF
Medlem
Skrivet av Puscifer:

Hur är Exiles ur ett soloperspektiv? Är det något att ha om man planerar att spela helt ensam?

Visst är det lite roligare i multiplayer om man slipper rena griefers. Men jag som gjärna grottar ner mig i singleplayer har absolut inga problem med att lalla runt helt själv i världen.
Värt att nämna är att det är väldigt grindy om man spelar själv. Men det går att sjustera i stort sett alla aspekter av spelet. Om de inte har ändrat det sedan senast jag spelade så måste man dock använda en mod för att öka sin max level om man inte vill behöva ta en dryck för att återställa och omdistribuera skillsen.

@Mirage
Tror väldigt många kör på halvtaskig dator.
Har kört på privat publik server med fler än 10 pers utan några problem. Men har även droppat in på random servrar ibland och problemet du beskriver är definitivt vanligt.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Call of Duty®: Modern Warfare® beta finns också föratt prova hos Blizzard battle.net fram tills 23 sep. (Kräver Activision login account)

Asså en sak till "Rockstar Games Launcher" har lanserats och i samband med lanseringen de ger bort gamla spelet GTA San Andreas via deras Launcher.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Hur är Exiles ur ett soloperspektiv? Är det något att ha om man planerar att spela helt ensam?

Går utmärkt att spela själv men visst är det roligare på en privat server med några polare.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

eld
Medlem
Skrivet av Mirage:

@jawik: Jag spelade på en privat server, men öppen för allmänheten. mobs spawnade frusna, gick inte att slå på dem, mining gick inte heller, inga resurser frigjordes. Sen rasslade det till och allt hände på en gång. Var så flera månader efter release pga Failcom nätkod. Lade det på hyllan efter det, och har inte velat ta upp det igen. Att du inte hade något lagg måste betytt ni var max 10 på servern.

Hoppade just in på en närpå maxad 40-spelar server, kände inte av några problem.

Medlem

Har klockat 202 timmar i spelet skulle nog tippa på 170 timmar solo och resten spelade jag med några Corp medlemar från EVE online (För den som ej vet Coperation heter det i stället för guilds i eve) Men ett satans roligt spel och snyggt. Som fan av Conan är jag nöjd och som fan av survival spel klart bättre än ARK.

1
Skriv svar