Bandesignern för Cyberpunk 2077 snackar multiplayer och... bandesign

Robot
Bandesignern för Cyberpunk 2077 snackar multiplayer och... bandesign

Om anpassning till olika karaktärstyper och varför bekräftelsen av multiplayer dröjt så länge.

#Cd-projekt-red, #Cyberpunk-2077


Medlem

Vem fasiken bryr sin om free dlc så som armorset osv. Låter kanske bra när dom pratar om det, vad vet jag. Man vill ju ha fulla expansioner och det betalar jag gladligen för.

Medlem

tycker dom ska ta det lite lungt som rockstar med red dead 2.och köra 100% på singelplayer nu.
sen kan dom göra multiplayer.

Skribent
Skrivet av UggleMannen:

tycker dom ska ta det lite lungt som rockstar med red dead 2.och köra 100% på singelplayer nu.
sen kan dom göra multiplayer.

Det verkar vara precis vad de tänker göra. Singleplayer till att börja med och sedan kommer multiplayer läggas till i efterhand.

Medlem

"Man måste till exempel undvika att spelare fastnar halvvägs in i en rutt för att de som t.ex. netrunners saknar styrkan som krävs för att komma förbi ett visst hinder."

Det är nackdelen med att ha massa olika sätt att spel, i slutändan så kommer alla vägar vara breda som fan för att någon sate vill spela med en armor som ser ut som ett stort hus. Det kommer nog inte ske med detta spelet, men det är lite så man måste tänka "här måste jag lägga in något att hacka eller ett lås som går att dyrka för annars kan inte person X spela just på detta ställe".

Skrivet av Jonny Myrén:

Det verkar vara precis vad de tänker göra. Singleplayer till att börja med och sedan kommer multiplayer läggas till i efterhand.

Fast det var väl inte vad han sa? Eller har dom sagt det innan? Vad jag ser så säger han att fokus ligger på att leverera ett bra singleplayer, vad det betyder för mig är att framtida fokus kommer ligga på multiplayer gta-style.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent

@Hipshot: Man har bekräftat innan att spelet endast kommer ha singleplayer när det släpps.

Och jag tror inte vi behöver oroa oss över att de kommer överge singleplayer-delen bara för att multiplayer kommer in i bilden. CD Projekt är måna om sitt rykte som leverantörer av mästerliga singleplayer-upplevelser och vi kommer garanterat få matiga singleplayer-expansioner, precis som till The Witcher 3.

Medlem

Ah ok, aja, men det sa man nog om Rockstar med innan GTA5


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Ah ok, aja, men det sa man nog om Rockstar med innan GTA5

Fair enough, men jag vill tro på CD Projekt som vår frälsare

Medlem

Ja och du får säkert rätt Jonny! Om ingen spelar deras MP eller köper all "cosmetics" dom kommer sälja så kommer dom helt klart att skita i den där saken, det finns en gyllene regel här, som jag just kom på, köp inget i multiplayer så får man singleplayer.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Ambassadör
Xbox

Multiplayer intresserar mig inte alls i Cyberpunk och efter RDR2 så är jag i det närmaste allergisk mot det i singleplayerspel. Inte för att MP'n nödvändigtvis behöver vara dålig, utan för att det tar fokus från singleplayer-content.
Nu behöver det ju inte alls bli så i CDPR's fall med Cyberpunk men ändå, farhågan finns.

tl,dr: Ge mig sp-dlc till RDR2 för bövelen!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ja och du får säkert rätt Jonny! Om ingen spelar deras MP eller köper all "cosmetics" dom kommer sälja så kommer dom helt klart att skita i den där saken, det finns en gyllene regel här, som jag just kom på, köp inget i multiplayer så får man singleplayer.

Så vi köper ett singleplayerspel som kanske kommer att ha multiplayer, och sedan köper vi inget så får vi singleplayer?

Medlem
Skrivet av roftg:

Så vi köper ett singleplayerspel som kanske kommer att ha multiplayer, och sedan köper vi inget så får vi singleplayer?

Ja detta blir svårt...

Köpa Cyberpunk: De får mer pengar till MP
Inte köpa Cyberpunk: De får inga pengar och det blir ingen MP men jag får inget spel

Medlem

Alltså, köp inget av deras saker som är till för multiplayer. Det är inte svårare än så. Det är nämligen vad som hände med GTA, att inte GTA5 skulle få en singleplayer expansion efter att dom gjort två st till GTA4 är skitkonstigt, men sedan var det den lilla detaljen att alla köpte bilar och skit i online, så varför ens göra mer singleplayer då det är MYCKET billigare att göra generiskt innehåll till en öppen sandlådeupplevelse. Hade ingen spelat GTA Online eller köpt på all skit dom släppt så hade dom gjort expansioner till singelplayer.

Multiplayer kommer man inte i från, det kommer släppas gratis ändå till alla som äger spelet. Men ni kan ge er fan på att det kommer finnas en butik eller dyka upp en, som är till för just multiplayer och nej, det kommer inte vara en "bättre" eller mer "sjysst" butik än till andra spel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ah ok, aja, men det sa man nog om Rockstar med innan GTA5

Skrivet av Hipshot:

Alltså, köp inget av deras saker som är till för multiplayer. Det är inte svårare än så. Det är nämligen vad som hände med GTA, att inte GTA5 skulle få en singleplayer expansion efter att dom gjort två st till GTA4 är skitkonstigt, men sedan var det den lilla detaljen att alla köpte bilar och skit i online, så varför ens göra mer singleplayer då det är MYCKET billigare att göra generiskt innehåll till en öppen sandlådeupplevelse. Hade ingen spelat GTA Online eller köpt på all skit dom släppt så hade dom gjort expansioner till singelplayer.

Multiplayer kommer man inte i från, det kommer släppas gratis ändå till alla som äger spelet. Men ni kan ge er fan på att det kommer finnas en butik eller dyka upp en, som är till för just multiplayer och nej, det kommer inte vara en "bättre" eller mer "sjysst" butik än till andra spel.

CDPR är dock inte buttholes, som Rockstar är

1
Skriv svar