Minns ni FZ-supporter?

Ambassadör
League of Legends
Minns ni FZ-supporter?

Jag hade en helt unik tanke, inte alls i koppling till Fragzone lördagsfrukost. Minns någon gamla FZ-supporter?

Själv var jag fattig student under förra perioden så har personligen inga minnen av det. Men det skulle vara intressant att höra vad ni tyckte om det.

Jag grävde fram lite artiklar:
https://www.fz.se/nyhet/188162-bli-fz-supporter-fa-bannerfri-sajt
https://www.fz.se/nyhet/185798-stod-fz-bli-supporter

Dessa var förmånerna:

  • Bannerfri sajt

  • 6 nummer av svenska PC Gamer

  • Bok om Minecraft

  • Supporterforum

  • Exklusiva betainbjudningar och tävlingar

  • Pimpad profilsida

  • Fraktfritt hos Maxfps

  • Rabatt på andra Egmont-prenumerationer

Vad skulle då vara en morot för oss användare att punga upp till FZ, likt Taskman under Fragzone Fredag?

Personligen krävs det inte så mycket. För mig är det viktiga att det ska vara smidigt och transparent via en tjänst som gör att pengarna faktiskt går till FZ och inte rinner ut till en mellanhand. Jag tycker inte det ska göra att man får unikt innehåll heller.

Medlem

Jag var aldrig FZ-supporter. Däremot har jag donerat nån tjuga vid ett par tillfällen under streams. Jag vet att FZ säger att det inte behövs, men det är ett sätt att ändå visa uppskattning för en tjänst man utnyttjar. Streaming kräver en hel del tid och engagemang, och en lite donation då och då är ett mer personligt tack än reklampengarna de drar in på alla mina klick. Varje donerad femtiolapp är ett litet steg mot deras dröm att köpa redaktionens egna privatplan.

Medlem

Själv har jag redan MineCraft-boken sedan förra supportertiden och jag använder fortfarande min signerade musmatta.

För min del skulle jag vilja kunna ta bort viss reklam (har för mig att man kunde välja vilka banner-spots som man ville dölja och ha kvar vissa andra). Sedan är BETA-inbjudningar trevligt, även om jag kanske inte skulle nappa på alla då jag inte har jättemycket tid.

En finare profilsida och kanske en ram runt sin avatar är lite fånigt, men jag är ju fånig så ja tack


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Moderator | Testpilot

Minns att jag satt och tjatade på @Carl Johansson-Sundelius: att han skulle fixa så man fick prenumerera på Bamse istället för Kalle.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Personligen är Bannerfri sajt eller åtminstone ett rent samvete om man använder ad-blocker det mest intressanta. Någon symbol vid namnet när man skriver saker på forumet har jag inga problem med heller.
Jag är inget fan av exklusivt innehåll däremot kan jag tycka att det är ok om man får tillgång till saker i förtid eller en mindre gräddfil. Exempelvis om man öronmärker exempelvis 50 av 1000 beta nycklar till just supportrar eller om man får beställa eller anmäla sig till saker några dagar i förtid.

Sen hade jag gärna sett ett geeksbrett alternativ.

Skägg.
10 Chambers

Jag minns nervositeten innan vi lanserade. Trodde vi skulle bli tjärade och fjädrade men istället fick vi så mycket tillbaka. Underbart.


signatur

Jag använde delar av min lön från högvakten vid Stockholms slott till att blir supporter. Så en kan nästan säga att Konungen varit supporter.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Bring it back!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tyckte det var väldans bra och skulle gärna ha det tillbaka så att jag kan stödja FZ nu när min nyinskaffade VPN blockerar alla annonser här oavsett vilka inställningar jag provar. Glad att den blockerar mycket som uBlock släppte igenom men väldigt tråkigt att jag inte längre stödjer en av de få sajter jag har avaktiverat annonsblockering på.

Medlem

Jag har kvar min musmatta!

Medlem
Skrivet av Augustus:

Jag har kvar min musmatta!

Har faktiskt 2 oanvända musmattor

Medlem

Hur mycket var kostnaden för att vara supporter? Ibland får jag nästan dåligt samvete av att köra blocker. Har funderat på andra sätt att bidra.

Medlem
Skrivet av maq777:

Hur mycket var kostnaden för att vara supporter? Ibland får jag nästan dåligt samvete av att köra blocker. Har funderat på andra sätt att bidra.

Man kan ju alltid stänga av adblockers på FZ också? ^^ Så hemsk är inte reklamen på denna sida, tack och lov.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av maq777:

Hur mycket var kostnaden för att vara supporter? Ibland får jag nästan dåligt samvete av att köra blocker. Har funderat på andra sätt att bidra.

Minns inte priset, fanns både helår och månadsvis. Det var ju ändå fem år sedan och tror att man skulle behöva skruva lite på upplägget.


signatur
Backloggens befriare

Jag är klart för, så länge det inte blir något slags exkluderande innehåll. Forumdel för "supportrar" är ju okej t.ex., men (och jag tror ju inte det skulle hända) innehåll som låses för folk som inte betalar går fetbort.


signatur

Ad hoc addendum

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av keffkebab:

Jag är klart för, så länge det inte blir något slags exkluderande innehåll. Forumdel för "supportrar" är ju okej t.ex., men (och jag tror ju inte det skulle hända) innehåll som låses för folk som inte betalar går fetbort.

Näe, vi är inte heller några fans av att låsa innehåll.


signatur
57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Om jag minns rätt så köpte jag ett år FZ supporter medans jag gick på gymnasiet. Gillade det. Skulle kunna tänka mig att bli supporter igen ifall det kom tillbaka. Något så simpelt som man slipper reklam är bra nog för mig


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Gnällkuk

Jag är också helt klart för! Blir lite som Patreon, även om ni kanske inte är lika beroende som andra mindre aktörer som har YT som plattform för intäkter primärt, merch i all ära men man köper ju inte så ofta där ifrån.

Vad ni väljer att lägga för olika nivåer och vad som ingår blir väl det luriga att fundera ut. Jag tänker mig dock att det kan finnas små nivåer, kanske en tjuga eller något i månaden där man kanske inte få så mycket annat än ett emblem i forumet och kanske något annat.

Om pengen som kommer in inte är några jätteslantar kan det ju läggas på hög och användas till att göra lite roliga tävlingar eller dylikt där man kan vina fina priser eller något. Kan ju vara att det görs en månadsstream t ex där ni kanske skramlat ihop 10 lakan och ger bort spelkoder till tittarna för motsvarande värde?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Frilansare

Lyfter den här igen för att se om vi kan få in fler åsikter. Vad skulle du vilja se för att känna ett värde i att slanta in en peng, i tex patron, en supporter-prenumeration eller liknande?

Fler video-happenings? Streams? Utmärkelser? You name it, vi noterar.

Jag tycker också att det skulle kännas sådär att låsa in material. Men skulle du som betalande supporter känna att andra åkte snålskjuts? Eller skulle det var helt ok? Finns det någon annan lösning?

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Lyfter den här igen för att se om vi kan få in fler åsikter. Vad skulle du vilja se för att känna ett värde i att slanta in en peng, i tex patron, en supporter-prenumeration eller liknande?

Fler video-happenings? Streams? Utmärkelser? You name it, vi noterar.

Jag tycker också att det skulle kännas sådär att låsa in material. Men skulle du som betalande supporter känna att andra åkte snålskjuts? Eller skulle det var helt ok? Finns det någon annan lösning?

Eftersom er sida envisas med att tro att jag har adblock aktiverat (trots att jag har deaktiverat det både i uBlock samt Ghostery) så skulle jag kunna tänka mig donera istället.
Skulle bli allergisk om man låser in artiklar och nyheter men skulle ge tumme upp om man får lite mer lull-lull. Kanske en forum-tagg, discord-tagg, teman, inbjudan till någon speciell träff, ha chans till skype-intervju med er i fragzone-fredag och liknande.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av Joakim Bennet:

Lyfter den här igen för att se om vi kan få in fler åsikter. Vad skulle du vilja se för att känna ett värde i att slanta in en peng, i tex patron, en supporter-prenumeration eller liknande?

Fler video-happenings? Streams? Utmärkelser? You name it, vi noterar.

Jag tycker också att det skulle kännas sådär att låsa in material. Men skulle du som betalande supporter känna att andra åkte snålskjuts? Eller skulle det var helt ok? Finns det någon annan lösning?

Att slippa reklam skulle vara bra nog för mig. Att låsa in matrial bakom betallvägg skulle jag vara allergisk mot.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Slippa reklam, få gratis frakt eller liknande i någon butik, reserverade beta nycklar


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Backloggens befriare
Skrivet av Joakim Bennet:

Lyfter den här igen för att se om vi kan få in fler åsikter. Vad skulle du vilja se för att känna ett värde i att slanta in en peng, i tex patron, en supporter-prenumeration eller liknande?

Fler video-happenings? Streams? Utmärkelser? You name it, vi noterar.

Jag tycker också att det skulle kännas sådär att låsa in material. Men skulle du som betalande supporter känna att andra åkte snålskjuts? Eller skulle det var helt ok? Finns det någon annan lösning?

Jag skulle gå så långt som att vägra bli supporter om det betydde att andra blir exkluderande från sådant som nu är standard.
Reklamfritt räcker långt även för mig. Sedan kunde det kanske finnas något man kan göra för supporters, men där är mitt största tips; lova inget ni inte kan hålla. Det har man varit med om alldeles för ofta "exklusiva tävlingar varje vecka!" så håller det i tre veckor. Lär er av Blizzard m.fl., var hellre sparsamma på vad som garanteras och överraska än tvärtom.


signatur

Ad hoc addendum

Gen
Medlem

Jag var supporter i två omgångar och det var lätt värt det. Använde tex musmattan flitigt tills dess att nästan alla signaturer hade slitits bort Tycker man fick mycket godis för slantarna samt kunde känna att man på ett direkt sätt bidrog till sin favoritsajt!

Personligen tycker jag det räcker med reklamfritt och en fin goodiebag samt några trevliga erbjudanden. Behöver som andra säger inte vara någon låst content på sajten eller forumdel eller något sådant, alla ska ha tillgång till allt på lika villkor.

Frilansare

@aakerlind:
Har du hojtat/anmält detta till oss, och har du i så fall fått någon respons?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Joakim Bennet:

@aakerlind:
Har du hojtat/anmält detta till oss, och har du i så fall fått någon respons?

Det är dykt upp ett par sådana på sistone. Såvitt jag vet ska Calle ha puffat @Klorixx. Jag kan testa göra det igen för att se om han sett att det är strul.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Någon cool symbol bredvid namnet? Eller att man själv fick välja nån titel nedanför sitt namn? Fri frakt när man beställer FZ merch. Inga annonser. Och förtur när det gäller betanycklar etc. Kanske att vissa tävlingar endast är för supportrar.

It's not a lake, it's an ocean

Jag är rätt ny här och var inte med då. Men jag tycker att det låter som en rolig idé och absolut något jag kan stödja. Lite beroende på prisnivå snarare än "belöning". En symbol vid avataren skulle duga rätt bra.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Inaktiv
Skrivet av Kyrre:

Någon cool symbol bredvid namnet? Eller att man själv fick välja nån titel nedanför sitt namn? Fri frakt när man beställer FZ merch. Inga annonser. Och förtur när det gäller betanycklar etc. Kanske att vissa tävlingar endast är för supportrar.

Skriver under på denna. Som många säger så räcker reklamfritt en bra bit, beroende på priset. Men sen andra saker som en liten symbol eller att man får välja sin egen titel (inom rimliga ramar, förstås). Inga exklusiva artiklar. Jag föreställer mig att det kan vara ett sätt att visa lite uppskattning, mer än att man betalar för att bli någon premiumanvändare.

Medlem

Jag blev en FZ-supporter så fort det var möjligt, och var det enda tills det togs bort. Dels för att stödja en riktigt grym sida, men också för att slippa all reklam på ett "lagligt" sätt!

12
Skriv svar