Diskutera – Spel som gått från flopp till succé

Robot
Diskutera – Spel som gått från flopp till succé
Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Diablo III får min röst. Riktigt träligt på release men lyckades till slut hitta en riktigt mysig sweet spot.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Även om dom kanske inte riktigt varit floppar vid release tänker jag på både Civ V och Civ VI. Dom har inte börjat skina som upplevelser förrän ett par expansioner har kommit ut och spelsystemen har både balanserats och blivit fler.

Medlem

Mass effect Andromeda är väl en bra kandidat.

NuZ
Testpilot

No mans sky är ett riktigt bra spel nu. Tycker fz borde göra en recension till på det


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Ambassadör
Xbox

Sea of Thieves är verkligen ett bra exempel. Jag tyckte det var kul på release men man kom ju till en punkt där det inte fanns så mycket mer att göra, den punkten nåddes väl efter olika lång tid för olika personer kanske. Men Rare har ju verkligen legat i och tok-uppdaterat spelet kontinuerligt och i nuläget är det fullständigt lysande. Grunden fanns ju där från början och nu finns det massor att göra, och man faktiskt måste prioritera haha. Rare fortsätter ju också med månatliga content-updates med events och nya grejer så det står ju inte still heller utan blir ännu bättre hela tiden.

No Man's Sky ser ju ut att ha gjort något liknande som SoT, och jag har faktiskt införskaffat det bara för det. Inte hunnit spela ännu dock. Men det ser riktigt bra ut.

Har också skaffat Fallout 76 (!), mycket mycket billigt bör tilläggas, av ren nyfikenhet för att bilda mig en egen uppfattning om haveriet hehe. Ska bli intressant...

Anthem skulle jag inte röra med en tång och det ser verkligen ut att kunna kvala in som årtiondets fiasko. Känns bortom räddning vid det här laget. Tyvärr så är också det spelet jag själv tänkte ta upp som haveri skapat av Bioware... Mass Effect Andromeda. En personlig besvikelse av enorma mått. Spelets alla brister har ju tagits upp förr, men det som stör mig mest är att de totalt fimpade hela post-launch supporten. DLC som det t.o.m hintades om i slutet av spelet, om Quarians, som det var alldeles uppenbart planerat för, dök aldrig upp. Bortom lite buggfixar så gjordes ingenting. Med ett Mass Effect-spel! Jag tror bestämt att de hade kunnat rädda upp spelet någorlunda med en rad bra DLC och framförallt kanske behållit Mass Effect-franshisen i bättre skick. Som det är nu ligger allt på is, Bioware är trasigt och de har tappat allt förtroendekapital som de byggt upp under så många år. Kollaps.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av NuZ:

No mans sky är ett riktigt bra spel nu. Tycker fz borde göra en recension till på det

Inte riktigt samma sak kanske, men en liten återblick har de gjort i alla fall:
https://www.fz.se/artikel/280742-aterblick-no-mans-sky-lever-...

Fick mig att skaffa spelet

Nya recensioner på spel som förbättrats, eller försämrats, avsevärt sedan det recenserades hade varit riktigt trevligt. Många spel är ju levande produkter nu och inte släpp-o-glöm.


signatur

Jump in.

Medlem

Mass effect Andromeda röstar även jag på, tror folk är helt avskräckta, men det är så bra, speciellt nu när dåtidens förhoppningar och hype dött, animationerna är more or less fixade och så fort man kommer förbi första delen som är lite seg så är det verkligen ett fantastiskt spel och slutet är åtminstone lika bra om inte bättre än något annat Mass Effect spel.

Om man spelat greedfall och gillat det (jag ger det 3/5) testa andromeda nu, det är åtminstone 3 gånger bättre.

Medlem

Väntar fortfarande på Daikatanas upprättelse.


signatur

IDKFA

Medlem

Tror vändningen för Fallout 76 kommer när dom släpper Wastelanders i november. Många som spelar spelet fortfarande. Ser inte alls lika bra ut för Anthem.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Väntar fortfarande på Daikatanas upprättelse.

Det finns en bättre version av Daikatana med buggfixar, bättre ai, ljud och så vidare


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Det finns en bättre version av Daikatana med buggfixar, bättre ai, ljud och så vidare https://www.youtube.com/watch?v=P7RjuOA6aD8

se där!


signatur

IDKFA

Medlem

No man Sky.
Kan inte komma på ett annat spel som fått så många personer ett se rött när detta hade release.
Samt att spelet idag är en helt annan upplevelse, som dag & natt. Riktigt bra spel nu helt enkelt.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Kanske bara var jag, men när Fortnite teasades så kände jag och många runt mig en rätt stor Hype. Sen när det kom närmre till vad det var så dog hypen (så därför kanske det inte räknas). Hade de inte gjort battle royal av det så hade floppen varit total, men tja...nu är ju fortnite ju så där en lagom succé

Medlem

Måste lägga in Rainbow Six: Siege här.
Va mer eller mindre katastrof när det släpptes med buggar och fuskare.
Men nu är det ett väldigt bra spel och liknar inga andra på marknaden.

Medlem

Company Of Heroes 2


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skribent
Skrivet av Phyrino:

Måste lägga in Rainbow Six: Siege här.
Va mer eller mindre katastrof när det släpptes med buggar och fuskare.
Men nu är det ett väldigt bra spel och liknar inga andra på marknaden.

Ett annat spel från Ubisoft var For Honour som hade stora problem i början vilket jagade bort folk. Idag är spelet riktigt bra och balanserat, plus att Ubisoft släppt massa nytt innehåll och nya karaktärer. Vill väl inte säga att spelet var en flopp, då det sålde bra...men tappade en hel del spelare där första veckan, problem med balanseringen, inga dedikerade servrar....till viss del microtransaktioner etc.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

FFXIV.

1.0 hade viss charm, men var bedrövligt rent mekaniskt. A Realm Reborn ska väl egentligen räknas som ett separat spel, men hursomhelst gjorde det underverk och se vart spelet är idag.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Elder Scrolls Online

Spelet totalsågades när det släpptes. Sedan dess har varenda uppdatering gjort spelet bättre och bättre, och ~5 år senare är spelet bland de bästa MMO-spelen (åtminstone inom västvärlden)

Vill också slå ett slag för Star Wars: Battlefront II. Det har verkligen återhämtat sig sedan släppet.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

The division var väl också ett rätt misslyckat lir i början? Var aldrig intresserad, men när man fick det helt gratis, så, ja.. rätt snyggt och småtrevligt på ett irriterande och "orkar inte bry mig"-sätt.
Men City of Heroes (Homecoming).. Åh, vad skönt att vara tillbaka i Paragon City.

Medlem

Warframe. Uselt och fattigt vid release, men riktigt njutbart så här några år senare.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Battlefront 2. Jäklar vad Dice jobbar med det nu snart två år efter release. Kommer content löpande.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av NuZ:

No mans sky är ett riktigt bra spel nu. Tycker fz borde göra en recension till på det

Gamereactor har gjort en ny på det spelet, det fick en 8/10. Men enligt mig så är det näst bästa spel som finns

Medlem

@Solidtamam: pre a realm reborn FFXIV vs post a realm reborn?

Svårt att påstå annat än att det gick från flop till succé.

Medlem
Skrivet av CarrionMAO:

Mass effect Andromeda är väl en bra kandidat.

Fast den är ju fortfarande dålig. Det har mycket med story, karaktärsutveckling, karaktärer och manus att göra. Det enda de fixade någorlunda var grafik och animationer.

Skrivet av Ankh:

Company Of Heroes 2

Hur var det en flopp?

Skrivet av Johlor:

Ett annat spel från Ubisoft var For Honour som hade stora problem i början vilket jagade bort folk. Idag är spelet riktigt bra och balanserat, plus att Ubisoft släppt massa nytt innehåll och nya karaktärer. Vill väl inte säga att spelet var en flopp, då det sålde bra...men tappade en hel del spelare där första veckan, problem med balanseringen, inga dedikerade servrar....till viss del microtransaktioner etc.

Det är väl fortfarande inga dedikerade servrar? Det är det som framförallt "skrämde" bort mig. Att spelare ska hosta matchen är bara hål i huvudet-tänk.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Hur var det en flopp?

Vid sin release var det uruselt med minfält/taggtråd bland annat. Frustrerande dåligt gjort. Något de fixade efter en del patcher.
Många av de tidigare CoH spelarna dömde ut spelet (inklusive jag) - men efter några månader var det hur bra som helst.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skribent
Skrivet av Mirage:

Det är väl fortfarande inga dedikerade servrar? Det är det som framförallt "skrämde" bort mig. Att spelare ska hosta matchen är bara hål i huvudet-tänk.

Det fick dedikerade i februari 2018


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Ankh:

Vid sin release var det uruselt med minfält/taggtråd bland annat. Frustrerande dåligt gjort. Något de fixade efter en del patcher.
Många av de tidigare CoH spelarna dömde ut spelet (inklusive jag) - men efter några månader var det hur bra som helst.

Men det betyder inte att det floppade. Jag ser ingen flopp här heller? Att ogilla en mekanik är inte detsamma som en flopp. Kass försäljning och snabb död av spelet = flopp. Tex Anthem.

Skrivet av Johlor:

Det fick dedikerade i februari 2018

Ok! Tack för infon. Hur är det med spelarantalet? Är det värt att återvända? Balans och dylikt? Jag gillade spelet när det kom, men hur har det utvecklats? Tacksam för svar


signatur

I drank what?

Skribent
Skrivet av Mirage:

Ok! Tack för infon. Hur är det med spelarantalet? Är det värt att återvända? Balans och dylikt? Jag gillade spelet när det kom, men hur har det utvecklats? Tacksam för svar

Mindre förstås, dock aldrig svårt att få matchet och är en dedikerad och trevlig spelarbas. Tror det är enda pvp-spelet där folk skicka PMs och tackar för bra matcher. Även ger en tips. Tror de flesta kör 1 vs 1 eller 2 vs 2 dock..men känns lite som det är så spelet ska spelas

Balansen är bra nu, de har helt gjort om systemet för items. Istället för stats ger de nu abilities som har cooldowns. De har även fixat till fönstret med kontringar så inte karaktärer med tacklingsmanövern är OP.

Sen hela nya fraktionen med karaktärer baserat på Kina och Kung-fu är inte heller fel.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

@Johlor: Tack för svar


signatur

I drank what?

12
Skriv svar