Recension – Borderlands 3

Robot
Recension – Borderlands 3

Gearbox serverar en miljard vapen och lika många dåliga skämt när Claptrap och gänget gör comeback i våra liv.

#borderlands-3, #gearbox


Medlem

Inga problem med prestandan, älskar humorn (mer av den tack!), Ice-T är dryg.

Älskar spelet rakt igenom. 4.5/5

Alla grejer i mitt vault försvann dock. Lite pissigt.

Medlem

GOTY då alltså, perfekt.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Hehe, "smärtsamt enformiga uppdrag". Precis hur jag kände med BorderLands 1 o 2. Fruktansvärt överskattade titlar, imo.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jag verkar inte kunna få golden keys till BL3, funkar bra till övriga spel och även vapen verkar funka att överföra till BL3, 2K support är den sämsta jag nånsin varit i kontakt med, de säger bara att de inte kan se att jag aktiverat några shiftkoder, ovilliga att gräva djupare i problemet.

Ambassadör
Xbox

Mycket trevlig recension! Det är bra skrivet när man direkt får en känsla för huruvida spelet är något för mig eller inte.

Spelet i sig låter som om det för mig hamnar långt fram i reabacken, med en habil story hade det kanske varit en annan sak men det låter ju som om så inte är fallet.


signatur

Jump in.

Moderator | Testpilot

Bra recension. Summerar vad jag tycker om hela serien i helhet egentligen. Lär nog köpa det när det släpps till Steam för en billigare peng.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Bra skrivet Gurra!

Vad hade du gett för betyg om prestandan var bättre Förresten ? Ja för storyn var ju förfärlig, nästan sämre en första borderlands. Avea lr vad hon hette hade dom ju kunnat tagit bort ur spelet, och kanske lagt ner lite mer tid på storyn.. och varför just streamers skurkar.. :S

Medlem

Tycker inte alls att uppdragsstrukturen känns så plågsam, den spelar snarare på spelets styrkor. Tempot och miljlövariationen är nästintill perfekta. Bandesignen är dessutom flera snäpp över de gamla spelen och, tillsammans med den förbättrade rörligheten, erbjuder ofta fantastiska möjligheter till improvisation och taktik. Simpla men superba quality of life changes eliminerar många triviala bisysslor som den enerverande om inte helt tidsslukande ammunitionpåfyllningen vid automaterna. Boss-striderna är dessutom underbara, med flera faser och andra överraskningsmoment. Spelet är långt och välfyllt och till skillnad från många av dagens gaas-spel riktigt värt pengarna redan från start.

Och det har split-screen! Något hackande i sitt nuvarande skick men ändå, split-screen! Bara det är ett enormt plus!

Handlingen må vara sämre, liksom skurkarna. Men som spel betraktat, beträffande regelrätt spelbarhet, är Bortderlands 3 nästan en fullpoängare.

Medlem

Kanske blir köp på rean efter Steam releasen


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Inaktiv

Riktigt dålig recension. Man har totalt missförstått Borderlands om man klagar på handlingen. En handling och skämt som för övrigt är på samma nivå som föregångarna.
Så gott som allting är förbättrat från föregångaren. Gunplay, loot, klasserna, skills. Det är det roligaste co-op spelet på länge. Det enda som drar ner betyget en aning är prestandan vilken dock är över 60 fps (jag föredrar dock 120fps+).
I likhet med Destiny 2 recensionen så visar FZ att de inte är att lita på. Lämnar ett dåligt betyg för kanske årets bästa spel.

Kanske kan ni ta och utöka redaktionen med folk som gillar multiplayerspel istället för dessa enkelspåriga singleplayerfantaster?

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Medioker handling
-
Smärtsamt enformiga uppdrag
-
Humorn blir för mycket

Då var jag ute...

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Riktigt dålig recension. Man har totalt missförstått Borderlands om man klagar på handlingen. En handling och skämt som för övrigt är på samma nivå som föregångarna.
Så gott som allting är förbättrat från föregångaren. Gunplay, loot, klasserna, skills. Det enda som drar ner betyget en aning är prestandan.
I likhet med Destiny 2 recensionen så visar FZ att de inte är att lita på. Lämnar ett dåligt betyg för kanske årets bästa spel.

..eller så har du inte lika höga krav?

Själv väntar jag med spelet tills den kommer på steam..inte för att jag har något emot Epic store, men jag har ju de andra 2 och prequel på steam så...jag har inte bråttom


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Ankh:

..eller så har du inte lika höga krav?

Själv väntar jag med spelet tills den kommer på steam..inte för att jag har något emot Epic store, men jag har ju de andra 2 och prequel på steam så...jag har inte bråttom

Eller så är det tvärtom, jag har så höga krav att det är väldigt få spel som jag bemödar mig att köpa och installera. Har t.ex. ingen så kallad backlog. Spelar alla bra spel.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Riktigt dålig recension. Man har totalt missförstått Borderlands om man klagar på handlingen. En handling och skämt som för övrigt är på samma nivå som föregångarna.
Så gott som allting är förbättrat från föregångaren. Gunplay, loot, klasserna, skills. Det är det roligaste co-op spelet på länge. Det enda som drar ner betyget en aning är prestandan vilken dock är över 60 fps (jag föredrar dock 120fps+).
I likhet med Destiny 2 recensionen så visar FZ att de inte är att lita på. Lämnar ett dåligt betyg för kanske årets bästa spel.

Kanske kan ni ta och utöka redaktionen med folk som gillar multiplayerspel istället för dessa enkelspåriga singleplayerfantaster?

Haha, det är väll bra att du tycker annorlunda mannen
Recensioner ska man inte ta som den absoluta sanningen.
Det är en snubbe som har skrivit den, inte en kollektiv av människor.
Bäst är att läsa på flera olika sidor om vad folk tycker om spelet

Sen ska man ju inte låta en annan göra ett beslut åt en, ser det roligt ut så köp det.
Recensioner kan hjälpa dig att analysera själv de punkter som dom har uppmärksammat som dåligt

Du kanske håller med, eller inte


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Bra recenserat!!

Kollade lite när du spelade och fick känslan av att du skulle ge en 3:a.. Har inte spelat detta än men i dom andra Borderlands spelen tycker jag åxå där e enformiga uppdrag och inte mycket till handling.. Humorn däremot håller jag inte med om då jag själv gillar den humorn, men humor e från person till person. Så när jag skaffar det till steam och dom fixat det tekniska, och jag gillar humorn så känns det som att där det kommer vara en 4:a för mej..


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av anon_319742:

... Lämnar ett dåligt betyg för kanske årets bästa spel.

Kanske kan ni ta och utöka redaktionen med folk som gillar multiplayerspel istället för dessa enkelspåriga singleplayerfantaster?

Det fick 3 i betyg. Det är väl inte dåligt? Definitionen: "3. Bra -Tilldelas spel eller produkter som levererar vad som kan förväntas av dem."

Vad får dig att tro att de inte gillar MP-spel?


signatur

Jump in.

Gnällkuk
Skrivet av anon_319742:

Riktigt dålig recension. Man har totalt missförstått Borderlands om man klagar på handlingen. En handling och skämt som för övrigt är på samma nivå som föregångarna.
Så gott som allting är förbättrat från föregångaren. Gunplay, loot, klasserna, skills. Det är det roligaste co-op spelet på länge. Det enda som drar ner betyget en aning är prestandan vilken dock är över 60 fps (jag föredrar dock 120fps+).
I likhet med Destiny 2 recensionen så visar FZ att de inte är att lita på. Lämnar ett dåligt betyg för kanske årets bästa spel.

Kanske kan ni ta och utöka redaktionen med folk som gillar multiplayerspel istället för dessa enkelspåriga singleplayerfantaster?

Härligt att du sågar hela recensionen för att ni tycker olika Det har man absolut inte, den är bara så sjukt svag mot tvåan som var ett mästerverk i minnesvärda karaktärer och framför allt som det nämns i recensionen - en antagonist som var fantastisk. Jag slutade tidigt att lyssna på de flesta dialogerna och tappade intresset redan vid Pandora.

Det finns ett fåtal moment som är bra, eller karaktärer. Jag vet inte riktigt om jag vill lyfta Ice-T så högt som gurra, det är nog mer det att det kommer en unik karaktär som sticker ut. Blev också besviken på art Tiny Tinas del var så kort.

I övrigt håller jag med dig, allt är bättre än tvåan och från att ha fått en start som jag tyckte verkade illavarslande så har spelet växt på mig för varje spelad timme. Har inte hunnit klart kampanjen ännu men tycker ändå det är 4/5. Det som drar ned är just de platta och intetsägande karaktärerna blandat med den töntiga humorn, den år oftast milslångt ifrån den extremt träffsäkra humorn i tvåan där varje karaktär verkligen var någon som gjorde avtryck.

Det enda som jag stör mig på just nu egentligen än det konstanta ”I believe i cab destroy these now” så fort man kommer i närheten av en lila kristall. Varje.Jävla.Gång.

Har haft tur kanske, men det flyter på bra hos mig och har tre buggade uppdrag som jag fick lämna och slutföra senare samt en hård krasch. Annars inga problem (PC).


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv
Skrivet av Mortaigne:

Det fick 3 i betyg. Det är väl inte dåligt? Definitionen: "3. Bra -Tilldelas spel eller produkter som levererar vad som kan förväntas av dem."

Vad får dig att tro att de inte gillar MP-spel?

3 är nära på skräp i med dagens betygssystem. Det har gått så kraftig inflation på betyg i spelvärlden att en 3:a inte är värt att ens titta på om man inte älskar genren. Att dessutom ge en 3'a gör att FZ inte kan ge något högre betyg till något spel i år utan extremt goda skäl. Sedan delar de ut högre betyg till spel som Gears 5, Super Mario Maker 2 och Division 2. Nej då saknar man trovärdighet.

Inaktiv
Skrivet av anon_319742:

Eller så är det tvärtom, jag har så höga krav att det är väldigt få spel som jag bemödar mig att köpa och installera. Har t.ex. ingen så kallad backlog. Spelar alla bra spel.

Du är medveten om att "bra" är subjektivt? Kolla tex metacritic där ligger BL3 på 80-84 beroende på plattform, dock endast recensenter. Kollar du användarbetyg så hamnar det ner mot 50, så uppenbarligen tycker väldigt få spelare som dig att det är ett toppen spel och denna recensionen verkar spegla det.

Menar inte att du har fel då det är din åsikt men att klanka ner på en recension för att den inte uppfyller dina önskemål är ju rätt skevt.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Vad får dig att tro att de inte gillar MP-spel?

Han har nog missat vad FZ var från början innan de utökade om inte Quake är MP spel så undrar jag vad som klassas som MP


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Eller så är det tvärtom, jag har så höga krav att det är väldigt få spel som jag bemödar mig att köpa och installera. Har t.ex. ingen så kallad backlog. Spelar alla bra spel.

Hur avgör du om spelen är bra då? Spelar hos andra? Favorit recensenter du låter avgöra det?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Du är medveten om att "bra" är objektivt? Kolla tex metacritic där ligger BL3 på 80-84 beroende på plattform, dock endast recensenter. Kollar du användarbetyg så hamnar det ner mot 50, så uppenbarligen tycker väldigt få spelare som dig att det är ett toppen spel och denna recensionen verkar spegla det.

Menar inte att du har fel då det är din åsikt men att klanka ner på en recension för att den inte uppfyller dina önskemål är ju rätt skevt.

Vad menar du med att "Bra" är objektivt? Kan du definiera Bra som något objektivt, Jag är genuint nyfiken då det för mig är helt omöjligt då din definiton av vad som är bra antagligen skiljer sig från min om vi inte utgår från någon typ av standard.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Riktigt dålig recension. Man har totalt missförstått Borderlands om man klagar på handlingen. En handling och skämt som för övrigt är på samma nivå som föregångarna.
Så gott som allting är förbättrat från föregångaren. Gunplay, loot, klasserna, skills. Det är det roligaste co-op spelet på länge. Det enda som drar ner betyget en aning är prestandan vilken dock är över 60 fps (jag föredrar dock 120fps+).
I likhet med Destiny 2 recensionen så visar FZ att de inte är att lita på. Lämnar ett dåligt betyg för kanske årets bästa spel.

Kanske kan ni ta och utöka redaktionen med folk som gillar multiplayerspel istället för dessa enkelspåriga singleplayerfantaster?

Du får tycka precis vad du vill om spelet, men att klaga på en recension för att den inte håller med dig är fel. Att dessutom spy på hela FZ är bara lågvattenmärke.

Jag tyckte borderlands 2 var riktigt bra men tycker detta var en bra recension. Saklig och förklarar bra vad som var bra och mindre bra.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Inaktiv
Skrivet av Barkbiten:

Vad menar du med att "Bra" är objektivt? Kan du definiera Bra som något objektivt, Jag är genuint nyfiken då det för mig är helt omöjligt då din definiton av vad som är bra antagligen skiljer sig från min om vi inte utgår från någon typ av standard.

Haha menade subjektivt! Lång vecka på jobb

Inaktiv
Skrivet av trickeh2k:

Härligt att du sågar hela recensionen för att ni tycker olika Det har man absolut inte, den är bara så sjukt svag mot tvåan som var ett mästerverk i minnesvärda karaktärer och framför allt som det nämns i recensionen - en antagonist som var fantastisk. Jag slutade tidigt att lyssna på de flesta dialogerna och tappade intresset redan vid Pandora.

Det finns ett fåtal moment som är bra, eller karaktärer. Jag vet inte riktigt om jag vill lyfta Ice-T så högt som gurra, det är nog mer det att det kommer en unik karaktär som sticker ut. Blev också besviken på art Tiny Tinas del var så kort.

I övrigt håller jag med dig, allt är bättre än tvåan och från att ha fått en start som jag tyckte verkade illavarslande så har spelet växt på mig för varje spelad timme. Har inte hunnit klart kampanjen ännu men tycker ändå det är 4/5. Det som drar ned är just de platta och intetsägande karaktärerna blandat med den töntiga humorn, den år oftast milslångt ifrån den extremt träffsäkra humorn i tvåan där varje karaktär verkligen var någon som gjorde avtryck.

Det enda som jag stör mig på just nu egentligen än det konstanta ”I believe i cab destroy these now” så fort man kommer i närheten av en lila kristall. Varje.Jävla.Gång.

Har haft tur kanske, men det flyter på bra hos mig och har tre buggade uppdrag som jag fick lämna och slutföra senare samt en hård krasch. Annars inga problem (PC).

Jag vet inte det jag. Jag tyckte storyn i 2'an var ganska dålig den med med många "cringey" skämt. Handsome Jack var mest bara tröttsam. Men trots detta så tyckte jag Borderlands 2 var ett formidabelt spel, precis som 1'an och 3'an. För det är inte storyn det handlar om, det är gameplay.

Inaktiv
Skrivet av CliQue-SinneD:

Du får tycka precis vad du vill om spelet, men att klaga på en recension för att den inte håller med dig är fel. Att dessutom spy på hela FZ är bara lågvattenmärke.

Jag tyckte borderlands 2 var riktigt bra men tycker detta var en bra recension. Saklig och förklarar bra vad som var bra och mindre bra.

Jag tog ju upp det största problemet med recensionen och det är inte det låga betyget. Utan att man har missförstått Borderlands om man listar storyn som någonting negativt. Därför är recensionen väldigt dålig. Den görs av någon som inte gillar genren eller förstår vad det är som gör spelen så omtyckta. Humorn och uppdragen är för övrigt precis på samma nivå som i föregångarna.

Redan på menyskärmen när jag gick igenom inställningarna vid första uppstarten så hittade jag exempel på precis den humor som kännetecknar Borderlandsspelen och visste att den skulle hålla samma nivå resten av spelet. Saker som "COOPETITION" och "Just vacuum all that loot and deny it existed in the first place" känns väldigt Borderlands.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Haha menade subjektivt! Lång vecka på jobb

Jaha okay, jag förstår! Men du håller med om att något som är bra också kan vara objektivt eller? T.ex Story, gameplay etc?

För att ge dig en jämförelse så är The Room en objektivt dålig film men folk gillar den fortfarande subjektivt för hur absurd/rolig etc. den är.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av anon_319742:

3 är nära på skräp i med dagens betygssystem. Det har gått så kraftig inflation på betyg i spelvärlden att en 3:a inte är värt att ens titta på om man inte älskar genren. Att dessutom ge en 3'a gör att FZ inte kan ge något högre betyg till något spel i år utan extremt goda skäl. Sedan delar de ut högre betyg till spel som Gears 5, Super Mario Maker 2 och Division 2. Nej då saknar man trovärdighet.

En trea här betyder som sagt att spelet är bra, inte mediokert eller dåligt. Jag tycker att Gearbox lyckas finfint med delar av spelet.

Och även om jag gillar tanken på FZ som Gravemind från Halo är vi flera olika personer som skriver på sajten. Vad en annan recensent tycker om ett helt annat spel har jag inget med att göra, precis som det ska vara. Jag menar, tänk om Jocke fick tycka till om JRPG-betygen.

"I am a timeless chorus. Join your voice with mine, and sing victory everlasting."


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

CTI
Medlem

3:a i betyg naaa, Borderlands 3 är en solklar 4:a.

Handling o handling det är en looter shooter

Väntar med späning på nya vault & världar, i kommande dlc´s

Vem kan glömma "Tiny Tina's Assault on Dragon Keep"


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Skriv svar