"Vafalls, var är Rain of Reflections?!" Lugn, släpps nästa vecka

Robot
"Vafalls, var är Rain of Reflections?!" Lugn, släpps nästa vecka

Sen men kort försening för Leijonhufvuds debutspel.

#rain-of-reflections, #releaselistan


Medlem

Man behöver väl faktiskt göra någon sorts marknadsförings-push av detta.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent

Nu är det ju bara en vecka, men lite märkligt att slå på stora trumman igår och sen försena allt några timmar senare.

Nåväl...bara en vecka.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

@Hipshot: Min tanke också. Jag hade inte hört talas om spelet innan det skrevs om det igår.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Citat:

Man beskriver det som ett "cyberpunk role-playing adventure game", en genre som fortfarande väntar på att få en allmänt vedertagen förkortning.

CROPLAG

Redaktör
Skrivet av Bennii:

Ooooch... där har vi den!


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bennii:

Koprofag? (Googla inte.)


signatur
Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Man behöver väl faktiskt göra någon sorts marknadsförings-push av detta.

Jag håller med. Har hört om detta men det är långt mellan gångerna och nu helt plötsligt får man höra att det är dags för release?

Spelet verkar iaf ambitiöst och intressant så håller tummarna att det blir så bra som jag hoppas

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Man behöver väl faktiskt göra någon sorts marknadsförings-push av detta.

Förstår ärligt talat inte varför man som indieutvecklare låter sådan här hantering av marknadsföringen gå till. Rain of Reflections presenterades när då, 2015? Man fick ett uppsving i momentum med gameplay-trailern i 2018 där man talade om release "inom de kommande månaderna"..

Sedan November 2018 var såväl Twitterkonton som spelets och utvecklarens hemsida helt döda, ouppdaterade tills Augusti 2019 när releasedatumet annonserades. Det hade inte kostat dem någonting att uppdatera kring händelseförloppet för att hålla intresset uppe - Istället satsar man på en release lika DoA som Titanfall 2. Hoppas verkligen att spelet (om det är bra) säljer trots denna hanteringen.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Förstår ärligt talat inte varför man som indieutvecklare låter sådan här hantering av marknadsföringen gå till. Rain of Reflections presenterades när då, 2015? Man fick ett uppsving i momentum med gameplay-trailern i 2018 där man talade om release "inom de kommande månaderna"..

Sedan November 2018 var såväl Twitterkonton som spelets och utvecklarens hemsida helt döda, ouppdaterade tills Augusti 2019 när releasedatumet annonserades. Det hade inte kostat dem någonting att uppdatera kring händelseförloppet för att hålla intresset uppe - Istället satsar man på en release lika DoA som Titanfall 2. Hoppas verkligen att spelet (om det är bra) säljer trots denna hanteringen.

Faktiskt lite dåligt men de hade väl ingen van marknadsförare som är van mediet.😉 Det verkar ju rätt kul men blir köp först när det gått ner till hälften.

Medlem

Alltså, spelet skulle som jag förstår det kommit ut förra året, men sedan vad som skedde är att "alla" fick kicken i stället eller något för att företaget inte hade några pengar kvar.

Man kan gissa att det var lättare att komma på en bra ide än att genomföra denna resurseffektivt.

Bara spekulationer från min sida så klart.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar