Ubisoft tycks färdiga med den gamla skolans kortare, tajtare Assassin's Creeds

Robot
Ubisoft tycks färdiga med den gamla skolans kortare, tajtare Assassin's Creeds
Avstängd

Större öppnare är enda vägen att gå. Odyssey och Origins är dom bästa AC som gjorts.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Har inte spelat dom nya än, men jag tycker inte de gamla är särskilt små. Utan quicktravel så tar det en bra tid att springa från sida till sida. Det är gott och väl 40 speltimmar i varje titel med samt mycket annat om man vill utforska och göra allt.

Ska bli kul att prova de nya titlarna, de ligger i backloggen och ska förhoppningsvis påbörja ett innan året är slut.

Avstängd
Skrivet av Pooslice:

Har inte spelat dom nya än, men jag tycker inte de gamla är särskilt små. Utan quicktravel så tar det en bra tid att springa från sida till sida. Det är gott och väl 40 speltimmar i varje titel med samt mycket annat om man vill utforska och göra allt.

Ska bli kul att prova de nya titlarna, de ligger i backloggen och ska förhoppningsvis påbörja ett innan året är slut.

Jag har nog spelat Odyssey runt 400-500 timmar, det är otroligt stort och dessutom har det new game+. Jag är så klart level 99 men man kan fortsätta levla efter det med, tror jag är på 220 i mastery level, finns otroligt många saker du kan sätta dom på för att anpassa din spelstil.

Sen släpper ubisoft quests varje vecka som man får grejer för men mest kosmetiska saker. Fast en del är ju gear som man bara kan köpa för pengar egentligen. Inte så bra gear dock, går att få bättre i spelet.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Det sista är för stort.
Man vill ju bli klar och spela annat.

Medlem

Jahaja, vila i frid Splinter Cell om det är fallet... =(

Avstängd
Skrivet av Jozo:

Jahaja, vila i frid Splinter Cell om det är fallet... =(

Sen när blev splinter cell ett Assassin's Creed?

Men ubisoft har ju nästan bara börjat göra stora spel nu, så du har nog rätt att det kommer få vila i frid.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Sen när blev splinter cell ett Assassin's Creed?

Men ubisoft har ju nästan bara börjat göra stora spel nu, så du har nog rätt att det kommer få vila i frid.

Läste genom Fz:s nyhet lite slarvigt då jag har läst samma artikel på andra sidor. Skillnaden där är att de skriver att Ubisoft helt ska överge kortare, linjära upplevelser, inte bara AC...

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Det sista är för stort.
Man vill ju bli klar och spela annat.

Det tänker jag med. Skulle vilja ha öppet som Odyssey men mindre. Far Cry: New Dawn är ett bra exempel, även om det kunde ha varit lite fler (som i variation) saker att göra. (En del annat kunde varit annorlunda också, men längden var rätt.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Gör ett Tajtare AssCreed och ett större äventyrs spel a´la Odyssey och Origins

Saknar fortfarande counter kills och Livet innan båtarna


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Avstängd

Det sägs ju att nästa AC om vikingar ska bli ännu större än Odyssey, oj vad jag ser fram emot det.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Både Origins och Odyssey är bra snygga spel med skön story dock så tycker jag att det blir för mycket.
Jag är en sådan som vill köra klart ett spel helt innan jag går på nästa och med dessa två som är jätte stora så tar det aldrig slut.
I båda spelen så har jag fortfarande dlc material kvar att köra men det tar sådan tid.

Gen
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Det sista är för stort.
Man vill ju bli klar och spela annat.

Känns egentligen helt fel att säga så med tanke på hur korta och innehållsfattiga många spel är men just Odyssey är verkligen i en klass för sig när det kommer till gigantiska spel.

Var tvungen att kolla på en walkthrough bara för att se hur långt jag kommit på main mission efter mina snart 70h. Som tur var jag på Ep.7 så det är inte mycket kvar av main story. Dock har jag alla Tales of Greece kvar samt DLC som sägs ta 30h tillsammans att klara av. Pust!

Medlem

Stinker live service långa vägar och jag kan redan se gamarna svärma runt kadavret...

Medlem
Skrivet av breahl:

Större öppnare är enda vägen att gå. Odyssey och Origins är dom bästa AC som gjorts.

Håller med. Assassin's Creed: Origins och AC: Odyssey är fantastiska äventyr så jag vill helt klart att UBI fortsätter den vägen. Dock så gillar jag inte episod upplägget det senaste AC: Odyssey hade på de båda 2 DLC paketen. Gör som AC: Origins och släpp ett helt DLC paket o inte dela upp det i 3 mindre episoder som totalt blev 6 epsioder de 2 DLC emellan. Fast sedan kan man ju invänta att hela season passet släppts innan man köper det. För ett reducerat pris dessutom.

Annars är väl de nya Assassin's Creed spelen för oss singlar (el. ungdomar) som har för mycket fritid på hand. Kan tänka mig att det blir extremt tungt för er som har familjer.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Det kanske blir bra spel, men det är inte Assassin's Creed längre. För mig föll det lär det blev alltmer fantasy, allt mindre historiskt baserat. Köpte Egypten-skiten men... blev inte mycket av det. Spelar hellre om AC3 eller AC4 (som inte heller var så mycket AC, men ändå riktigt kul och bra). Sen gick det utför.

Medlem

Problemet med större är att det blir mer copy and paste. På väg till ett uppdrag så kanske du stöter på 3-4 frågetecken som innebär samma sak, ta över en post. Sen när du kommer fram till uppdraget så ska du tillbaka till samma post och hämta något. Odessey framförallt känns bara algoritm baserat. Storyn och uppläggen på uppdragen är också under all kritik.

Origins började inledningsvis bra med att ha en unik mini-boss i varje post, men den idén försvann relativt snabbt in i spelet.

Men det finns mycket bra med Odessey också, men det känns som det mesta är tekniskt eller visuellt. Deras spel kan göras mycket bättre om dom satsar på att förminska upprepandet och försöker få varje ställe att inte bara se visuellt unikt ut, vilket dom lyckas bra med, men att också lägga in unika saker som gear eller fiender. Kommer dom göra detta så kommer dom inse att dom har alldeles för mycket repeat som dom har det nu. Efter min första månad utav Witcher 3 så stötte jag fortfarande på ett nytt monster!

Avstängd
Skrivet av CARTMAN:

Håller med. Assassin's Creed: Origins och AC: Odyssey är fantastiska äventyr så jag vill helt klart att UBI fortsätter den vägen. Dock så gillar jag inte episod upplägget det senaste AC: Odyssey hade på de båda 2 DLC paketen. Gör som AC: Origins och släpp ett helt DLC paket o inte dela upp det i 3 mindre episoder som totalt blev 6 epsioder de 2 DLC emellan. Fast sedan kan man ju invänta att hela season passet släppts innan man köper det. För ett reducerat pris dessutom.

Annars är väl de nya Assassin's Creed spelen för oss singlar (el. ungdomar) som har för mycket fritid på hand. Kan tänka mig att det blir extremt tungt för er som har familjer.

Jag brukar alltid köpa det dyraste paketet när det gäller AC för jag vet att det är kvalitet. Då har man allt som komma skall på en gång.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

tycker det är bra som det är, men allt läga ditt istället counter attack eller en passive skills. eller gör hästens AI mer smartare så om du har autorun att det inte far runt, runt, att den verkligen stannar ditt du har waypointat. Jag tycker stora miljöerna är härliga. Kanske mer fast travle obstical.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Kul ju
Skrivet av ulrik.borg:

Det kanske blir bra spel, men det är inte Assassin's Creed längre. För mig föll det lär det blev alltmer fantasy, allt mindre historiskt baserat. Köpte Egypten-skiten men... blev inte mycket av det. Spelar hellre om AC3 eller AC4 (som inte heller var så mycket AC, men ändå riktigt kul och bra). Sen gick det utför.

Jag gillar det. Älskar att dom blandar in deras myter. Som meduza och sånt. En myt som blir verklig i spelet. Dom trodde verkligen på att dödsriket fanns och vaktades av en slags hund med två huvuden. Jag tycker AC har blivit mer korrekt än någonsin nu när dom blandar in detta. Som jag sa.

Medlem
Leggner assasins cread

Vist odesy och orgin funkar vell men ta bort assasins i odesy och orgin är man då inte en asassin

Medlem
Skrivet av breahl:

Större öppnare är enda vägen att gå. Odyssey och Origins är dom bästa AC som gjorts.

Kunde inte sagt det bättre själv! 🙂 Det enda jag kan tillägga är att dom gärna får ta rpg elementen snäppet längre, sen är vi nog i hamn 🙋

Medlem
Skrivet av Gen:

Känns egentligen helt fel att säga så med tanke på hur korta och innehållsfattiga många spel är men just Odyssey är verkligen i en klass för sig när det kommer till gigantiska spel.

Var tvungen att kolla på en walkthrough bara för att se hur långt jag kommit på main mission efter mina snart 70h. Som tur var jag på Ep.7 så det är inte mycket kvar av main story. Dock har jag alla Tales of Greece kvar samt DLC som sägs ta 30h tillsammans att klara av. Pust!

Känns egentligen inte helt fel att säga så, för mig, när man har begränsad tid att spela.
Men för folk som kan sitta 4-5h om dagen så visst är det fett.

Avstängd
Skrivet av Cyberz:

Känns egentligen inte helt fel att säga så, för mig, när man har begränsad tid att spela.
Men för folk som kan sitta 4-5h om dagen så visst är det fett.

Är väl bara bra? Då räcker ju spelet i flera år för dig.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Är väl bara bra? Då räcker ju spelet i flera år för dig.

hehe ja jo. men man vill ju komma till ett slut.

Skrivet av CARTMAN:

Annars är väl de nya Assassin's Creed spelen för oss singlar (el. ungdomar) som har för mycket fritid på hand. Kan tänka mig att det blir extremt tungt för er som har familjer.

Är 37 o har familj. Spelat Odyssey sen i vintras med ett break för APlague Tale 😁
Det blir inte mycket gjort på en timme om dagen give or take.


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Avstängd
Skrivet av Cyberz:

hehe ja jo. men man vill ju komma till ett slut.

Hinner du klart det innan nästa års AC? Blir väl det om vikingar då och det skulle vara ännu större.


signatur

PS5 och inget annat.

Gen
Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Är 37 o har familj. Spelat Odyssey sen i vintras med ett break för APlague Tale 😁
Det blir inte mycket gjort på en timme om dagen give or take.

Odyssey är ju också ett spel som ändå har hyfsat långa quester, speciellt om man ska köra assassin mode istället för kamikaze mode. Föredrar själv att iaf ha två timmar per session, sen blir det lätt att man fastnar. Lirade 5h en helg (vilket var fantastiskt) och kände att jag verkligen fick mycket gjort.

Medlem

@breahl: Ja det tror jag. Men jag tror jag hoppar vikingar. Inget av intresse

Avstängd
Skrivet av Gen:

Odyssey är ju också ett spel som ändå har hyfsat långa quester, speciellt om man ska köra assassin mode istället för kamikaze mode. Föredrar själv att iaf ha två timmar per session, sen blir det lätt att man fastnar. Lirade 5h en helg (vilket var fantastiskt) och kände att jag verkligen fick mycket gjort.

Kamikaze är ju så mycket roligare, brukar bara rusa in i forten och helst nu då jag fått dom nya skillsen från atlantis expansionerna. Man får ju behålla dessa då man kör new game +.


signatur

PS5 och inget annat.

12
Skriv svar