Nu bannas de värsta rövhattarna i Dota 2 i 19 år

Robot
Nu bannas de värsta rövhattarna i Dota 2 i 19 år

Den hårdaste banhammaren någonsin?

#banhammer, #dota-2, #valve


Medlem

Bra. Efter den tiden kanske dom har växt upp. Kanske.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Är det inte bara att byta Mac-adress?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Förslaget med Artifact var ju brilliant, skulle säkert dra till sig tittarsiffror på twitch med

ELF
Medlem

Bra, är för toxic i många competitive spel. Folk som klagar så fort någon gör minsta lilla fel, lämnar så fort det går lite snett utan att äns försöka ta igen det. The list goes on.

MEN som vanligt. Hoppas de inte fäller några oskyldiga. Med oskyldiga menar jag t.ex de som faktiskt måste lämna matcher titt som tätt av livets olika anledningar. När jag spelade LoL och även i Rocket League så har jag flertalet ggr sett en spelare be de andra att reporta någon som lämnat, men som ändå angett en bra anledning i chatten. (Slänger alltid iväg en unsportsmanlike conduct på den som ber alla göra det)


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av magma:

Är det inte bara att byta Mac-adress?

Inte när det gäller dit konto.

Ambassadör
League of Legends

Ge inte @uberpwnage2.0 inspiration. Skulle inte klara mig utan fräcka Fragzone Fredag i 19 år.

Medlem

I princip alla MOBA communities är ju toxic till viss del
Gö ett fel, så kommer dom snacka skit om din morsa och vad dom gjorde förra kvällen


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Ban för smurfkonto? Låter lite hårt kanske?


signatur

IDKFA

Medlem

CS:GO hade behövt få såna här straff också, jag är extremt positivt för långa straff än korta. Speciellt 19 år har man inte skärpt till sig efter det, då är de nånting fel på personen.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

KoP
Medlem

Gjorda en vinyl i form av en bajskorv i Forza Motorsport och satte på en bil för länge sedan och blev bannad ifrån storen i någon veckas tid. Det är min enda bannings-bedrift. ╮(′~‵〞)╭

Gnällkuk

Rövhatt är ett bra ord.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

De som köar för en roll och spelar en annan. Borde inte det gå att lösa genom att bara tillåta att kunna välja den roll man köat som? Spelar inte dota men låter ju som det borde gå att påtvinga istället.

Hcz
Medlem

Var är alternativet "Jag spelar inte skiten" ?
OT Bra att det går lös på "idioter" som inte kan uppföra sig.

Medlem

Jag tycker att det är bra att dåligt beteende får konsekvenser även i spelen. Det behövs mycket mer av detta. Själv har jag aldrig blivit bannad från ett spel, men däremot på några enstaka servrar. Det har rört sig om felaktiga misstankar om fusk (en del admins vet uppenbarligen inte hur fusk ser ut i spelen) och en enda gång pga dåligt beteende, som jag helt och hållet tar på mig skulden för.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Självklart är de ju de som drar på sig mest klagomål som är skurkarna.
Man behöver ju i alla fall nästan ha börjat i mellanstadiet för att lura det systemet.

Medlem

Eh, vad vore ett MOBA utan toxicitet? Bara sätta på sig hazmat suiten. Allvarligt talat dock tycker jag att det är ett bra initiativ så länge det inte bannar oskyldiga.

Medlem

Aldrig blivit bannad i ett spel riktigt. Jag blev bannad för väldigt många år sedan på en Ragnarok Online privat-server efter ha blivit lite för nyfiken på olika saker och ting. Inget allvarligt alltså. (Och kanske har jag haft ett Neopetskonto som stängdes ner, hahaha)

Medlem

Orsaken till att det är just 19 år kan ha att göra med "År 2038-problemet".


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

shi
Medlem
Skrivet av Lasrod:

De som köar för en roll och spelar en annan. Borde inte det gå att lösa genom att bara tillåta att kunna välja den roll man köat som? Spelar inte dota men låter ju som det borde gå att påtvinga istället.

Fungerar inte riktigt då roller förknippas med olika hjältar, men hjältar kan ha flera olika roller. Således är alla hjältar upplåsta att spela som vilken roll man vill. Däremot finns det ett vedertaget sätt spela t ex Hard support eller Carry men inte hjältebundet utan mer itembundet. Jag gör ett antagande att du kanske har spelat overwatch där ett sådant system fungerar, men där är det mer specifikt villa hjältar som har respektive roll.

Medlem
Skrivet av ELF:

Bra, är för toxic i många competitive spel. Folk som klagar så fort någon gör minsta lilla fel, lämnar så fort det går lite snett utan att äns försöka ta igen det. The list goes on.

MEN som vanligt. Hoppas de inte fäller några oskyldiga. Med oskyldiga menar jag t.ex de som faktiskt måste lämna matcher titt som tätt av livets olika anledningar. När jag spelade LoL och även i Rocket League så har jag flertalet ggr sett en spelare be de andra att reporta någon som lämnat, men som ändå angett en bra anledning i chatten. (Slänger alltid iväg en unsportsmanlike conduct på den som ber alla göra det)

Blir man bannad så har man under lång tid betett sig illa, så inga oskyldiga kommer drabbas direkt.

Skrivet av mrFluffy:

Ban för smurfkonto? Låter lite hårt kanske?

Smurfkonton förstör de rankade matcherna, så varför skulle man inte förbjuda det? Sen på samma gång hejdas en växande marknad av folk som gör det för pengar.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Enda smällen på fingrarna jag fått var i Overwatch då jag leavade typ 2 games på raken med flit (helt hopplösa lag med taskig attityd)... Och sen blev tvungen gå AFK i nästa match då en sak hände.

Grejen är ju att i Overwatch blir inte laget så lidande. Det är några sekunder sen får någon stackare fylla upp. Den stackaren brukar vara jag

Har aldrig okynnes AFKat i LoL eller så, där det skulle bli 4vs5 för resten av matchen.

Moderator | Testpilot
Skrivet av dali:

Ge inte @uberpwnage2.0 inspiration. Skulle inte klara mig utan fräcka Fragzone Fredag i 19 år.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd
Skrivet av ELF:

Bra, är för toxic i många competitive spel. Folk som klagar så fort någon gör minsta lilla fel, lämnar så fort det går lite snett utan att äns försöka ta igen det. The list goes on.

MEN som vanligt. Hoppas de inte fäller några oskyldiga. Med oskyldiga menar jag t.ex de som faktiskt måste lämna matcher titt som tätt av livets olika anledningar. När jag spelade LoL och även i Rocket League så har jag flertalet ggr sett en spelare be de andra att reporta någon som lämnat, men som ändå angett en bra anledning i chatten. (Slänger alltid iväg en unsportsmanlike conduct på den som ber alla göra det)

Exakt det där. Barnsligt beteende, verkar som om man måste vara Ti19-material annars är man per automatik "världens sämsta spelare" och toxic-kommentarerna följer. Ironin är dock när de som gnällde själva begår misstag, då blir det minsann tyst i chatten. Mest roligast är när man hör detta i Turbo/ARAM - är ju inte ens rank?!

Medlem

Satte nej på bannlysning. Inte på ett helt spel.
Har väl blivit bannad från någon CS 1.6 server för att någon ansåg att jag fuskade.
Jag har bara fuskat på privata LAN.
Av någon anledning fick jag "wall hack" om jag tabbade in/ur i CS 1.5. =P


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Det var mycket underhållande att kolla igenom Dota2s community forum på Steam. Bra gjort Valve!

Skrivet av ELF:

...
MEN som vanligt. Hoppas de inte fäller några oskyldiga. Med oskyldiga menar jag t.ex de som faktiskt måste lämna matcher titt som tätt av livets olika anledningar. När jag spelade LoL och även i Rocket League så har jag flertalet ggr sett en spelare be de andra att reporta någon som lämnat, men som ändå angett en bra anledning i chatten. (Slänger alltid iväg en unsportsmanlike conduct på den som ber alla göra det)

Vet inte riktigt hur det fungerar, men om någon lämnar mitt i en match så får denna personen redan straff? Minus på conduct kontot och efter flertalet leaves hamnar man tillslut i low-prio har jag för mig. Vad är ens poängen med att anmäla personen när den redan får sitt straff? Så jag håller med dig, men jag brukar oftast skriva att personen redan fått sitt straff när hen lämnat matchen så att anmäla är ingen idé (så länge personen inte gjorde något mer än att bara lämna under matchen).

Medlem

Skulle börja lira Dota med en polare men gav upp efter en vecka.
Har aldrig vart med om en sådan avskyvärd community.
Som nybörjare är man inte värd ett skit och blir kallad för både det ena och det andra.

Medlem

Är det bara jag som tycker det låter konstigt med "Time Remaining: 1/19/2038" ?
Borde väl ändå stå något i stil med "Banned until: " eller liknande?

I mitt huvud så låter det mer som att personen är bannad i 2038 år, inte 19 år.

Jag förstår ju såklart att dom menar 19 år. Tycker bara det var ett konstigt sätt att skriva på.
Nu kanske inte min engelska är på topp, så det kanske är helt normalt att skriva så.
Lät bara väldigt konstigt i mitt huvud haha

Medlem

Stolt icke-bannad "vuxen" person här

Jag är helt för permanent ban på fuskande i MP-spel.

19 år för lite ovårdat språk kan vara lite för hårt tycker jag. 18 år räcker mer än väl


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av nabilcon:

Är det bara jag som tycker det låter konstigt med "Time Remaining: 1/19/2038" ?
Borde väl ändå stå något i stil med "Banned until: " eller liknande?

I mitt huvud så låter det mer som att personen är bannad i 2038 år, inte 19 år.

Jag förstår ju såklart att dom menar 19 år. Tycker bara det var ett konstigt sätt att skriva på.
Nu kanske inte min engelska är på topp, så det kanske är helt normalt att skriva så.
Lät bara väldigt konstigt i mitt huvud haha

Det där bevisar att det är 2038-problemet som spökar. En signed 32-bit integer kan inte ha större tal än 2^31-1. Det antalet sekunder efter 1 januari 1970 råkar vara 19 januari 2038 03:14:07 UTC.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

12
Skriv svar