Kojima menar att Death Stranding kanske inte blir "riktigt roligt" förrän halvvägs

Robot
Kojima menar att Death Stranding kanske inte blir "riktigt roligt" förrän halvvägs

Dessutom: se TGS-gameplay med engelska subbar.

#death-stranding, #hideo-kojima


Medlem

Inte direkt ett bra sätt att sälja ett spel på haha. Men det fungerade i och för sig för RDR2.

Gnällkuk
Skrivet av Prixm:

Inte direkt ett bra sätt att sälja ett spel på haha. Men det fungerade i och för sig för RDR2.

Nej, men något som är sällsynt - ärlighet


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Har visserligen redan sett den utan men jag kan inte japanska så det får nog bli att kolla om den. Jag har sett mer än tillräckligt för att se att det är ett spel som jag nog skulle gilla, ofta behöver jag inte se mer än 30 min (beror på hur komplext spelet är) för att kunna avgöra om ett spel är värt pengarna eller inte. När jag kommer på mig själv med att inte bry mig om att sluta kolla vet jag att det spelet är nog ett spel jag kommer tröttna på rätt så fort.

Men Death Stranding är annorlunda, jag vill se mer från det för att jag inte förstår vad det går ut på, förhoppningsvis får man en bättre förklaring nu när det finns en video med engelsk text. Mycket av mitt intresse kommer även från att jag gillat Metal Gear spelen sedan jag första gången spelade det på min NES och Metal Gear Solid tog detta ett steg längre.

Medlem

Skräp med andra ord.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Skräp med andra ord.

"one man's trash is another man's treasure"

Inaktiv

Låter nästan som han själv börjar tvivla på om spelet är så intressant och måste hitta på ursäkter.

Och om spelet blir roligt halvvägs in så är det inget för mig. Varför spela något tråkigt över huvud taget? Det är som en polare till mig säger när han försöker övertala mig att spela Warframe med honom. "Du måste ju ge det typ 10h innan det blir roligt!"
Öhh, varför skulle jag slösa 10h på det.

Medlem

Tror snarare han menar att spelet i början handlar mer om story än spelande, något som Kojima ofta gjort förut. Metal Gear Solid kan ofta kännas mer som en film än ett spel, personligen gillar jag det, jag gillar mixen av intressant "gameplay" med intressant story. Jag tror han helt enkelt förklarar för folk, det här spelet är inte tänkt för alla, inget fel med det och som nänmdes ovan, det är väldigt ovanligt med ärlighet i den här industrin.

Så om man inte gillar det som visats är mitt råd köp inte spelet eller iaf vänta med köp tills många har spelat det och kan ge det en rättvisare bedömning.

Medlem

Spela halvvägs, då kan man inte ge refund på det om man inte gillar det... om jag var tveksam innan så gjorde inte detta saken bättre. Men jag kan lugnt vänta till FZ har gett sin dom.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Nu sa han väl inte att spelet nödvändigtvis skulle vara tråkigt första halvan, bara för att andra halvan är roligare än första.
Första halvan kanske bara är mindre rolig, men absolut inte tråkig?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

"Maybe it gets really fun when you have completed 50 percent of the game. "
Han får väl jobba på sin försäjlningspitch, ärlig eller ej.

Medlem

Jag räcker fram en näve skit, här ät.... mmmh

Om du äter tillräckligt mycket av min skit så tillslut blir det gott...

eld
Medlem
Citat:

Some people say it's almost like the movie Alien, where you are gradually finding out what the whole world is about, what you can do and not do

Citat:

Everyone should start from ground zero. Not knowing how to pick up and play the game. What I have shown makes you puzzled, but it all really makes sense when you play the game.

Jag tror inte Kojima försökte säga att spelet är dåligt tills man kommer in 50%, utan att allt faller på plats 50% in, att första biten är mycket upptäckande av nya element av gameplay.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

"one man's trash is another man's treasure"

Medlem

Ha ha ja jag tycker att tidigare spel också har långdragna jobbiga bitar. Förväntar mig inte ett lättsmält spel men måste endå köpa det endå för jag älskar skuma sf produkter. Men blir inte förvånad om jag måste kämpa mig igenom spelet för att orka klara det. Tidigare spel har inte varit lätta att få motivation att klara. Men det är värt det för dom bitarna som är speciella och värda att minnas....

Medlem

Jag uppfattar det lite som att han vill förmedla att han inte vill skapa ett spel där spelaren redan kan uppfatta lite grann om vad och hur spelet kommer fungera, eller vad det handlar om, vilket jag tycker låter fantastiskt bra. Han vill helt enkelt att spelaren ska befinna sig i ett utgångsläge där han inte fattar någonting, då intrycket blir som störst. MGSV hade lite utav samma stuk där nya saker och ting bara skedde utan att man kunde förutspå vad som skulle hända, lite som i början på sjukhuset i MGSV, man bara flyter med. 50% in betyder nog att det är då man börja förstå lite grann utav storyn, och mekanikerna börjar sitta på sin plats.

Inaktiv

Väldigt intressant att folk reagerar på rubriken och inte innehållet i vad han säger.

"The player, like in shooters and other genres, go into the game with a known rule and you think you know what a game is about.

I didn’t want to have that feeling."

Sen kan folk stånga sig blodiga med att försvara anthem där utvecklaren höjde spelet till skyarna innan release. Medan som jag tolkar Kojima så vill han att spelaren ska vara vilsen och absolut inte att första halvan skulle vara dålig.

1
Skriv svar