MMORPG-releaser i skuggan av WoW Classic

Medlem

Är väldigt sugen på Chronicles of Elyria och håller ett öga på utvecklingen. Alpha påbörjas nu i höst så det är en bit kvar. Om det finns en grupp svenskar där ute som tänkt starta ett settlement så är jag intresserad!

Inaktiv
Skrivet av kintobe:

Annars så funkar också Alien Isolation bra med ett Discord chat fönster öppet bredvid.

Man får den där härliga ambience, samtidigt som man får det där Sociala som man älskar med Mmorpg.

Ja vet det låter helt cp, men det funkar oerhört bra. Nedsläckt rum, äh de e för jävla gött.

Fast har du taskig pump så var försiktig, läskigt spel ju.

Sitta och snacka med folk när man spelar skräckspel? Varför inte bjuda in till fest och kolla skräckfilm ihop?

Snacka om att döda stämningen totalt 🤣

Inaktiv
Skrivet av anon_319742:

Absolut, väldigt trist spel som redan var utdaterat när det släpptes. Gräslig design också. Tack och lov för alternativen.

Tappar ju all trovärdighet med ett sånt uttalande tyvärr. Som att lyssna på filmtips från någon som säger att Gudfadern 1 och 2 är några av världens sämsta filmer. Komiskt!

Inaktiv
Skrivet av anon_326725:

Tappar ju all trovärdighet med ett sånt uttalande tyvärr. Som att lyssna på filmtips från någon som säger att Gudfadern 1 och 2 är några av världens sämsta filmer. Komiskt!

Tvärtom, att hylla skräpspel så som WoW gör att man tappar all trovärdighet. WoW är ett väldigt dåligt MMO.
Att någonting säljer mycket gör det inte bra.

Medlem

Ingen som har nämnt Elder Scrolls Online? har kört det lite från och till, och började lira lite nu igen i och med senaste expansionen. Mycket välgjort och vackert MMO med mycket fokus på story. Har många spelare och en mycket trevlig och levande community. Har ju funnits ute i ganska många år nu, så mängden innehåll är enorm! Det är nog inte direkt det mest hardcore av alla MMO, utan kan ofta spelas nästan som ett singelplayer-spel, med inslag av de sociala aspekter ett MMO erbjuder. Sen finns såklart PvP, dungeons och raids mm som i alla andra MMO:n. De har gjort många revamps och förändringar genom åren, de flesta mot det bättre, så nu är det enligt många en av de bästa MMO upplevelser som finns tillgängliga på marknaden.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Tvärtom, att hylla skräpspel så som WoW gör att man tappar all trovärdighet. WoW är ett väldigt dåligt MMO.
Att någonting säljer mycket gör det inte bra.

Är du på riktigt? Osäker om du trollar eller är seriös. Hoppas verkligen på det förstnämnda

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Tappar ju all trovärdighet med ett sånt uttalande tyvärr. Som att lyssna på filmtips från någon som säger att Gudfadern 1 och 2 är några av världens sämsta filmer. Komiskt!

Smak är väl subjektivt.
T.ex är marvel/dc filmer extremt populära just men jag har inget förtroende för filmsmak hos de som tycker dessa skitfilmer är bra.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Smak är väl subjektivt.
T.ex är marvel/dc filmer extremt populära just men jag har inget förtroende för filmsmak hos de som tycker dessa skitfilmer är bra.

Tror nog det syftades mer på att en person som kallar erkända mästerverk (något som älskas av majoriteten) för skit. Såna personer ska man ta med en nypa salt.

Om jag letar efter tips på film och en person som säger att alla filmer på imdbs top 100 är de sämsta jävla filmerna som någonsin gjorts så är det nog ganska safe att den personen inte är någon att ta på allvar i frågan.

Inaktiv
Skrivet av Smekbar:

Är du på riktigt? Osäker om du trollar eller är seriös. Hoppas verkligen på det förstnämnda

Du trollar nu va? Det finns långt mycket bättre MMOn än WoW. Men WoW är mainstream likt Cardi B och Post Malone, bara för att många lyssnar på dem så betyder det inte att det är bra musik utan tvärtom. WoW har jättetråkigt och utdaterat gameplay, usel grafik, dålig story (vilket de flesta/alla MMOn har dock), dåligt tradesystem, dåligt itemsystem osv. Detta hade det redan vid release.

Anledningen till att så många tror att WoW är ett bra spel är för att det var deras första MMO alternativt det enda. Det är ren nostalgi. Vet man ingenting om vilka fantastiska spel som har skapats så kan man absolut leva i sin lilla bubbla och tro att WoW är bäst.

Det här var en tråd som handlade om alternativ till WoW Classic, och du är förvånad över att de finns det som inte gillar möget? Men återigen, du trollar bara hoppas jag?

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Du trollar nu va? Det finns långt mycket bättre MMOn än WoW. Men WoW är mainstream likt Cardi B och Post Malone, bara för att många lyssnar på dem så betyder det inte att det är bra musik utan tvärtom. WoW har jättetråkigt och utdaterat gameplay, usel grafik, dålig story (vilket de flesta/alla MMOn har dock), dåligt tradesystem, dåligt itemsystem osv. Detta hade det redan vid release.

Det här var en tråd som handlade om alternativ till WoW Classic, och du är förvånad över att de finns det som inte gillar möget? Men återigen, du trollar bara hoppas jag?

Yikes...

Geeks Gaming

@anon_319742: Fast det är väl ganska omöjligt att diskutera olika individers smak?
För dig är det måhända ett mmo som inte tilltalar dig men det tilltalar ju bevisligen väldigt många och har gjort det under en ganska respektabel tidsperiod.

Det blir ju ingen bra diskussion av det hela om man konstaterar sin egen smak/preferenser som kall hård fakta

Edit: personligen tilltalar inte WoW mig alls men det är helt okej om andra inte tycker som mig och jag tycker det kan vara kul att följa spelets utveckling

Inaktiv
Skrivet av NordhNet:

@veckans: Fast det är väl ganska omöjligt att diskutera olika individers smak?
För dig är det måhända ett mmo som inte tilltalar dig men det tilltalar ju bevisligen väldigt många och har gjort det under en ganska respektabel tidsperiod.

Det blir ju ingen bra diskussion av det hela om man konstaterar sin egen smak/preferenser som kall hård fakta

Edit: personligen tilltalar inte WoW mig alls men det är helt okej om andra inte tycker som mig och jag tycker det kan vara kul att följa spelets utveckling

Nej det är det jag menar. De kan inte förstå att man kan tycka att WoW är ett dåligt spel och flera här i tråden kritiserar mig då och kallar mig ett troll.
Därför erbjuder jag en förklaring på varför WoW är dåligt. Att sedan oppositionen sätter kaffet i halsen är väl ändå deras bekymmer.

Att det dessutom förekommer personer som inte gillar WoW i en tråd om alternativ till WoW borde väl ändå vara ganska uppenbart?

Medlem
Skrivet av Nanopojken:

Ingen som har nämnt Elder Scrolls Online? har kört det lite från och till, och började lira lite nu igen i och med senaste expansionen. Mycket välgjort och vackert MMO med mycket fokus på story. Har många spelare och en mycket trevlig och levande community. Har ju funnits ute i ganska många år nu, så mängden innehåll är enorm! Det är nog inte direkt det mest hardcore av alla MMO, utan kan ofta spelas nästan som ett singelplayer-spel, med inslag av de sociala aspekter ett MMO erbjuder. Sen finns såklart PvP, dungeons och raids mm som i alla andra MMO:n. De har gjort många revamps och förändringar genom åren, de flesta mot det bättre, så nu är det enligt många en av de bästa MMO upplevelser som finns tillgängliga på marknaden.

Min fru ville ha något spel efter Conan Exiles som aldrig riktigt fungerade. Tipsade om ESO och så kör vi det tillsammans nu.

Jag körde det vid release på PS4 och hänt en del sedan dess! Gött MMO på konsol dessutom!

Medlem

Ser fram emot ArcheAge: Unchained något fruktansvärt. Spelet var oerhört bra när det släpptes för flera år sedan, men så fort P2W-aspekten började bli svår att bortse tappade spelet sin charm direkt. Nu med Unchained ser jag fram emot att få ge ett av MMORPG-världens bästa spel en andra chans.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Geeks Gaming
Skrivet av anon_319742:

Nej det är det jag menar. De kan inte förstå att man kan tycka att WoW är ett dåligt spel och flera här i tråden kritiserar mig då och kallar mig ett troll.
Därför erbjuder jag en förklaring på varför WoW är dåligt. Att sedan oppositionen sätter kaffet i halsen är väl ändå deras bekymmer.

Att det dessutom förekommer personer som inte gillar WoW i en tråd om alternativ till WoW borde väl ändå vara ganska uppenbart?

Jag tror problemet är som nedan

Skrivet av Smekbar:

Det är ju mer sättet och attityden du framför dina åsikter. Du pratar som om att det är fakta och alla andra har fel.

Du är inte speciellt ödmjuk i dina interaktioner. Sen blir du förvånad att folk reagerar på hur du skriver.

Moderator | Testpilot

Nu tar vi och lugnar ned oss här i tråden. Det är inte svårt, på något sätt alls, att diskutera alternativ till ett spel utan att det ska bli tjafs.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Smekbar:

Tror nog det syftades mer på att en person som kallar erkända mästerverk (något som älskas av majoriteten) för skit. Såna personer ska man ta med en nypa salt.

Om jag letar efter tips på film och en person som säger att alla filmer på imdbs top 100 är de sämsta jävla filmerna som någonsin gjorts så är det nog ganska safe att den personen inte är någon att ta på allvar i frågan.

Jo men en sådan person är förmodligen helt ointresserad av film överhuvudtaget. Självklart ingen att fråga om råd.

I detta fall handlar det inte om att såga någon top100 lista, utan om att såga WoW specifikt. Förvisso extremt populärt men ändock endast ett spel.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Har testat väldigt många MMORPGs och det slutar bara med att jag suktar efter WoW classic.

Fy fan för koreanska MMORPGs.

Det är bara fokus på strider och grafik.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Jo men en sådan person är förmodligen helt ointresserad av film överhuvudtaget. Självklart ingen att fråga om råd.

I detta fall handlar det inte om att såga någon top100 lista, utan om att såga WoW specifikt. Förvisso extremt populärt men ändock endast ett spel.

Men du förstår liknelsen eller? För den är ganska spot on!

Medlem

"Detta spelet ÄR dåligt, det spelar ingen roll om många spelar det."

(Varför man nu vill spela ett dåligt spel.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Gen
Medlem

Minns ni er MMO resa och vilka spel som stack ut och försökte göra något annorlunda?

För mig var det Age of Conan och att man kunde attackera i flera olika riktningar samt att det hade voice overs i quester (dock bara i början) samt att grafiken var snyggare än WoW. Sen fastnade jag för Tera Online där man kunde sikta istället för den vanliga tab-targeting plus att det på den tiden var det snyggaste MMOet som fanns. Nästa stopp blev The Secret World som hade en helt annan värld och det speciella klass-systemet som då var unikt (vad jag minns). Slutligen blev Rift också en långkörare som var som WoW fast med extra allt och förbättringar på många punkter.

Men likförbannat återvänder man alltid till WoW ändå, vet inte varför, kanske för att det "känns som hemma"

Testat andra som GW1 & 2, Allods, BDO, FFXIV, SWTOR mfl men det känns som att MMOs på senare tid liknar varandra alldeles för mycket?

12
Skriv svar