Anthem-reparationen fortsätter: Bioware prioriterar att fixa grundproblemen

Robot
Anthem-reparationen fortsätter: Bioware prioriterar att fixa grundproblemen

Stuvar om planerna på extramaterial.

#anthem


Medlem

Någon som vet hur många det är som spelar detta?

Medlem
Skrivet av nils45:

Någon som vet hur många det är som spelar detta?

https://www.google.com/amp/s/comicbook.com/gaming/amp/2019/05...

Så här såg det ut i maj på på Xbox och man skulle kunna gissa att det inte såg så mycket bättre ut på de andra plattformarna samt att det har ju säkerligen gott ner sedan dess då folk tröttnat allmänt och på bristen av nytt content. Tror max några tusen, och då är jag optimistisk.

Medlem

Så pinsamt att ett halvår efter fullpris release håller de fortfarande på att "fixa" spelet. Bioware har verkligen gjort bort sig med detta projekt.

Medlem
Skrivet av 1337Figaro:

Så pinsamt att ett halvår efter fullpris release håller de fortfarande på att "fixa" spelet. Bioware har verkligen gjort bort sig med detta projekt.

... eller också lyckades de! Anthem hette ju "Project Dylan" efter Bob Dylan under utvecklingen, spelet skulle på samma sätt som Dylans musik vara något som kommer pratas om långt in i framtiden och bli en del vårt kulturarv... så ja, bättre vara ökänd än okänd?

Medlem

Anth.. Anthem.. what? Vad var detta nu igen?

Medlem

Jag är faktiskt rätt sugen på det här spelet!
Jag har bara en dator som är.... lätt ålderstigen.

Ser det lite som med No Man's Sky. Flawed men potentiellt guld, som de verkar fila på.
Om det är miljoner som spelar eller inte spelar inte så stor roll för mig, bara spelet inte är HELT dött.

Inaktiv
Skrivet av Evilof:

Jag är faktiskt rätt sugen på det här spelet!

Det är ju rolig combat.
Problemet är ju bokstavligen allt annat.

Men jag är en envis man, jag har fortfarande en liiiten glimma hopp att spela det igen i framtiden och tycka om det.

Medlem

Höll dom inte på att fixa grundproblemen för flera månader sen?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Gen
Medlem
Skrivet av Evilof:

Jag är faktiskt rätt sugen på det här spelet!
Jag har bara en dator som är.... lätt ålderstigen.

Ser det lite som med No Man's Sky. Flawed men potentiellt guld, som de verkar fila på.
Om det är miljoner som spelar eller inte spelar inte så stor roll för mig, bara spelet inte är HELT dött.

Spelet kostar runt 200kr nu eller mindre vilket gör det lite lättare att motivera. Sen kan du alltid skaffa en månad Origin Basic och testa spelet i 10 timmar för runt 40 spänn.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Jag är faktiskt rätt sugen på det här spelet!
Jag har bara en dator som är.... lätt ålderstigen.

Ser det lite som med No Man's Sky. Flawed men potentiellt guld, som de verkar fila på.
Om det är miljoner som spelar eller inte spelar inte så stor roll för mig, bara spelet inte är HELT dött.

"Flawed men potentiellt guld"

You can't polish a turd skulle jag säga istället.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Jag är faktiskt rätt sugen på det här spelet!
Jag har bara en dator som är.... lätt ålderstigen.

Ser det lite som med No Man's Sky. Flawed men potentiellt guld, som de verkar fila på.
Om det är miljoner som spelar eller inte spelar inte så stor roll för mig, bara spelet inte är HELT dött.

Från någon som spelat det och klarat ut det så kan jag bara säga dig detta: Spara dina pengar till något bättre lir istället. Det är verkligen skit och det ska till ett mindre mirakel för att det ska bli ett dugligt spel...


signatur

God is dead

Medlem

Detta spelet blev nog inte vad Bioware tänkt sig, fy fan vilken soppa.
Jag har provat det i 3 olika omgångar och har avinstallerat varje gång. Riktigt skitspel.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Höll dom inte på att fixa grundproblemen för flera månader sen?

Bevis för att grundproblemet var enormt. Ser ärligt talat inte hur de ska kunna styra den här skutan i land, men positivt att de inte ger upp lika snabbt som de gjorde med Andromeda.

Gnällkuk

Sju månader senare, de har övergett alla tidsplaner och innehållssläpp sedan länge. Allt som kommit har varit mediokert, de fightas fortfarande med de mest grundläggande spelmekanikerna och buggarna.

BioWare är tyvärr en samling inkompetenta beslutsfattare med mytomaner till pr-folk. Jag vet inte om deras utvecklare också är helt inkompetenta eller bara det att de fått en spelmotor i knät som inte inte går att använda i det här spelet.

Bra idé, snyggt visuellt men allt annat påminner om en alpha.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Vileoxe:

Höll dom inte på att fixa grundproblemen för flera månader sen?

De har nog hållt på att försöka fixa grundproblemen i rätt många år nu.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

De har nog hållt på att försöka fixa grundproblemen i rätt många år nu.

Anthem släpptes februari 2019... Så nä.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Kane:

Anthem släpptes februari 2019... Så nä.

r/wooosh

Åsyftade spelets mångåriga, problemtyngda utveckling och det faktum att stora delar av spelet ändrades och gjordes om upprepade gånger under processen.

Medlem

Märklig "räddning"... Hur man än vänder och vrider på ditt svar fanns inget "joke".

Får helt enkelt leva med att du hade fel innan och "räddade" det uselt, GG!


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

1
Skriv svar