Xbox-utgivna Sunset Overdrive ägs numer av Sony och Playstation

Robot
Xbox-utgivna Sunset Overdrive ägs numer av Sony och Playstation
Medlem

Jag ogillar när uppföljare helt byter format, så förhoppningsvis kommer nästa SO (om det nu kommer ett nytt spel) till pc också.

Jag provade spelet genom Game Pass nyligen. Kul men ganska ytligt. Saints Row-roligt, men utan den seriens hjärta. Får se om jag spelar klart SO så småningom. Det ÄR ju kul, brister till trots.

Medlem

Spelet släpptes även till Steam vilket jag äger det till. Har dock ännu inte hunnit prova på det. Har sett bilder från communityt och spelet ser charmigt ut med en riktigt vass knivskarp grafik i färgglada pasteller. Ska avvakta med att installera till julen kommer då färgglada plattformsspel passar bra och förgyller högtiden. Annars vill jag att Insomniac gör något nytt o SONY ger de hyfsat fria händer med något mastodont projekt. Självklart vill jag ha ett nytt Ratchet & Clank men ge det uppdraget till en annan kanske ny studio. Lär inte hända dock.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Det kändes ändå bara som en "hipp" version av Ratchet & Clank när det gäller gameplay, och det visade sig ganska tydligt i försäljningen att det inte var något för den gemene Xbox-spelaren.

Moderator | Testpilot

Blev rättad om det här på Discord av @Mortaigne, men är inte det här känt sedan länge? De har ju alltid ägt IP:et till Sunset Overdrive.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Blev rättad om det här på Discord av @Mortaigne, men är inte det här känt sedan länge? De har ju alltid ägt IP:et till Sunset Overdrive.

Länge och länge. Att Sony skulle köpa studion blev väl bekräftat för mindre än en månad sen?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Bennii:

Länge och länge. Att Sony skulle köpa studion blev väl bekräftat för mindre än en månad sen?

Nyheten har dock att göra med att Sunset Overdrive följer med till Sony, vilket, som jag blev rättad, inte är en nyhet alls. Fredrik nämner att Sony nyligen köpt upp Insomniac i början av denna skrift.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nyheten har dock att göra med att Sunset Overdrive följer med till Sony, vilket, som jag blev rättad, inte är en nyhet alls. Fredrik nämner att Sony nyligen köpt upp Insomniac i början av denna skrift.

Ge gärna detaljer för jag hänger inte med.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Bennii:

Ge gärna detaljer för jag hänger inte med.

Nyheten handlar i stort om att Sunset Overdrive kommer följa med Insomniac när de går ihop med Sony, men det är i grunden en icke-nyhet då Sunset Overdrive alltid ägdes av Insomniac och aldrig Microsoft.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nyheten handlar i stort om att Sunset Overdrive kommer följa med Insomniac när de går ihop med Sony, men det är i grund en icke-nyhet då Sunset Overdrive alltid ägdes av Insomniac och aldrig Microsoft.

Ja, och därav min kommentar:
"Länge och länge. Att Sony skulle köpa studion blev väl bekräftat för mindre än en månad sen?"

Längre än sen dess kan det inte varit känt.

Att det bubblar upp lite till ytan nu en hel månad senare (när det borde står i dammiga historieböcker) har nog med uttalandet som citeras att göra. Det väcker tydligen hopp hos många publikationer om en eventuell PS4-portning av spelet.

Edit:
Kan ju däremot hålla med om att rubriken kanske är lite missvisande. Nyheten i sig var ju inte att de köpt rättigheterna. Nyhetsvärdet låg ju snarare i hur han pratade om rättigheterna, och hur de såg fram emot att använda dem.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Bennii:

Ja, och därav min kommentar:
"Länge och länge. Att Sony skulle köpa studion blev väl bekräftat för mindre än en månad sen?"

Längre än sen dess kan det inte varit känt.

Att det bubblar upp lite till ytan nu en hel månad senare (när det borde står i dammiga historieböcker) har nog med uttalandet som citeras att göra. Det väcker tydligen hopp hos många publikationer om en eventuell PS4-portning av spelet.

Jo det har varit känt länge att Insomniac har ägt IP:n, sedan de släppte spelet tillbaka i 2014.

Därav, igen, så är det här i grunden en icke-nyhet i den form att det inte är konstigt att spelet följer med Insomniac till Sony när nu Sony äger Insomniac som i sin tur ägde/äger Sunset Overdrive IP:n.

Notera att det absolut inte är en känga till Fredrik, utan jag är mest förvånad att spelmedia i helhet gör en stor grej utav det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jo det har varit känt länge att Insomniac har ägt IP:n, sedan de släppte spelet tillbaka i 2014.

Jag har aldrig påstått något annat. Jag vet att Insomniac haft rättigheterna till SO hela tiden. Att Sony tar över de rättigheterna har inte du eller någon annan känt till i mer än en månad. Den 16 augusti visste inte du eller någon annan här att Sony tar över SO. Den nyheten är en månad gammal.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Bennii:

Jag har aldrig påstått något annat. Jag vet att Insomniac haft rättigheterna till SO hela tiden. Att Sony tar över de rättigheterna har inte du eller någon annan känt till i mer än en månad. Den 16 augusti visste inte du eller någon annan här att Sony tar över SO. Den nyheten är en månad gammal.

Ja, och därav menar jag ju fortfarande att det inte är någon nyhet i sig. Insomniac har alltid ägt IP:et och de ägs nu av Sony helt och hållet, logiskt borde det ju betyda att de har kontroll över Sunset Overdrive också. Det är ju inte ofta ett större företag Som Sony och Microsoft har studios som jobbar för dem och inte äger rättigheterna till spelen de skapar.

Klart bra att få det bekräftat antar jag, men kände personligen aldrig att det behövdes.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ja, och därav menar jag ju fortfarande att det inte är någon nyhet i sig. Insomniac har alltid ägt IP:et och de ägs nu av Sony helt och hållet, logiskt borde det ju betyda att de har kontroll över Sunset Overdrive också. Det är ju inte ofta ett större företag Som Sony och Microsoft har studios som jobbar för dem och inte äger rättigheterna till spelen de skapar.

Klart bra att få det bekräftat antar jag, men kände personligen aldrig att det behövdes.

Nej, men som jag poängterade i min editering av ett tidigare inlägg så ligger nyhetsvärdet snarare i hur han uttalar sig om licenserna, inte i övertagandet i sig. Många publikationer har läst mellan raderna och börjat hoppas på en PS4-port helt enkelt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Bennii:

Nej, men som jag poängterade i min editering av ett tidigare inlägg så ligger nyhetsvärdet snarare i hur han uttalar sig om licenserna, inte i övertagandet i sig. Många publikationer har läst mellan raderna och börjat hoppas på en PS4-port helt enkelt.

Det hade inte varit dåligt. Sony-fans var som jag minns arga för att spelet blev Xbox-exklusivt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Detta visste man redan när Insominac blev uppköpta av Sony för anledningen till att de valde Microsoft berodde ju på att de ville äga SO´s IP. Men som ett Ratchet & Clank, Resistance fan så är jag inte direkt intresserad av Sunset Overdrive, tror inte heller att merparten av Insomniac fans är det. Så jag har svårt att se Sony använda detta IP, iaf inte utan att göra stora ändringar från föregående spel.

Microsoft är mer intresserad av att skapa spel för många, än spel för en enda spelare. Sony är på många sätt raka motsatsen och även Nintendo, de fokuserar mer på SP än på MP när det kommer till deras största titlar.

Medlem

Ett nytt ratchet & clank skulle ju inte vara en dag för tidigt!

Medlem

Ser inte ljust ut för xbox konsolen, vad har dem kvar? Gears of war och halo?


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Ser inte ljust ut för xbox konsolen, vad har dem kvar? Gears of war och halo?

Med tanke på den shoppingrunda som Microsoft gick på tidigare, där de bland annat köpte upp Obsidian och Ninja Theory, så kan vi nog vänta oss ett och annat. Skulle tippa på att nästa Xbox kommer få en rejäl launch lineup.

Köpte en Xbox One enbart för Sunset Overdrive. Klart värt det, hade fantastiskt roligt med det och skrattade högt många gånger. Tror mediokra försäljningssiffror beror på att det kom till just Xbox. Hoppas på en PS4-version då jag gärna spelar det igen.

Medlem
Skrivet av miffot:

Ser inte ljust ut för xbox konsolen, vad har dem kvar? Gears of war och halo?

Ja. Håller med. Och det sista exklusiva AAA spel denna generation släpptes den 6 September. Nästa är 15 månader bort.

1
Skriv svar