Sätt DITT betyg på World of Warcraft: Classic!

Medlem

@Twibble: Kul att du också gillar det, jag kör lite som dig, spelar när barnet sover om jag kan.

Jag har ännu inte sett någon som inte alls gillat det, ja förutom de som ogillar wow per automatik, men de har ju aldrig spelat spelet ändå


signatur

IDKFA

Pansarknekt

Testade för ja trodde det skulle vara en chillout nostalgia stund och sen vidare. Nu är jag fast i träsket igen och blir påmind om massa saker som är grymt mycket bättre i Classic, inte utmaningen minst.;)


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av Twibble:

Har sjukt kul i spelet även om det är lite "tråkigt" stundvis när det är alldeles för svårt att ta sig vidare. Eller inte för svårt egentligen kanske, snarare att spelet har dummats ned och förenklats genom åren kanske är mer rätt. När jag som lvl 11-12 går från Elwyn till Westfall så har jag väldigt svårt att klara av en del uppdrag på min nya paladin. Flera av de första questarna är rek. på lvl 14 enligt mitt addon. Även lvl 15 på att döda Harvesters. Jag kan ju göra det, men det tar en evighet att ta ned dem.

Samtidigt så känner jag en större bedrift när jag väl klarat av dem. Och att gå upp en lvl gör det enklare. Jag fick tag på lite mer silver och kunde köpa lite grön gear på AH vilket gjorde livet lättare. Men det är surt förvärvade pengar.. Jag har blött och dött för dem då man råkat att ta på sig för mycket för man är van att det är så lätt i början. Men inte i vanilla.. Det var fan inte lätt för vissa klasser

Då jag har en grupp jag spelat med i flera år på en server, och en annan server med 2 av mina bröder så har jag även levlat upp en rogue, den har det lättare än min pala. Inte lika känslig med sin utrustning, utan kan klara det mesta som dyker upp nu.

Känner iaf hög nostalgi, och att spelet är mycket svårare än vad jag minns. Det är inte riktigt lika lätt att bara kötta när man är solo. Och det tycker jag är bra, trots att jag dör mycket mer än på flera år tillsammans typ medans man questar så har jag väldigt roligt.

Ang. gankning så minns man ju hur, i mitt fall som Ally, Horde stod utanför vissa ställen som Southshore tex. och campa, man blev dödad gång på gång, till slut så var det regelrätt krig fram och tillbaka. Jag tyckte det var kul, trots att man bara egentligen ville vidare och questa ^^
Kör man på en PVP-server så är det tyvärr vad man fåra leva med. Man tycker de är assholes men å andra sidan så står ett gäng från sin egen sida någonstans och gör samma sak mot någon annan.. Det är ju trots allt vi mot dem

Communityn, eller spelarna då, tycker jag är väldigt bra hittills med. Kanske är som en del säger att de flesta som spelar nu är äldre. Eller så är det bara mer städat, jag har råkat på en enda otrevlig person som tog en kista som jag rensat mobs runt. Annars så har alla hjälp till i knipor och velat kört tillsammans när man varit på samma quest för att inte ta varandras mobs.

Jag lät min son testa spelet igår kväll. Han är 7 år och har inte fått spelat mycket på dator innan så han är totalt ovan. Han såg dumma gubbar och hoppar in i en grupp Defias, trots att jag sa till honom att han är för "liten" för att ta sig an dem, speciellt när de är många..

-Vadå för liten? Jag är ju stor! tycker han och rusar rakt in. Han slår på en av typ 4 mobs. Men plötsligt så hoppar flera randoms in och hjälper till, de drar bort flera av tjuvarna och min son klarar sig utan problem. Han är jättelycklig, för det var ju inga problem alls, och jag är såklart kass på spelet som ger så dåliga tips..
Det var ändå väldigt roligt, och förgyllde tiden för min son att det fanns hjälp utan att fråga om det.

Blev ett något långt inlägg, skulle egentligen bara skriva att jag har kul.. trots att ena servern jag kör på (Gehennas) har kö på eftermiddagen när jag kommer hem från jobbet. Men jag ställer mig i kö, lagar mat, äter, lägger sonen och lite sånt sen kan jag köra tills jag lägger mig själv. Visst hade jag velat komma in direkt när jag vill spela. Men det funkar.

Trots kö så ger jag spelet en 5a. Spelet är typ 15 år men jag har lika roligt nu som då!
Sen hur länge det håller i sig är ju en annan sak..

Ang quests och levels så handlar det där snarare om taktik. Om man vill levla snabbt så tar du lvl 11-12 i elwynn, sen drar du till dun'mogh tar lvl 16 rätt snabbt med alla quests, hs tillbaka till elwyn, springer igenom quests i westfall osv. Att köra human sidan bara, eller dvärg bara etc är inte det mest effektiva, dessutom är det ett stort + att ha alla flypaths senare.

Medlem

Det är ett schysst spel och bra mycket bättre än WoW varit dom senaste 10 åren.
Men det är fortfarande ett spel man redan sänkt för mycket tid på. Så man kan inte riktigt återskap känslan man hade back in 2005. Samt att alla grind quest är rätt tråkig game design.
Kommer köra det lite casualy i nån månad sen får man se.

Men rikitgt kul att Classic är en grej efter hela "you think you do, but you don't grejen".

Medlem

@Tarmböld: Själv så har jag roligare i spelet nu än när det släpptes, vilket kan tyckas konstigt.


signatur

IDKFA

Medlem

Spelet i sig är ju riktigt fint, men mycket av magin går ju förlorad när alla redan kan spela dess content med förbundna ögon.

Jag hade nog någonstans blivit gladare för nytt content, men som hade själva mekaniken som classic har. För charmen att kämpa mot nya encounters med 39 andra glada själar blir inte samma sak. Oneshotta bossar i MC är inte samma thrill längre.

Summerat, classics gameplay är perfekt för ett MMO. Men att ha samma content igen är inte så häftigt. Inte värt att byta fru / flickvän ännu en gång för content man redan har sett.

Medlem
Skrivet av Pyrox:

Spelet i sig är ju riktigt fint, men mycket av magin går ju förlorad när alla redan kan spela dess content med förbundna ögon.

Jag hade nog någonstans blivit gladare för nytt content, men som hade själva mekaniken som classic har. För charmen att kämpa mot nya encounters med 39 andra glada själar blir inte samma sak. Oneshotta bossar i MC är inte samma thrill längre.

Summerat, classics gameplay är perfekt för ett MMO. Men att ha samma content igen är inte så häftigt. Inte värt att byta fru / flickvän ännu en gång för content man redan har sett.

Var väl knappt en procent av spelarbasen som tog sig igenom all content i vanilla. Så alla har verkligen inte sett allt, raida var absolut inte en stor grej i vanilla.


signatur

IDKFA

12
Skriv svar