Väloljat maskineri – över tre miljoner spelade Gears 5 i helgen

Robot
Väloljat maskineri – över tre miljoner spelade Gears 5 i helgen

Största Xbox Game Studios-releasen den här generationen.

#gears-5, #gears-of-war, #pc, #the-coalition, #xbox-one


Medlem

Spelar själv inte på Xbox den här generationen men den förra körde jag nästan bara på 360. Så det har nästan varit lite sorgligt att se hur MS har skött sin konsol den här generationen. Kan bara hoppas på att dom tar sig i kragen och börjar släppa lite bra exlusiva titlar igen som dom brukade göra


signatur

PSN: MrOakenborn

Ambassadör
Xbox

Det är riktigt bra siffror, dubbla antalet spelare från GoW 4 i en serie som var i behov av ett lyft. Vilket det verkligen fått med Gears 5 som är ett riktigt bra spel.

Xbox Game Pass rullar på ordentligt, Forza Horizon 4 hade 2 miljoner spelare vid launch förra året så en hel miljon fler testade på Gears 5. FH4 är uppe i 12 miljoner+ nu, vi får se vad Gears 5 kan komma upp i, det är ju trots allt ett M-rated spel.


signatur

Jump in.

Skribent

Skulle vilja veta hur mycket spelet säljer utan Game Pass. Har själv Game pass och har spelat igenom kampanjen. Men oavsett så är 3 miljoner spelare mycket och det innebär också att väldigt många har Game pass, vilket är en fjäder i hatten för MS


signatur

"Writer and Fighter"

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Johlor:

Skulle vilja veta hur mycket spelet säljer utan Game Pass. Har själv Game pass och har spelat igenom kampanjen. Men oavsett så är 2 miljoner spelare mycket och det innebär också att väldigt många har Game pass, vilket är en fjäder i hatten för MS

Det lär ha sålt mindre än många titlar tbh. Men det är inte fokus för varken MS eller Xbox, det är Xbox Game Pass som är den huvudsakliga produkten. Se bara på all marknadsföring runt Gears 5, det är bara "Play with Xbox Game Pass", inget annat. Netflix bryr sig ju inte jättemycket om DVD-försäljningen t.ex.

Ja, 3 miljoner är en hel del. Xbox Game Pass lär ha en jäkla massa subs.


signatur

Jump in.

eld
Medlem

Inte så konstigt när game pass ultimate ligger ute med två månader för $2.

Avstängd

Härligt för Microsoft.
Men 3 miljoner testare säger tyvärr inte så mycket. Som tidigare nämnde skulle det vara väldigt intressant att få veta hur det är fördelat mellan sålda kopior och GP kopior.

Sidenote: skulle vara kul att veta hur många gp prenumeranter det finns också.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Spelar själv inte på Xbox den här generationen men den förra körde jag nästan bara på 360. Så det har nästan varit lite sorgligt att se hur MS har skött sin konsol den här generationen. Kan bara hoppas på att dom tar sig i kragen och börjar släppa lite bra exlusiva titlar igen som dom brukade göra

Det kommer inte att hända. Alla branscher (framför allt teknikbranscherna) genomgår just nu en tjänstefiering. Mindre fokus på hårdvara och mer fokus på mjukvara samt att erbjuda det bästa ”ekosystemet” för sina kunder. Xbox är bara en del av Microsofts ekosystem och de kommer snarare låsa mindre och mindre produkter till en specifik del. Målet är snarare att allt ska kunna spelas/användas på så många format som möjligt (och där har Microsoft en klar fördel mot Sony och Nintendo). Abonnemang och prenumerationer är framtiden varesig vi vill eller inte. Alla företag vill få konsumenterna att betala en liten summa kontinuerligt istället för en ”stor” summa vid några enstaka tillfällen.

Microsoft agerar klanderfritt just nu. Nu ska de bara få ordning på sina distributionskanaler så är de så gott som hemma sen.

Medlem
Skrivet av Vamp:

Det kommer inte att hända. Alla branscher (framför allt teknikbranscherna) genomgår just nu en tjänstefiering. Mindre fokus på hårdvara och mer fokus på mjukvara samt att erbjuda det bästa ”ekosystemet” för sina kunder. Xbox är bara en del av Microsofts ekosystem och de kommer snarare låsa mindre och mindre produkter till en specifik del. Målet är snarare att allt ska kunna spelas/användas på så många format som möjligt (och där har Microsoft en klar fördel mot Sony och Nintendo). Abonnemang och prenumerationer är framtiden varesig vi vill eller inte. Alla företag vill få konsumenterna att betala en liten summa kontinuerligt istället för en ”stor” summa vid några enstaka tillfällen.

Microsoft agerar klanderfritt just nu. Nu ska de bara få ordning på sina distributionskanaler så är de så gott som hemma sen.

Tekniskt sett så har ju både MS och Sony redan en kontinuerlig summa varje månad i och med Xbox Gold och PS Plus.
Ja konsolföretagen kanske kommer satsa mer på att köpa upp spelskapare och producera bra spel som dom sen kan sälja på alla plattformar.


signatur

PSN: MrOakenborn

Kämpar mig genom "Gears of War 4" just nu. Holy testical Thuesday vad det är dåligt!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Gillade aldrig 4:an... springa runt och skjuta robotar, vafan. 5:an är en helt annan grej, älskar det! Nog bästa spelet jag kört i år.

Skribent
Skrivet av ghosts:

Gillade aldrig 4:an... springa runt och skjuta robotar, vafan. 5:an är en helt annan grej, älskar det! Nog bästa spelet jag kört i år.

Skulle nog inte säga GoW 5 ( eller kallar vi det nu bara G5???) är det bästa jag kört i år, men det är bra mycket bättre än 4:an.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

@Johlor: Intressant kampanj, bra tempo, extremt underhållande i coop. Bästa spelet i år, hittills

Skribent
Skrivet av ghosts:

@Johlor: Intressant kampanj, bra tempo, extremt underhållande i coop. Bästa spelet i år, hittills

Håller delvis med, däremot storyn hade de kunnat göra lite bättre. Twisten som kommer visste man ju redan 5 minuter in i spelet, plus att jag tycker allt inleddes bra men föll lite mot slutet.

Annars helt klart kul spel!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Fullt med buggar har det också där man får connection loss lite random, där achievements inte ploppar fram, collectibles inte sparas samt diverse grafikbuggar och lagg.

Medlem

Jag undrar hur mycket de faktiskt tjänade på spelet då många gjorde som jag och betalade bara för prenumerationen. Efter 1-2 månader så har jag nog spelat igenom de spel jag tyckte var intressant och säger därmed upp prenumerationen.

Jag gillade båda spelen, men måste säga att jag gillade 4:an mer än 5:an. Miljöerna passade mig mer. Och sedan hade 5:an några negativa saker. Att leta uppgraderingar till Jack tyckte jag tog fokus av vad som pågick omkring en. Open world är inte riktigt min grej. Kan dock leva med båda. Något som verkligen var negativt var ett story val mot slutet av spelet. Jag avskyr story val, och i vanlig ordning så så var båda valen tragiska. För mig gick nog från 8.5 till 6.5 i betyg för det enbart.

Sedan undrar jag lite vad som pågick med känsligheten på musen i 5:an. Den var olika varje gång. Och om jag ändrade rapporteringshastigheten så blev det en markant hastighet i spelet. Varje gång jag spelade var jag tvungen att ändra inställningen.

1
Skriv svar