Kojima: Death Stranding är svårt att förklara då det skapar en ny genre

Robot
Kojima: Death Stranding är svårt att förklara då det skapar en ny genre

Det är inte en promenadsimulator, hävdar Kojima.

#death-stranding, #hideo-kojima


Moderator | Testpilot

Att försöka tyda allt man fått se är nog omöjligt, men jag är ändå taggad! Även om det blir skit i slutändan så tycker jag det är kul att vi får något nytt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Nytänkande är ju alltid välkommet, men det har ju förstås sina gränser.

Vem som helst kan göra något som ingen förstår sig på och kalla det nytänkande. Tror dock mr. Kojima har koll på det här... eller hoppas det.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Jag är försiktigt taggad.

Jag gillar spelmotorn, varit lite småintresserad av Kojimas galenheter förr, men hade aldrig Playstation som liten så det blev väldigt begränsat rent spelmässigt.

Sen är jag inte så himla noga med att jag måste förstå allt. Tycker jag det är kul, så kommer jag spela det.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Avstängd

I en annan intervju sa han att media har missuppfattat vad han sagt angående ny genre. Det han menade var inte att han skapat en ny genre utan en helt ny och unik spelupplevelse.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Jag tror det vi såg är så spelet kommer vara, poängen är mycket vandring. Jag har inte spelat många spel utav Kojima, men jag tror det känns häftigare för honom än för andra. Jag har dock inga problem med en slöare upplevelse, att infiltrerar baser sätter sprutt på tillvaron.

30 minuter till.

Avstängd

Jag tycker faktiskt det här spelet ser riktigt tråkigt ut från det man sett men jag kan ha fel. Det är inget jag kommer förboka i alla fall, väntar på recensioner


signatur

PS5 och inget annat.

Inaktiv

Påminner mig lite om hypen före no mans sky. Får hoppas att det här levererar bättre.

eld
Medlem
Skrivet av anon_176162:

Påminner mig lite om hypen före no mans sky. Får hoppas att det här levererar bättre.

Allt gameplay har i princip visats redan, i No Mans Sky visste man inte ens ifall många features existerade när det släpptes.

Medlem

är det bara jag som hakar upp mig på att ingen ens namnger den såkalladde "nya genren"? ingenting specifikt alls mer än vad det inte är.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av FZ (Artikeln):

Death Stranding släpps 8 november till Playstation 4 och först då blir vi varse exakt hur udda den här spelfågeln är.

Är det bekräftat att det endast kommer till PS4 alltså? Vill ju veta. Jag har en PS4, men vet jag att det kommer till PC senare tänker jag vänta tills dess...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Är det bekräftat att det endast kommer till PS4 alltså? Vill ju veta. Jag har en PS4, men vet jag att det kommer till PC senare tänker jag vänta tills dess...

Det publiceras av Sony Interactive Entertainment, så ja det kommer endast till Playstation.


signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Medlem

Blir inte klok på det här spelet fast det är på ett positivt sätt, jag gillar vad jag sett än så länge. Jag gillar känslan som Kojima har för detaljer i sina spel, hur han fortsätter skapa spel som ofta leder till att man antingen älskar dem eller hatar dem. Utan tvekan ett av väldigt få AAA spel som jag ser fram emot.

Medlem

Ny genre?

Med det sagt, av vad jag har sett av spelet så kommer jag vänta med det, det de har visat har inte varit imponerande.

Medlem
Skrivet av Kruxarn:

Det publiceras av Sony Interactive Entertainment, så ja det kommer endast till Playstation.

Ah, jag visste inte att de var utgivare. Då lär det inte komma till PC, nej. Men det var ju listat att komma till PC tidigare om jag inte missminner mig. Borde man ju fattat redan då om Sony ligger bakom


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Ah, jag visste inte att de var utgivare. Då lär det inte komma till PC, nej. Men det var ju listat att komma till PC tidigare om jag inte missminner mig. Borde man ju fattat redan då om Sony ligger bakom

Det finns nog en liten chans på en eventuell PC-version beroende på vad Kojima lyckades förhandla fram för avtal. Snacket som fanns om en PC-version skedde väl dock mest innan man valt spelmotor?

Sony är utgivare. Sony äger IP:n. Spelmotorn är Sonys (Decima) och Guerrilla har hjälpt till med utvecklingen. Sony lär också stå för det mesta av notan så dessa saker talar väl möjligen emot en PC-version.

Medlem

Är det någon inom spelbranschen som kan komma med något revolutionerande inom spel så är det Hideo Kojima.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

eld
Medlem
Skrivet av T.Mani:

Ah, jag visste inte att de var utgivare. Då lär det inte komma till PC, nej. Men det var ju listat att komma till PC tidigare om jag inte missminner mig. Borde man ju fattat redan då om Sony ligger bakom

Det som säger för det hela är de rykten som kom ut, samt att en bunt sony-titlar redan släppts på epic store.

Steam kommer det absolut inte bli, men möjligheten är nog att epic förhandlat ett exklusivt death stranding till epic store.

Medlem

Finns det några rykten om hur långt spelet ungefär är: 20h, 40h eller 100h+ ?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

1
Skriv svar