Den stora Assassin's Creed Odyssey-tråden

Medlem
Skrivet av breahl:

Discovery tour kom igår, jag har gått några tours nu och det är riktigt intressant.

Jag hade ingen aning om vad Discovery tour var för något så jag kollade upp det och det verkar riktigt trevligt.

Tänk om man hade haft sånt på historielektionerna i plugget.

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Jag hade ingen aning om vad Discovery tour var för något så jag kollade upp det och det verkar riktigt trevligt.

Tänk om man hade haft sånt på historielektionerna i plugget.

Jag vet att discovery tour till AC Origins användes på en massa skolor, det fanns artiklar om det. Den gick att köpa separat tror jag också utan att köpa spelet, vet inte om det går med denna men går säkert på nått sätt eller så kommer det gå i framtiden. Denna lär säkert användas i skolor med då det är quizer efter varje tour för att se om dom lärt sig något.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av conthox:

Man själv dör inte, men hästen "dör" eller ja, blir typ medvetslös ett tag. Det vore bättre att bara kunna rida vidare istället.

Precis, hästen dör. Ni måste skaffa er en häst med vingar om ni ska kunna åka ut för stup.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av conthox:

Man själv dör inte, men hästen "dör" eller ja, blir typ medvetslös ett tag. Det vore bättre att bara kunna rida vidare istället.

Hästar.. vem faen använder hästar? Va en hen och använd benen. Mycket roligare att utforska så

Medlem

Det här tycker jag är rätt kul detalj...

Medlem
Skrivet av Razuco:

Hästar.. vem faen använder hästar? Va en hen och använd benen. Mycket roligare att utforska så

Ja, ibland är det lika bra att gå!

Medlem

Barnabas är rolig kille.

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Barnabas är rolig kille.

Salvage är viktigt, man kan ju få epics.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Razuco:

Hästar.. vem faen använder hästar? Va en hen och använd benen. Mycket roligare att utforska så

Hehe, jo, att springa är mitt favoritsätt att färdas på. Det är inte bara roligast, det passar min stealth-stil bra med då det inte låter och drar åt sig uppmärksamheten. (Tänker alltså även på andra spel som t ex Far Cry och liknande.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Avstängd
Skrivet av conthox:

Hehe, jo, att springa är mitt favoritsätt att färdas på. Det är inte bara roligast, det passar min stealth-stil bra med då det inte låter och drar åt sig uppmärksamheten. (Tänker alltså även på andra spel som t ex Far Cry och liknande.)

Då det är långa avstånd tar du väl ändå hästen? Jag brukar trycka så den rider av sig själv efter vägen dit man ska och sedan bara njuta av landskapet runtomkring. Är det nått Ubisoft är bra på så är det att göra öppna världar.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Då det är långa avstånd tar du väl ändå hästen? Jag brukar trycka så den rider av sig själv efter vägen dit man ska och sedan bara njuta av landskapet runtomkring. Är det nått Ubisoft är bra på så är det att göra öppna världar.

Det beror på, dels om jag har en fast travel hyfsat i närheten, vilken level det är på omgivningen, om det är så att jag bara skall lämna in en quest osv osv. Jag tenderar ju också att avvika från den rutt jag egentligen skall hålla mig till och göra annat på vägen, så det blir sällan som jag rider från A till B utan att stanna/ta en "liten" omväg... (vilket förklarar varför det tar så lång tid för mig att spela klart sådana spel.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Avstängd

Jag har tagit en paus nu med detta. Är ju på new game+ och ska börja på första expansionen, men känns som att jag spelat igenom båda expansionerna nyss så ska vänta ett tag innan jag slutför det. Kommer dock gå in och göra dom nya weekly questerna som kommer varje tisdag 16. Det ska väl även komma några fler lost tales from Greece eller vad dom heter.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Förresten såg filmen "300" idag. Man ser vart ubisoft hämtat inspiration från när man ser den filmen. Den handlar ju om Leonidas när dom från Sparta var 300 st mot typ 50 000 eller nått. Men vissa av dom från Persien är klädda som cult-soldater brukar vara i detta spel, alltså likadana masker osv. Sen hur han blev tränad, dom i Sparta tränar ju exakt så i spelet med då man gör quester där.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Förresten såg filmen "300" idag. Man ser vart ubisoft hämtat inspiration från när man ser den filmen. Den handlar ju om Leonidas när dom från Sparta var 300 st mot typ 50 000 eller nått. Men vissa av dom från Persien är klädda som cult-soldater brukar vara i detta spel, alltså likadana masker osv. Sen hur han blev tränad, dom i Sparta tränar ju exakt så i spelet med då man gör quester där.

Det är nog tack vare den filmen jag är på Spartas sida i spelet. Inte för att de verkar bry sig.

Jag kan hjälpa Sparta i ett dussintal fältslag i rad men ändå litar de inte på mig. Om jag råkar knalla in i deras fort så blir det alltid ett jäkla liv. 😁

Men jag antar att en misthios helt enkelt inte bryr sig om att vara lojal mot någon utan allt handlar om vem som bjuder högst. Det är något som både Sparta och Athens känner till väl, så när en misthios dyker upp i deras läger oannonserat så antar de genast att nu är det djävulskap på gång. Och det brukar de ju ha rätt i...

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Det är nog tack vare den filmen jag är på Spartas sida i spelet. Inte för att de verkar bry sig.

Jag kan hjälpa Sparta i ett dussintal fältslag i rad men ändå litar de inte på mig. Om jag råkar knalla in i deras fort så blir det alltid ett jäkla liv. 😁

Men jag antar att en misthios helt enkelt inte bryr sig om att vara lojal mot någon utan allt handlar om vem som bjuder högst. Det är något som både Sparta och Athens känner till väl, så när en misthios dyker upp i deras läger oannonserat så antar de genast att nu är det djävulskap på gång. Och det brukar de ju ha rätt i...

Hahaha ja jag köpte den där spartan renegade armorn, jävlar vad snygg den är.

Kedjorna blåser med vinden också, det är jäkligt snyggt.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Förresten expansionen legacy of the first blade är ju en prequel till AC Origins. Ni kommer fatta varför då ni spelat ut den. Ska inte spoila.

AC Origins utspelar ju sig några 100 år efter i Egypten, rekommenderar det spelet starkt efter ni kört klart detta.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

@Nemo klarat det än?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

@Nemo klarat det än?

Hehe, nej inte ännu. Jag fick ta en paus på grund av lite "irl-grejer"... Kort och gott, jag flyttade nyligen och har inte hunnit packa upp PS4:an ännu 😁.

Jag passade samtidigt på att slänga gamla plasma-TV:n som jag spelat på hittills och beställde en ny TV som har HDR. Så när jag kör igång AC igen så blir det ännu snyggare.

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Hehe, nej inte ännu. Jag fick ta en paus på grund av lite "irl-grejer"... Kort och gott, jag flyttade nyligen och har inte hunnit packa upp PS4:an ännu 😁.

Jag passade samtidigt på att slänga gamla plasma-TV:n som jag spelat på hittills och beställde en ny TV som har HDR. Så när jag kör igång AC igen så blir det ännu snyggare.

Ah ok jag spelar ännu på min omspelning då och då. Det är ju så otroligt mycket quester och platser nu att utforska och hittade något jag inte hade förut. Nu är det "spartans" på mitt skepp som crew och passar utmärkt med spartan renegade settet jag länkade ovan.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Medlem

Klarat grundspelet och kör first blade nu. Typ 120h in


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Avstängd
Skrivet av Waliant:

Klarat grundspelet och kör first blade nu. Typ 120h in

Nice expansion, gillar Darius. Han var ju den första Assassin, iaf den med lönnkniven


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Mer info om vad som kommer denna månad:

https://www.youtube.com/watch?v=aUbJVSPRV5Y

Det är en mercenary du kan döda varje dag denna vecka, sen ett skepp varje dag nästa vecka, sen merc igen och sedan skepp.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Nice expansion, gillar Darius. Han var ju den första Assassin, iaf den med lönnkniven

Ja, han är en intressant karaktär. Njuter faktiskt mycket mer av spelet i detta DLC nu när jag upptäckt hela kartan klart och gjort alla ?.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Avstängd
Skrivet av Waliant:

Ja, han är en intressant karaktär. Njuter faktiskt mycket mer av spelet i detta DLC nu när jag upptäckt hela kartan klart och gjort alla ?.

Ja det är en fördel att ha gjort hela kartan för då kan man teleportera överallt.

Lite kul också att Darius tog med sig barnet till Egypten som är en ättling till Aya eller Amunet som hon heter. Jag hoppas det kommer något mer AC med henne.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

På tal om AC och att nästa ska vara om vikingar. Detta ser jag fram emot!

https://www.youtube.com/watch?v=BA3v1RSssXE


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Då var man klar till slut. 144 timmar landade kalaset på, inkl alla DLC.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av Waliant:

Då var man klar till slut. 144 timmar landade kalaset på, inkl alla DLC.

Grymt!

Bra att veta ungefär hur lång tid allt tar. Jag har väl spelat ungefär 1/3 av storyn hittills och så har jag alla DLC kvar att se fram emot.

Medlem

Efter att ha spelat Odyssey ett antal timmar enbart på min gamla 50-tums plasma-TV (som var "State of the art" för typ ett decennium sedan men som numera tillhör antiken 😁) så köpte jag nyligen en ny 55-tums TV som har 4K-bild samt HDR.

Och jösses vad snyggt Odyssey ser ut nu!

Jag säger inte att det är som ett nytt spel, men det är som ett nytt spel. 😄

Avstängd

Förresten gör ni dessa daily och weekly på pirate ships och mercenarys?

Man kan ju få rätt så nice stuff varje vecka då.

Även dessa där man ska döda 2 spartan leaders, 20 spartan soldiers och bränna spartan supplies, man får ju orichimarum eller vad det heter. Det är ju olika sådana varje vecka. Men skepp och mercenarys är varje dag.


signatur

PS5 och inget annat.

Skriv svar