Hur bra är Greedfall? Sätt betyg!

Robot
Hur bra är Greedfall? Sätt betyg!

Det har kanske inte världens bästa animationer eller grafik, men det har atmosfär och sedan är det kul att se en annan spelstudio ge sig på genren.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

4/5 helt klart, tyvärr inte haft JÄTTEmycket tid över till det då WoW-Classic och arbete tar mestadelen av min tid, men ca 15 timmar in och oerhört nöjd. Sidoquesterna är lite lacking, men det är för att jag jämfört med tex Witcher 3 och KC:D, men oerhört bra, riktigt bra!

Medlem

En stabil fyra!

Riktigt kul spel, gillar miljöerna och eran känns lite annorlunda. Bra musik, röster och spelet känns genomgående som det fått mycket kärlek.

Lite stela animationer, lite repetiva miljöer ibland och lite polish e väl det som negativt.

Witcher 3 har en femma å där är inte Greedfall men ett riktigt bra RPG e det!

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Det har kanske inte världens bästa animationer eller grafik, men det har atmosfär och sedan är det kul att se en annan spelstudio ge sig på genren.

Vad jag såg på Steam så har Spiders gjort 3 tidigare RPG titlar. Mars: War Logs -2013. Bound By Flame -2014. The Technomancer -2016.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Handlingen var iallafall stundtals bra i min mening men tycker striderna snabbt blev väldigt repetitiva och det var alldeles för mycket springa fram och tillbaka i enformiga miljöer. Många missade chanser till att göra spännande sidouppdrag eller handlingen lite bättre samt att man hade väldigt lite val som faktiskt påverkade något eller ändrade hur De Sarde betedde sig.

Får ett stabilt 3/5 av mig, ser gärna att de gör någon form av uppföljare kanske med lite mer egna val och bättre sätt att ta sig runt samt mer varierade strider.

Medlem

Rätt nära slutet nu efter intensivt spelande under helgen, och jag har verkligen haft skoj med det. Ger det 4 av 5.

Bra handling, atmosfär osv, och stundtals riktigt vackert. Var rätt länge sedan jag bara stannade upp för att titta på något i ett spel, men det hände nu flera gånger vid soluppgångar osv.

Medlem

Har spelat klart det och ger det en solklar 4/5. Gick in med ganska låga förväntningar men blev en positiv överraskning. Huvudstoryn mot slutet var ganska uppenbar men i överlag bra.

Medlem

Är en bit in i det och gillar det väldigt mycket. Spännade värld och bra lore, combaten är inte för komplicerad men samtidigt inte för lätt, bra voiceacting.

På minus sidan är det lite sparsamt med animationer av NPCs, miljön går lite på repetion. Fiender står ju bara där och väntar på en, i andra spel så kanske dom rånar nån eller gör inbrott. Också sett att alla NPC:s har exakt samma tänder vilket kan bli lite lustigt.

Ger det 4 av 5 för att det positiva överväger det negativa väldigt mycket

Medlem

Klarade det i helgen, början är riktigt dålig, men så fort man lämnar tutorial-området så är det mycket bättre. Roliga miljöer och helt ok story, gillade storyn för de andra i teamet mer än mainstoryn. Det var en rejäl svacka i mitten av spelet när jag hade spamat mina 4 spells i 15-20 timmar, men storyn ökade i tempo och det blev mycket bättre i slutet.

Tror deras nästa spel kan bli något speciellt men Greedfall är helt ok, en stark 3a.

+ Vackra miljöer
+Roliga sidemissions som spelar roll om man gör dem eller inte
+Coola hattar

-Tempot
-Stridssystemet, som mage hade man 2 attackspells hela spelet, helt galet ärligt talat.
-kontrollerna på mus/tangentbord kändes väldigt klumpigt även efter 30 timmar

Medlem

4/5 Jag gillar det starkt. Visst finns det lite smågrejer men i övrigt riktigt bra.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Oväntat bra, blev en 4/5 för egen del.

Jag blev bokstavligen tagen på sängen av det här spelet. Kände inte till någonting alls om det före release. Kul när sådant händer.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Medlem

Är väl 1/3 in gissar jag. Känns stabilt än så länge. Störde mig lite på kontrollerna i början samt menysystemet. När det blev invant och man befinner sig i flytet och bubblan levererar det. Älskar settingen.
Kan dra paralleller till Dragon Age 2 som jag uppskattade. Tycker inte det är skitfult heller. En 4:a men jag är torsk på genren.

Medlem

Satt precis i valet och kvalet om jag skulle köpa spelet och jämförde priser på Greedfall på diverse sidor, tur då att den här artikeln kom upp på FZ.

Det verkar som att folkets betyg lutar mot en 4:a, vilket är helt klart värt ett köp.

Medlem

Bra spel, spelade klart igår. Lagom långt i mitt tycke, drygt 30 timmar tror jag att det tog. 4/5 i betyg.

Medlem

köpte spelet för ett tag sedan 30 timmar säger du barbvarg,, ja du jag har väl säkert över 100 timmar på min första playthru nu och jag är ej ens klar, dock så gör jag ALLT man kan göra =D

Medlem

imponerande utifrån förutsättningarna och jag vill gilla det. Det är rätt fint på många sätt - men striderna är trista, väldigt mkt grinding, (varför ska man alltid hacka ihjäl björnar å skit vad är det för mening) - som förstör inlevelsen samt en story eller karaktär som engagerar riktigt. Det är liksom aldrig dåligt - men när man inte känner något för någon i ens gäng och storyn aldrig tar fart så ja... la ner det typ halvvägs.

1
Skriv svar