I brist på eget officiellt forum - Borderlands 3-spelare intar Steam

Redaktör
Skrivet av Godofcheese:

Är ju inte bevisat än att det är falska uppgifter
Kommer det ut att snubben mytade så ändrar jag efter det
Men som det är nu så har det inte ändrats och Gearbox själva har inte kommit ut med något, om det skulle vara så pass alvarligt som du säger, så skulle väll gearbox ha sagt något redan

"sen kan du väll ta bort det själv antar jag om du känner för det "

Det är mer än "vad jag säger", keyloggers är att spionera på sina kunder - en grov anklagelse,

Du vidarebefordrar grova anklagelser utan att de bekräftats, och du låter dem stå så länge det inte bevisats att det är falska uppgifter. Med samma logik kan jag slänga ur mig att FZ har 100 miljoner läsare varje dag - det finns ju inga bevis på att det är falska uppgifter.

Om det visar sig stämma ska det givetvis skrivas om, och de ansvariga kritiseras. Men om man vidarebefordrar helt obekräftade uppgifter är det enda man åstadkommer falsk ryktesspridning som skapar badwill för företag. Det är ett jävla sätt, oavsett vad man tycker om företaget.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är mer än "vad jag säger", keyloggers är att spionera på sina kunder - en grov anklagelse,

Du vidarebefordrar grova anklagelser utan att de bekräftats, och du låter dem stå så länge det inte bevisats att det är falska uppgifter. Med samma logik kan jag slänga ur mig att FZ har 100 miljoner läsare varje dag - det finns ju inga bevis på att det är falska uppgifter.

Om det visar sig stämma ska det givetvis skrivas om, och de ansvariga kritiseras. Men om man vidarebefordrar helt obekräftade uppgifter är det enda man åstadkommer falsk ryktesspridning som skapar badwill för företag. Det är ett jävla sätt, oavsett vad man tycker om företaget.

Då är det väll bra att det bara har blivit skrivit om i en diskussion tråd och inte något artikel som alla ser på direkten

Sen min egna teori varför spelet laddar upp i bakgrunden är troligen relaterat med VMprotect delen av Denuvo (2mbit är dock fel, är nog snarare 2kb/s)
Och dom har nog lagt in en ny metod av online verifiering av filer.
Troligen så att ingen ska kunna fuska in saker.

Sen en keylogger kan ha många funktioner.
Den kan vara utformad att läsa av filer
Läsa av tangenttryck
Data insamling

Men troligen är det bara verification av file hash.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Redaktör
Skrivet av Godofcheese:

Då är det väll bra att det bara har blivit skrivit om i en diskussion tråd och inte något artikel som alla ser på direkten

Bäst är att vänta tills man har på fötterna innan man skriver, oavsett vad det handlar om.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Bäst är att vänta tills man har på fötterna innan man skriver, oavsett vad det handlar om.

Måste ju börja på något ställe
Inlägg försvinner illa kvickt på reddit när folk nämner det
Sure, det kan vara rakt ut falskt och defamation i syftet med rykterna
Men varför skulle dom censurera öppna konversationer om en så allvarlig sak utan att svara på det

Vi får se hur utvecklingen blir om ett par dagar : veckor


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Då är det väll bra att det bara har blivit skrivit om i en diskussion tråd och inte något artikel som alla ser på direkten

Sen min egna teori varför spelet laddar upp i bakgrunden är troligen relaterat med VMprotect delen av Denuvo (2mbit är dock fel, är nog snarare 2kb/s)
Och dom har nog lagt in en ny metod av online verifiering av filer.
Troligen så att ingen ska kunna fuska in saker.

Sen en keylogger kan ha många funktioner.
Den kan vara utformad att läsa av filer
Läsa av tangenttryck
Data insamling

Men troligen är det bara verification av file hash.

https://www.fz.se/forum/trad/319203-val-eller-vall

Medlem

Dialekt är nog anledningen varför jag använder Väll istället för Väl

Lite samma grej med Dig och Dej (skriftligt exempel)
Eller tex. Kex och Chex


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Gnällkuk
Skrivet av Godofcheese:

Då är det väll bra att det bara har blivit skrivit om i en diskussion tråd och inte något artikel som alla ser på direkten

Sen min egna teori varför spelet laddar upp i bakgrunden är troligen relaterat med VMprotect delen av Denuvo (2mbit är dock fel, är nog snarare 2kb/s)
Och dom har nog lagt in en ny metod av online verifiering av filer.
Troligen så att ingen ska kunna fuska in saker.

Sen en keylogger kan ha många funktioner.
Den kan vara utformad att läsa av filer
Läsa av tangenttryck
Data insamling

Men troligen är det bara verification av file hash.

Du får gärna berätta hur du kom fram till detta, det här är ju bara sammanställning av vad andra sagt i diverse reddit-trådar. Vad är t ex VMprotect-delen? Jag ställer mig tveksam om du ens vet vad du pratar om här utan bara tar lösdragna citat från trådarna utan att förstå dess innebörd.

Skrivet av Godofcheese:

Dialekt är nog anledningen varför jag använder Väll istället för Väl

Lite samma grej med Dig och Dej (skriftligt exempel)
Eller tex. Kex och Chex

Nej, väll är ett stavfel. Dig och dej är båda godkända stavningar av samma ord, kex är det korrekta stavningen av ordet medans det kan uttalas på båda sätt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Du får gärna berätta hur du kom fram till detta, det här är ju bara sammanställning av vad andra sagt i diverse reddit-trådar. Vad är t ex VMprotect-delen? Jag ställer mig tveksam om du ens vet vad du pratar om här utan bara tar lösdragna citat från trådarna utan att förstå dess innebörd.

Nej, väll är ett stavfel. Dig och dej är båda godkända stavningar av samma ord, kex är det korrekta stavningen av ordet medans det kan uttalas på båda sätt.

Jag antar att du vet grunden vad Denuvo och Vmprotect är?

Denuvo
Anti-Manipulering, förhindrar ändringen av filer.
Men när det kommer till spel så brukar dom enbart kryptera själva exe filerna som startar spelet
Den är krypterad med en specifik nyckel som kan ändras efter varje uppdatering eller efter behov.
Har du nyckeln, så kan du göra vad du vill.

Vmprotect
I grunden så har den samma mål och användningsområde som denuvo
Den förhindrar att man pular med filer.
Men istället för enbart kryptering så använder den
Kryptering
Komprimering -> dekonpremering
Virtuell miljö, krypterad sandlåda, nästan som en virtuell maskin.
VM > virtual machine, protect
Duh

Men den säkerhetsfunktionen som jag tror har något att göra med nätverksanvändning är att man kan sätta externa adresser som ett skyddande lager
Som t.ex mot en server
Varför då frågar man sig
Aktiv uppdatering av nyckeln får kryptering
Som skulle förklara varför spel som Anno inte har blivit crackade än
Kan dom inte emulera det, så går det nog inte att hacka
Men det är såklart en grundlös teori från en pleb som mig.

Sen kan vmprotect använda sig av memory protection, minnesskydd för att förhindra fuskande och manipulering av vapen / items I spelet.
Och cheat engine fungerar inte när spelet är skyddat av vmprotect.

PS
Hela min kommun säger i princip Väll och inte väl

*Vmprotect är i det här fallet drm skyddet och denuvo skyddar drm skyddet, du kan tänka dig hur mycket det tar på datorn "


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Moderator | Testpilot
Skrivet av Godofcheese:

PS
Hela min kommun säger i princip Väll och inte väl

Här kommer mr moderator och går off-topic: Väll eller väl?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Här kommer mr moderator och går off-topic: Väll eller väl?

De la bra vettu
Schyrra för länken


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Prövade co op på ps4a pro i helgen. Det funkade väldigt dåligt tycker jag. Delad skärm.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Prövade co op på ps4a pro i helgen. Det funkade väldigt dåligt tycker jag. Delad skärm.

På vilket sätt fungerade det dåligt?


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

12
Skriv svar