Recension – NHL 20

Moderator | Testpilot
Skrivet av Leffe76:

Jo, men jag har inget lust att protestera med plånboken mot något jag i grunden ändå gillar. Hoppas snarare på ett naivt sätt att dom ändå jobbar på en rejäl förändring med frostbite som inte blev klar till den här upplagan, men kanske nästa. Eller den efter det, eller till nästa igen..

Förstår dig. Såvida du inte får med en stor del av spelarbasen så är det lönlöst.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd

Skulle folk sluta köpa NHL så skulle dom sluta göra NHL, så enkelt är det. Det är tyvärr EA som styr.


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av Johlor:

Känns i regel som man ska köpa NHL vartannat år. EA kanske borde kanske sluta släppa spelen årligen och köra vartannat år. Istället bara uppdatera rostern med en patch varje år så den hålls relevant. UFC-spelen tar ju stora kliv varje gång de släpps, men då är det flera år emellan, istället så uppdateras ju fighterrostern under åren med nya fighters som läggs till i organisationen. Nu är det kanske orättvist att jämföra en spelserie som än så länge bara har tre upplagor, mot ett som funnits sen typ 1993 (?). Men ja, du förstår min poäng.

Ja, köpa varannat år är vettigare ja. Det är ju även under 2 år servrarna hålls uppe som man kan lira online. Efter är man ju i stort sett tvungen att uppgradera. Köpte själv Nhl 15 som första nhlspelet till PS4 och nästa efter det var NHL 18. 18 gillade jag inte alls. 19 som jag gillar är ju med nu på EA access och 20 kommer ju dyka upp där så småningom så får köra på den linjen nu.

Ja, UFCspelen har ju verkligen blivit bättre med tiden, men som du säger finns det ju inte så många upplagor så det har väl mycket med det att göra. Fifa och Nhl tar ju minimala kliv varje år, men då har det ju kommit ett nytt varje år sen början på 90-talet

Medlem

Jag tycker hela spelet kändes nytt. Hur det fungerar på isen, mer verkliga rörelser, snyggare klubb check när två spelare slåss om en puck mot en sarg och man lyfter klubbor och försöker stjäla. Mycket snyggare och roligare med närkamper nu. Gm grejen är hur fräsch som helst. Jag ändrar sliders och får ett mer simulerat hockey spel än arkad. EA har växt i mina ögonen med denna release. Nya kommentatorn är kanske för ivrig men jävlar vad han och ray kan kommunicera bra, dom pratar i mun på varandra ibland när dom blir hetsiga som det kan bli i sändningar.

Medlem

Bör inte få mer än 1/5 med tankte på att de tar 60 dollar för, i stort sett, samma spel IGEN

Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hade ingen köpt spelen så skulle EA behövt tänka om och faktiskt göra förbättringarna som spelet behöver för att börja sälja igen.

Eller så slutar EA göra dem spelen och går vidare. Är ju inte först gången de dödar ett varumärke och sen begraver det, skyller på att spelarna inte köper och att marknaden inte finns.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Eller så slutar EA göra dem spelen och går vidare. Är ju inte först gången de dödar ett varumärke och sen begraver det, skyller på att spelarna inte köper och att marknaden inte finns.

Ett allt för logiskt altenariv vore ju att bara ha spelet "NHL" och I stort sett släppa roster updates och mindre vanliga funktionella uppdateringar - typ köra spelet på prenumerationsbasis eller enbart dlc, men det kommer ju inte hända så länge folk köper fullprisspel varje år..

Skribent
Skrivet av Xstioph:

Ett allt för logiskt altenariv vore ju att bara ha spelet "NHL" och I stort sett släppa roster updates och mindre vanliga funktionella uppdateringar - typ köra spelet på prenumerationsbasis eller enbart dlc, men det kommer ju inte hända så länge folk köper fullprisspel varje år..

Håller jag med om, är det något som kan vara "game as service" är det ju just sportspelen. Ligor och sådant uppdateras ju hela tiden och hade varit enkelt att ha en månadskostnad på.


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd

Återigen, ni kan sluta köpa NHL och EA skulle inte bry sig. Dom skulle nog lägga ner det för dom säljer så jävulskt många FIFA per år och även kort i FUT, så dom klarar sig nog utan hockey-nördar.

Jag har betalat extra för FIFA detta år till och med så jag får spela det tre dagar tidigare, så på tisdag får jag spela.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Återigen, ni kan sluta köpa NHL och EA skulle inte bry sig. Dom skulle nog lägga ner det för dom säljer så jävulskt många FIFA per år och även kort i FUT, så dom klarar sig nog utan hockey-nördar.

Jag har betalat extra för FIFA detta år till och med så jag får spela det tre dagar tidigare, så på tisdag får jag spela.

Ok? Ja du verkar vara mallen för en drömkund hos EA. 🙂

Medlem

Gillar Chel-läget, grymt kul. Någon som spelar på Xbox? Adda gärna mej isf, Alabo76.

12
Skriv svar