Borderlands 3 dubbelt så stort på pc som Borderlands 2

Robot
Borderlands 3 dubbelt så stort på pc som Borderlands 2

Stark premiärdag för Borderlands 3.

#borderlands-3, #gearbox


Det blir en STEAM-version för mig, inte för att Epic har fått händerna på det först, utan för att det skulle vara trevligt om det var så buggfritt som möjligt och inte hade barnsjudomar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Steam eller inte alls
Spelet verkar fortfarande vara i beta stadie och jag har verkligen inte bråttom att spela ett early access spel
Har rätt så stor backlog som jag aldrig kommer röra

SteamDB och steamcharts ska man ta med en nypa salt nu förtiden efter Steam privacy ändringen för något år sen som gjorde dom sidorna värdelösa om man vill kolla statistisk

Borde inte Gearbox ha exakta siffror själva?
Kom igen Randy, posta siffror


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Grymt att höra. Lätt köp nästa år när det kommer en väl optimerad GOTY edition med all DLC till PS5. Tills dess får man fortsätta att köra vidare med att plocka "overpower levels" I Ultimate Vault Hunter mode i Borderlands 2.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Om Randy säger att det är soligt ute tittar jag först ut genom fönstret. Ökänd lögnare så jag tror inte alls på vad han säger här

Medlem

Har inga problem med att låta dag 1-köparna agera betatestare

Då hinner det komma ner till en rimlig prisnivå tills att det blir dags att köpa på Steam också.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

90% rea på Steam eller inte alls.
Dag 1 buggarna och prestanda problemen är ju det värsta vad jag förstått. Tur att de gick till Epic först så jag automatiskt undvek spelet. Epic är bra på det sättet. Det visar vilka spel jag ska vänta med.


signatur

"It's no that I'm lazy. It's just that I don't care"

Medlem

Jag väntar tills det kommer till Steam. Den 17:e kommer det en Risk of Rain 2 uppdatering som jag och min bror lär spela. Just nu är jag även upptagen med att utforska Fallout 76, och den 1:a Oktober kommer Destiny 2 Shadowkeep. Har gott om saker att underhålla mig med för tillfället. Med det sagt, kommer definitivt spela Borderlands 3, ser sjukt mycket fram emot det, det råkar bara inte finnas plats för det just nu!

CTI
Medlem

Kör det på Ps4:an nu, sen blir det Steam när det släpps där.


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Gnällkuk

Planerade helgen väl och hann med drygt 24h spelande! Spelet har kraschat en gång när jag skulle byta vapen i inventoryt. Utöver det så har jag inte haft ett enda tekniskt problem, rullar på i ca 90-80fps i 1440p med ultra förutom skuggor (high) och ambient occlusion (high).


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent

Jag inväntar rea och tre likasinnade kompisar för att härja loss. Epic eller Steam spelar ingen betydelse. Just nu är mitt grafikkort på väg tillbaka till INET också så lite knapert med prestanda för tillfället :/

Medlem

Kommer hoppa över spelet helt o hållet. Gav BorderLands 1 och 2 en chans men tycker de är snuskigt överskattade faktiskt och det var inget för mig. Sedan kan Pitchford gå o hoppa i sjön.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Köper troligen det när det är 75% rea. Har så många ospelade spel redan.

Medlem

Väntar trofast på steamreleasen

Medlem

Kommer att vänta ett halvår innan köp. Jag använder mig inte av Epic-klienten fram tills den har grundläggande funktioner. Om de hade spenderat hälften så mycket pengar på att göra en bra klient som de spenderat på att köpa exklusiva lanseringsrättigheter hade de nog haft bra många fler kunder nu.

Och givetvis hade Borderlands 3 haft mycket bättre försäljningssiffror om de inte hade lanserat spelet exklusivt på PC-marknadens (just nu) sämsta plattform.

Gen
Medlem

Tror inte en sekund på hans ordbajsande såvida han inte postar faktiska siffror.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Kommer att vänta ett halvår innan köp. Jag använder mig inte av Epic-klienten fram tills den har grundläggande funktioner. Om de hade spenderat hälften så mycket pengar på att göra en bra klient som de spenderat på att köpa exklusiva lanseringsrättigheter hade de nog haft bra många fler kunder nu.

Och givetvis hade Borderlands 3 haft mycket bättre försäljningssiffror om de inte hade lanserat spelet exklusivt på PC-marknadens (just nu) sämsta plattform.

Fråga: får du alla gratis spel om du inte har klienten? Brukar logga in en gång i veckan för att se vad som erbjuds.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Hoppar spelet totalt. Har inte ens orkat ta mig igenom tvåan än. Min looter shooter är Destiny


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Ville välja Steam i listan, men "tvingades" köpa det på Epic därför att alla jag spelar med vägrade vänta tills Steamversionen släpptes.

Spelet är kul solo, men vi är ett gäng som kört serien tillsammans och det blev tyvärr Epic Store p g a det.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar