Dragon Quest I, II, III till Nintendo Switch om mindre än två veckor

Robot
Dragon Quest I, II, III till Nintendo Switch om mindre än två veckor
Moderator | Testpilot

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Är det bara grafisk uppgradering eller systemet bakom med? Vad jag kan minnas är det väldigt svårspelat med plötsliga spikar i svårighetsgrad där grind kan behövas iaf för oss casual spelare.

Kontot avslutas

Dragon Quest eller Dragon Warrior som de versionerna hette i Amerika kom även till Gameboy. Så eftersom Gameboy inte var regionslåst så gick det att spela de versionerna på en europeisk Gameboy ifall man fick tag på de.

Sen kom de även till Super Famicom.

Kul att de äntligen hittar hit med nu.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas
Skrivet av Pooslice:

Är det bara grafisk uppgradering eller systemet bakom med? Vad jag kan minnas är det väldigt svårspelat med plötsliga spikar i svårighetsgrad där grind kan behövas iaf för oss casual spelare.

NES versionen är den mest svår spelade versionen. Om jag minns rätt så var man tvungen att ge kommando när man skulle gå ner för trappor, något som jag vill minnas att man gör automatiskt i Super Famicom och Gameboy versionen när man går till en trappa.

Jag spelade första Dragon Quest/Dragon Warrior (Gameboy versionen) medan jag väntade på att Dragon Quest Builders skulle släppas till Switch.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Det första spelet kom till Family Computer 1986 i Japan. Det släpptes även samma år till MSX och PC-9801.

1989 släpptes det till Nintendo Entertainment System av NOA (Nintendo of America) men döptes om till Dragon Warrior.


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

NES versionen är den mest svår spelade versionen. Om jag minns rätt så var man tvungen att ge kommando när man skulle gå ner för trappor, något som jag vill minnas att man gör automatiskt i Super Famicom och Gameboy versionen när man går till en trappa.

Jag spelade första Dragon Quest/Dragon Warrior (Gameboy versionen) medan jag väntade på att Dragon Quest Builders skulle släppas till Switch.

Famicom-versionen var ännu drygare. Den hade lösenord istället för sparfiler 😮

Skribent

Dragon Quest 1 likt Final Fantasy 1 är hopplöst daterat. Men kan ju ändå vara kul som historiskt dokument för de som är intresserade av seriens ursprung.


signatur

"Writer and Fighter"

Kontot avslutas

Hoppas verkligen att den andra trilogin, Dragon Quest IV, V och VI också kommer till Switch.
DS versionerna börjar bli rätt dyra nu.


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar