I brist på eget officiellt forum - Borderlands 3-spelare intar Steam

Robot
I brist på eget officiellt forum - Borderlands 3-spelare intar Steam

Snacka buggar och belöningar – i Borderlands 2-forumet.

#borderlands-2, #forum, #steam


Medlem

Valve borde ta bort alla off topic inlägg på det forumet tycker jag.
Så Epic kan ta tummen ur rumpan och fixa egna forum istället för att piggybacka på Steam.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

MEG
Medlem

Tydligen finns det en besvikelse på spelet där ute, ska bli roligt att läsa recensionen.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

uhmmm; förstod inte artikeln först. Finns ju forum på 2k forum, det borde väl anses vara officiella?
Men okej, inget forum på epic.

Medlem

Tja man kan ju alltid använda Gearbox egna officiella forum.
https://forums.gearboxsoftware.com/

Medlem

Hahahahah


signatur

"It's no that I'm lazy. It's just that I don't care"

Inaktiv
Skrivet av MEG:

Tydligen finns det en besvikelse på spelet där ute, ska bli roligt att läsa recensionen.

Besvikelse? Det kan rent av vara årets bästa spel. Det är jämnt mellan detta och Apex om GOTY enligt mig. Typ alla jag har pratat med som spelar detta tycker det är riktigt kul. Kanske det bästa spelet i Borderlandsserien till och med.
Det enda som inte är bra är prestandaproblemen som spelet har. Denuvo har sannolikt någonting med saken att göra.

Skulle bli förvånad om FZ ger det lägre än en 4a i betyg.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Besvikelse? Det kan rent av vara årets bästa spel. Det är jämnt mellan detta och Apex om GOTY enligt mig. Typ alla jag har pratat med som spelar detta tycker det är riktigt kul. Kanske det bästa spelet i Borderlandsserien till och med.
Det enda som inte är bra är prestandaproblemen som spelet har. Denuvo har sannolikt någonting med saken att göra.

Skulle bli förvånad om FZ ger det lägre än en 4a i betyg.

Har ju bara 85 i betyg på metacritic på PC just nu, hört att det bara är mer borderlands också (fast humorn ska vara sämre). Inte direkt GOTY material för mig men men.

Medlem

@kaealy:

Men det är Borderlands också... Alla Borderlands har varit i princip samma sak för mig. Det är spel som jag aldrig personligen skulle ge högre än en 3/5 eller 6/10 till, däremot om någon hade frågat om jag hade rekommenderat det så hade jag 100% svarat ja.

Storyn i alla spelen (utom möjligtvis ettan) är skräp, det är mer pruttskämt och 2005 memes än alla inlägg på reddits /fffffffuuuuuuuuuuuu/ sub tillsammans, ljudet är en eftertanke och de är oftast väldigt buggiga vid lanseringen. Men... I slutändan är de alla förbannat roliga spel.

Medlem
Skrivet av lolBEEF:

@kaealy:

Men det är Borderlands också... Alla Borderlands har varit i princip samma sak för mig. Det är spel som jag aldrig personligen skulle ge högre än en 3/5 eller 6/10 till, däremot om någon hade frågat om jag hade rekommenderat det så hade jag 100% svarat ja.

Storyn i alla spelen (utom möjligtvis ettan) är skräp, det är mer pruttskämt och 2005 memes än alla inlägg på reddits /fffffffuuuuuuuuuuuu/ sub tillsammans, ljudet är en eftertanke och de är oftast väldigt buggiga vid lanseringen. Men... I slutändan är de alla förbannat roliga spel.

Men det har ju släpptes ett par nu samt ett flertal expansioner, man behöver ju inte uppfinna hjulet utan utveckla serien lite granna. Jag är inte direkt förtjust i IP:n som bara står och stampar på samma ställe. Men det kanske är en högst personligen åsikt .

Medlem

Det här var ju lite kul faktiskt. Men varför går inte folk till Reddit istället? Där diskuteras ju det mesta.

Medlem

Jäkligt kul spel. Men de måste fixa så man kan skippa cut scenes...

Medlem
Skrivet av baxtex:

Det här var ju lite kul faktiskt. Men varför går inte folk till Reddit istället? Där diskuteras ju det mesta.

Jag skulle nog tippa att det beror lite på att folk vill visa sitt missnöje till att det inte har släppts på Steam, som har alla dessa funktioner.

jbx
Medlem

Är sugen men väntar tills det finns på steam.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Man kan ju alltid använda FZ's eminenta forum om man är svensktalande.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

@baxtex:
@Jozo:

Skrivet av Jozo:

Jag skulle nog tippa att det beror lite på att folk vill visa sitt missnöje till att det inte har släppts på Steam, som har alla dessa funktioner.

Så är det säkert men jag misstänker även att det är en hel del som av naturliga skäl söker sig till Steam då det redan fanns ett stadigt Borderlands community där. En ganska stor anledning till mångas "riktiga" besvikelse är ju Valve och Gearbox relation och communitys runt deras Half-Life titlar som sedan följde med dem till bl.a Borderlands. Så jag kan förstå de som har den speciella relationen till Borderlands serien. Då räknar jag självklart inte med Randy Ditchfords otaliga klavertramp och uppenbara halvsanningar och rena lögner.

Skrivet av anon_319742:

Besvikelse? Det kan rent av vara årets bästa spel. Det är jämnt mellan detta och Apex om GOTY enligt mig. Typ alla jag har pratat med som spelar detta tycker det är riktigt kul. Kanske det bästa spelet i Borderlandsserien till och med.
Det enda som inte är bra är prestandaproblemen som spelet har. Denuvo har sannolikt någonting med saken att göra.

Skulle bli förvånad om FZ ger det lägre än en 4a i betyg.

Missförstå mig rätt nu men Borderlands 3 må vara super med några goda vänner/okända kompisar samt ett paradis för sådana som mig som älskar att gå igenom varenda vrå av spel i ett oändligt sökande efter häftiga vapen/utrustning...
Jag ska vara ärlig och säga att även om Borderlands 2 hade tight gameplay (det förväntade man sig av Gearbox vid det laget) så kändes det för snabbt repetitivt och storyn drog inte i mig särskilt (även om en del karaktärer var fantastiska och när väl humorn funkade så funkade den verkligen!). Borderlands 3 känns ju (utan att ha spelat men sett snack och teknisk analys från bl.a Digital Foundry) som ett Bordelands 2.5, känns väldigt samey och en del av det man sett känns lite stelt och föråldrat. Kanske jag som är föråldrad? Efter den långa utvecklingstiden och succén från de tidigare spelen så hade man kanske för hög ribba, Randy sa ju faktiskt att... oj.. glömde att man inte riktigt kan lita på honom längre :\

Det jag ville komma till var ju att Borderlands är såpass omtyckt tack vare co-op, loot-skjutandet blandat med roliga timmen karaktärer men bygger ju mycket på att du ska ha vänner/roliga människor att spela med som också tycker det är kul med repetitivt men givande lootande. Bordelands var häftigt när det kom från ingenstans, Borderlands 2 utvecklade och byggde på allt bra som folk uppskattatde från ettans grund samt gav en bättre co-op upplevelse vilket automatiskt t.o.m kan göra ett sämre spel till en trevlig stund. Borderlands 3 känns inte som det utvecklar serien utan stampar på redan lagda frön istället för att skörda dem. Ett bra spel för dem som gillar Borderlands 2 (vilket tydligt är många) men GOTY? Ska inte spelet vara mer än ett roligt tidsfördriv i goda vänners slag? Äsch, ska kanske inte prata då spelet tydligen inte är ämnat för mig men av allt man hört så känns en större mängd säga att det är mer Borderlands 2 än det massiva kliv man förväntar sig av en stor studio efter nästan ett decennium och en ny konsolgeneration generation!

Medlem

Har lirat några timmar bara men tycker det är ett skitbra spel. Tajt gameplay, loot och fantastisk humor. Kunde inte bry mig mindre om politiken steam/epic

Inaktiv
Skrivet av ifeelnothing:

@baxtex:
@Jozo:
Så är det säkert men jag misstänker även att det är en hel del som av naturliga skäl söker sig till Steam då det redan fanns ett stadigt Borderlands community där. En ganska stor anledning till mångas "riktiga" besvikelse är ju Valve och Gearbox relation och communitys runt deras Half-Life titlar som sedan följde med dem till bl.a Borderlands. Så jag kan förstå de som har den speciella relationen till Borderlands serien. Då räknar jag självklart inte med Randy Ditchfords otaliga klavertramp och uppenbara halvsanningar och rena lögner.
Missförstå mig rätt nu men Borderlands 3 må vara super med några goda vänner/okända kompisar samt ett paradis för sådana som mig som älskar att gå igenom varenda vrå av spel i ett oändligt sökande efter häftiga vapen/utrustning...
Jag ska vara ärlig och säga att även om Borderlands 2 hade tight gameplay (det förväntade man sig av Gearbox vid det laget) så kändes det för snabbt repetitivt och storyn drog inte i mig särskilt (även om en del karaktärer var fantastiska och när väl humorn funkade så funkade den verkligen!). Borderlands 3 känns ju (utan att ha spelat men sett snack och teknisk analys från bl.a Digital Foundry) som ett Bordelands 2.5, känns väldigt samey och en del av det man sett känns lite stelt och föråldrat. Kanske jag som är föråldrad? Efter den långa utvecklingstiden och succén från de tidigare spelen så hade man kanske för hög ribba, Randy sa ju faktiskt att... oj.. glömde att man inte riktigt kan lita på honom längre :\

Det jag ville komma till var ju att Borderlands är såpass omtyckt tack vare co-op, loot-skjutandet blandat med roliga timmen karaktärer men bygger ju mycket på att du ska ha vänner/roliga människor att spela med som också tycker det är kul med repetitivt men givande lootande. Bordelands var häftigt när det kom från ingenstans, Borderlands 2 utvecklade och byggde på allt bra som folk uppskattatde från ettans grund samt gav en bättre co-op upplevelse vilket automatiskt t.o.m kan göra ett sämre spel till en trevlig stund. Borderlands 3 känns inte som det utvecklar serien utan stampar på redan lagda frön istället för att skörda dem. Ett bra spel för dem som gillar Borderlands 2 (vilket tydligt är många) men GOTY? Ska inte spelet vara mer än ett roligt tidsfördriv i goda vänners slag? Äsch, ska kanske inte prata då spelet tydligen inte är ämnat för mig men av allt man hört så känns en större mängd säga att det är mer Borderlands 2 än det massiva kliv man förväntar sig av en stor studio efter nästan ett decennium och en ny konsolgeneration generation!

Borderlands 3 tar definitivt den säkra vägen och satsar på att förbättra nästan alla aspekter snarare än att vara nyskapande. Jag var en av de som kritiserade grafiken när första trailern släpptes och tyckte det såg lite väl simpelt ut med tanke tiden mellan 2'an och 3'an och den formidabla motorn de använder sig av.

Men nu när man har spelat en stund så inser man vad kul detta Borderlands 2.5 egentligen är och de har gjort precis vad som behövdes för att leverera ytterligare ett jättebra spel. Borderlands-serien är ingenting jag kallar ett mästerverk men de är väldigt kul spel i co-op med mängder av replay value.
En solid 4/5 poängare får spelet hittills av mig och jag har redan börjat planera inför en vända till genom spelet trots att jag inte ens är klar med den första. Med tanke på att spelåret 2019 inte har varit superbt i mina ögon så är Borderlands 3 och sniffar på GOTY titeln.

Medlem

Att Epic game store fortfarande inte har ett forum är underligt. Valve borde också gå in och ta bort alla diskussion om Borderlands 3 och säga rent ut "vi kommer inte ha disskusion om spelet här innan det släpps på tjänsten". Borde också vara så för andra Epic store games som använder steam forum, men som inte finns där.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_319742:

Besvikelse? Det kan rent av vara årets bästa spel. Det är jämnt mellan detta och Apex om GOTY enligt mig.

Vilket är roligt, för visst gör väl spelet egentligen inte mycket nytt? Det är väl bara Borderlands 2.5?

Intressant egentligen hur vissa spel och genrer måste göra något nytt varje gång för att det ska anses vara bra, medan andra titlar som Borderlands bara kan släppa "samma spel" en gång till och det blir hyllat till skyarna.

Givetvis är det skillnader i klasser, grafik, loot, omgivningar osv. Men från vad jag läst så är det egentligen mer av samma. Är det något dåligt? Troligen inte, men det är ju exakt samma modell som AssCreed, NHL, Need for Speed och diverse fler följt i åratal. Du skulle ju kunna argumentera att Borderlands "bara gjort det en gång", men det spelar ju ingen roll egentligen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Sen går det fint rykte att Gearbox har lagt in en keylogger i denuvo.
Troligen för att förhindra folk att fuska.
Sen skadar det ju inte heller om man kan samla in annan information också på samma gång

Om detta skulle vara sant så skulle det var värre än RedShell... Som folk också har glömt bort...


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Gnällkuk
Skrivet av Godofcheese:

Sen går det fint rykte att Gearbox har lagt in en keylogger i denuvo.
Troligen för att förhindra folk att fuska.
Sen skadar det ju inte heller om man kan samla in annan information också på samma gång

Om detta skulle vara sant så skulle det var värre än RedShell... Som folk också har glömt bort...

Om du ska haspla ur dig saker som detta får du länka till källa på det.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Om du ska haspla ur dig saker som detta får du länka till källa på det.

Google my boi
Behöver inte verka triggad

Finns en fin reddit tråd

Här har du länk till en Google sökning som får agera som index
Https://www.google.se/search?q=Borderlands+denuvo+keylogger&i...


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Gnällkuk
Skrivet av Godofcheese:

Google my boi
Behöver inte verka triggad

Finns en fin reddit tråd

Här har du länk till en Google sökning som får agera som index
Https://www.google.se/search?q=Borderlands+denuvo+keylogger&i...

Varför ska jag googla? Om man kommer med påstående om rykten så tror jag de flesta är intresserade att läsa mer om det. Lite som att posta i nyhetstråden utan att länka Efter att ha klickat runt på diverse reddit-trådar ca 5min så kunde man snabbt konstatera att ingen hade någon som helst fakta att backa upp sina påståenden.

Debunked:
https://twitter.com/realCrackWatch/status/1173281354303361024


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Varför ska jag googla? Om man kommer med påstående om rykten så tror jag de flesta är intresserade att läsa mer om det. Lite som att posta i nyhetstråden utan att länka Efter att ha klickat runt på diverse reddit-trådar ca 5min så kunde man snabbt konstatera att ingen hade någon som helst fakta att backa upp sina påståenden.

Debunked:
https://twitter.com/realCrackWatch/status/1173281354303361024

Well dude
Ingen har ju sagt att det är fakta, därför man kallar det för rykten, hörsägen.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Redaktör
Skrivet av Godofcheese:

Well dude
Ingen har ju sagt att det är fakta, därför man kallar det för rykten, hörsägen.

Det är ju rätt grova grejer det handlar om. Då kan det vara snyggt att korrigera sitt inlägg när det visar sig vara falska uppgifter.


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Godofcheese:

Well dude
Ingen har ju sagt att det är fakta, därför man kallar det för rykten, hörsägen.

Fast det är ju dumt att sprida rykten utan substans, speciellt om det är hyfsat allvarliga?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är ju rätt grova grejer det handlar om. Då kan det vara snyggt att korrigera sitt inlägg när det visar sig vara falska uppgifter.

Är ju inte bevisat än att det är falska uppgifter
Kommer det ut att snubben mytade så ändrar jag efter det
Men som det är nu så har det inte ändrats och Gearbox själva har inte kommit ut med något, om det skulle vara så pass alvarligt som du säger, så skulle väll gearbox ha sagt något redan

"sen kan du väll ta bort det själv antar jag om du känner för det "


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Xmk
Medlem
Skrivet av Godofcheese:

"sen kan du väll ta bort det själv antar jag om du känner för det "

Tror faktiskt att han ville ge dig chansen att rätta dig själv, svälj hedern och do the right thing.

Medlem
Skrivet av Xmk:

Tror faktiskt att han ville ge dig chansen att rätta dig själv, svälj hedern och do the right thing.

Vad skulle världen vara utan personer med foliehattar?
Rätt så tråkigt ska du veta


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

12
Skriv svar