Ännu mer gameplay och info om Final Fantasy 7 Remake

Avstängd
Skrivet av Pickadoll:

Vi som vill ha turordningsbaserat lär ju till största delen vara äldre som spelade FFVII när det var nytt.

Det skulle bli ett fruktansvärt dåligt spel om det var turordningsbaserat och jag spelade det också när det var nytt.

Tekniken har gått framåt men tydligen inte ni.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Smaken är delad helt klart.

Medlem

Jag kan tycka det hade vart kul om de la in möjligheten att spela modernt eller retro

Kanske kan komma via DLC eller patch?

Avstängd
Skrivet av Kerrai:

Jag kan tycka det hade vart kul om de la in möjligheten att spela modernt eller retro

Kanske kan komma via DLC eller patch?

Knappast, det skulle ta för mycket tid att lägga in. Så länge som dom hållit på med detta så slösar dom nog inte tid på det. Lär nog satsa på att få nästa del klar så fort som möjligt sen.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av 1337Figaro:

Var det verkligen turordnings mekaniken som gjorde FF såååå bra. Var det det alla tänkte på när de spelade FFVII? Det är en väldigt intressant värld med många intressanta karaktärer. Jag är väldigt förvånad över hur många så kallade "fans" som är villiga att bojkotta spelet HELT bara för att gameplayen är annorlunda.

Vi får chansen att återuppleva en av tidernas störta spelklassiker med current gen teknologi. Vi får se alla våra favoriter med denna häftiga grafik och spelet kommer även expandera och förmodligen vara MER än vad originalet var med tanke på att det nu blir en trilogi. Hur kan turn based systemet vara SÅ viktigt att folk innan de ens fått chansen att prova spelet vara så negativt inställda till det och villiga att bojkotta det? Jag förstår inte riktigt grejen.

Helt ointressant? Tyckte du verkligen turn based systemet var det bästa med FFVII?? Jag förstår att folk gillade det gamla, jag älskade de gamla spelet och det är just därför jag ser väldigt mycket fram mot detta. Självklart får man vara negativt inställd när de gör om något som man redan tycker fungerar väldigt bra. Det är mer den där "HELT OINTRESSANT OM EN AV DE SAKERNA JAG GILLADE ÄR BORTA" som jag inte riktigt förstår mig på? Jaa combaten är en STOR del av spelet men att helt bojkotta det bara för att det är mer action RPG, rly? Förstår inte hur spelet kan ha varit en sån stor succé bland de med dem åsikterna med tanke på att FF är typ 80% cutscenes och bara springa runt och snacka med olika NPCer.

Kanske bara jag som är korkad men förstår inte riktigt hur den där mentaliteten fungerar.

"WOW FETT EPIC eller vänta dem gör om en grej nä nu var det helt plötsligt helt ointressant".

Det handlar om respekt om någon spottar dig i ansiktet sen bjuder på tårta hade du kanske heller inte velat ha tårtan.

Jag är ett av fansen köpt alla spelen till olika plattformar 3 gånger till pc massor med merch filmen osv.

Ja striderna är bland det bästa i ff7. Kombinera materia för att snabbt röja trash öppna fighten men en magi som dödar allt springa vidare. Ändra om inför bossfighter.

Det man sett nu ser ut som nått helt annat inte alls intressant. Så hur visar man missnöje med att de gör om det till ett spel mer likt skräpet ff15? Man köper det inte.

Medlem
Skrivet av breahl:

Det skulle bli ett fruktansvärt dåligt spel om det var turordningsbaserat och jag spelade det också när det var nytt.

Tekniken har gått framåt men tydligen inte ni.

Oh berätta gärna hur autoattack vanliga slag är mer intressant än att kunna välja mellan 20 olika specialförmågor? Vad är det som är bättre med nya combaten? Sjölv tycker den ser völdigt banal och tråkig ut. Typ föreklad för att 4åringar ska kunna spela.
Inte ens uns av taktik längre bara flashigt lull lull

Avstängd
Skrivet av TheWarlock:

Oh berätta gärna hur autoattack vanliga slag är mer intressant än att kunna välja mellan 20 olika specialförmågor? Vad är det som är bättre med nya combaten? Sjölv tycker den ser völdigt banal och tråkig ut. Typ föreklad för att 4åringar ska kunna spela.
Inte ens uns av taktik längre bara flashigt lull lull

Går inte att övertyga en dinosaurie som redan bestämt sig att det är skräp så jag skippar det. För övrigt var striderna i FF15 hur roliga som helst!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tveksamt. Square har fått det låta som att varje ny del är som ett nytt spel, likt säg Gears of War 1, 2 och 3. Hur det sedan fungerar i praktiken när de andra delarna släpps vet vi ännu inte.

Ska sägas att första delen ska ta hand om början i Midgar och lite till. De har expanderat den delen något rejält.

ja det känns som det är så här det kommer bli. De kommer säkert släppa ngn box med hela kittet när alla spel är utgivna men det lär vara många år in i framtiden. Sedan lär de väl säkert släppa om FF 77 remake: Midgar edition till nästa generations konsoler också när de väl kommer ut.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skribent
Skrivet av breahl:

Det skulle bli ett fruktansvärt dåligt spel om det var turordningsbaserat och jag spelade det också när det var nytt.

Tekniken har gått framåt men tydligen inte ni.

Fast jag tror inte det nödvändigtvis behöver bli det. Beror ju på hur man gör det. Om de skulle göra ett exakt likadant system som i originalet kanske där du bara har två rader som står och slår på varandra i turordning. Bara systemet i 10:an är ju mer modernt där man kan byta ut karaktärer mitt i striden etc. Jag tror det skulle gå att göra ett turordningsbaserat system som "make sense".

Nu tycker jag ändå vad de har nu ser ok ut, men jag tror fortfarande turordningsbaseradespel har en plats idag.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag förstår fortfarande inte varför man blandar ihop turordning med gamal teknik. Själva typen av combat har inget med tid eller teknik. De finns massa moderna exempel på ATB så som DQ11,Tales spelen etc. Det är helt enkelt en egen stil. De som gör mig sur är att de kallar ett Action rpg (läs hack and slash) för klassiskt jrpg.

Medlem

Efter att ha sett det här klippet blir jag ännu mer taggad https://www.youtube.com/watch?v=u7nj3IM33Ys och jag tror att det kommer bli kanon

Originalet FF VII ligger mig verkligen varm om hjärtat och har spelat om det massor med gånger.

Ber om ursäkt om klippet redan har postats innan

Avstängd
Skrivet av Aabdell:

Efter att ha sett det här klippet blir jag ännu mer taggad https://www.youtube.com/watch?v=u7nj3IM33Ys och jag tror att det kommer bli kanon

Originalet FF VII ligger mig verkligen varm om hjärtat och har spelat om det massor med gånger.

Ber om ursäkt om klippet redan har postats innan

Striderna ser riktigt bra ut! Jag ser fram mot detta med!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av 1337Figaro:

Var det verkligen turordnings mekaniken som gjorde FF såååå bra. Var det det alla tänkte på när de spelade FFVII? Det är en väldigt intressant värld med många intressanta karaktärer. Jag är väldigt förvånad över hur många så kallade "fans" som är villiga att bojkotta spelet HELT bara för att gameplayen är annorlunda.

Vi får chansen att återuppleva en av tidernas störta spelklassiker med current gen teknologi. Vi får se alla våra favoriter med denna häftiga grafik och spelet kommer även expandera och förmodligen vara MER än vad originalet var med tanke på att det nu blir en trilogi. Hur kan turn based systemet vara SÅ viktigt att folk innan de ens fått chansen att prova spelet vara så negativt inställda till det och villiga att bojkotta det? Jag förstår inte riktigt grejen.

Helt ointressant? Tyckte du verkligen turn based systemet var det bästa med FFVII?? Jag förstår att folk gillade det gamla, jag älskade de gamla spelet och det är just därför jag ser väldigt mycket fram mot detta. Självklart får man vara negativt inställd när de gör om något som man redan tycker fungerar väldigt bra. Det är mer den där "HELT OINTRESSANT OM EN AV DE SAKERNA JAG GILLADE ÄR BORTA" som jag inte riktigt förstår mig på? Jaa combaten är en STOR del av spelet men att helt bojkotta det bara för att det är mer action RPG, rly? Förstår inte hur spelet kan ha varit en sån stor succé bland de med dem åsikterna med tanke på att FF är typ 80% cutscenes och bara springa runt och snacka med olika NPCer.

Kanske bara jag som är korkad men förstår inte riktigt hur den där mentaliteten fungerar.

"WOW FETT EPIC eller vänta dem gör om en grej nä nu var det helt plötsligt helt ointressant".

Oj missade svaret på mitt inlägg, Ja för MIG var det turordingsmekaniken i FFVII som gjorde det så bra! Även storyn och det nya materia-systemet var skitbra! Men att göra ett "action-spel" utan djup av strategiska element av ett spel som i grunden är byggt på det har JAG svårt att hitta intresse för. Jag förstår att det inte är lika vanligt eller omtyckt idag med "långsamma" turordnings-baserade spel men mitt FFVII som jag föll för hade detta. Det står jag för 100%

12
Skriv svar