10 år gamla Minecraft har 112 miljoner spelare – i månaden!

Robot
10 år gamla Minecraft har 112 miljoner spelare – i månaden!

Microsoft kanske får tillbaka sina 2,5 miljarder dollar.

#microsoft, #minecraft, #mojang


Medlem

Har precis börjat spela Minecraft (bättre sent än aldrig) och det är ett riktigt kul tidsfördriv.

Inaktiv

Har spelat det från och till med systerdöttrarna (upprättat server vi alla kan skapa på tillsammans) men spelar det enbart med dem. Spelet är helt för tråkigr för att hålla mig intresserad nog att spela själv.

Releasehästryttare

Det är ju inte så konstigt, är ju det perfekta spelet för yngre spelare.

Va hemma hos min syster som har en 5 årig son igår och han "spelade" nått spel på sin platta, men det enda han gjorde när vi va där va att sitta och kolla på annons efter annons för att tjäna currency i sitt spel, bedrövligt mycket slöseri med sin tid tyckte jag, men han ha ej fått minecraft än av sina föräldrar trotts att jag rekommenderat det till dem.

Tyvärr har bägge föräldrarna i princip noll intresse för spel själva så de sätter sig ju inte in i vad han håller på med.

Man blir lite lack asså.

Medlem

Jag spelar Minecraft ibland. Kul spel.

Medlem

Köpte spelet 9:e augusti 2010 och spelar än idag, skulle vara kul om man kunde se hur många tusentals timmar man plöjt ner i spelet!

eld
Medlem
Skrivet av Devan:

Det är ju inte så konstigt, är ju det perfekta spelet för yngre spelare.

Mina vuxna syskon spelar spelet mer än vad mina barn gör, och det är enbart vanilla utan moddar.

Har man halkat ur minecraft för att man inte orkar med minecraft längre så har det nog mer att göra med vad man är ute efter i spel än hur gammal man är.

Xmk
Medlem

Har inte kunnat köra Minecraft vanilla sen man började köra med mods som FTB.

Medlem

microsoft tjänar garanterat in sin investering igen, med minecraft vr å allt vad det är i oändlighet


signatur

//monster

1
Skriv svar