LoL - LEC final

Ambassadör
League of Legends
LoL - LEC final

Ikväll kl 17 startar finalen i den europeiska League of Legends-ligan. Lagen som möts är de två klassiska lagen Fnatic mot G2. Matchen har allt att bjuda på. Lagen har varit de två dominanta lagen länge men aldrig förr har uppställningarna känts så kompletta som de gör nu. Fnatic som blev av med sin bästa spelare Caps, har fått gå tillbaka till grunderna och byggt upp ett lag som känns mer komplett tillsammans än vad man gjorde när de kom till finalen i Worlds för snart ett år sedan. Den redan omnämnda Caps gick till just G2 vilket är ännu en krydda i den redan heta matchen. G2 som har byggt upp ett topplag med några av de största namnen i regionen har som målsättning att inte bara vinna dagens final utan även vinna Worlds och bryta öst-dominansen. Under MSI (mid season invitational) visade man på sin styrka då man vann turneringen och därmed borde man se laget som det bästa i världen i år, än så länge.

Lagen möttes förra veckan i en, som idag, “bäst av 5”-serie. I den matchen gick G2 segrande ur duellen men det krävdes 5 matcher och laget pressades mer än tidigare under säsongen. Efter förlusten spelade Fnatic mot Schalke igår. Match-serien var på förhand tippat till Fnatics fördel men deras prestation visade på att förlusten mot G2 inte hade krossat dom, snarare tvärtom. Det var en överlägsen vinst för Fnatic, där alla spelare deltog till succén.

Oberoende vilket lag som vinner eller om matchserien kommer bestå av 3 eller 5 matcher kommer det garanterat vara en fartfylld uppvisning.

https://watch.lolesports.com/live/lec/riotgames

Nedan har jag länkat till de tre andra stor-regionernas finaler. NA=LCS, Kina=LPL och Korea=LCK.

Moderator | Testpilot

Så taggad! Finalen har börjat nu https://www.youtube.com/watch?v=pHfaULhMhfM


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent

Bra tråd! Hade sett om jag kunnat. Nästa gång kanske.

Moderator | Testpilot

@dali:


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
League of Legends

Haha. Stackarn.

Moderator | Testpilot
Skrivet av dali:

Haha. Stackarn.

"Do you know the reason why when Rekkles plays World of Warcraft he always joins horde? Because it didn't work out that one time when he joined the Alliance".

https://youtu.be/gkbbOtuQME0?t=6250


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
League of Legends

@uberpwnage2.0: hehe. Jag tror att hur dåligt ett skämt är, med en sådan sorti får man det ändå att vara en succé.

1
Skriv svar