Nu tar vi spelhelg! Wakarimasu ka?

Robot
Nu tar vi spelhelg! Wakarimasu ka?

Om Final Fantasy VII, nya Resident Evil-spinoffen, Borderlands 3, Apples "speltjänst", Nintendos bisarra träningsspel, med mera!

#Project-resistance, #borderlands-3, #final-fantasy-vii, #fragzone-fredag


Medlem

Är det bara jag som blir lite ledsen över tanken på att Gustav inte kommer att vara en fast del av Fragzone gänget? Precis i det läget som det äntligen kommit in lite nytt blod och energi i redaktionen så försvinner det ut genom dörren.

Nu vet jag självklart inte om detta är ett ekonomiskt beslut från företagets sida eller ett personligt beslut av Gustav som kanske fått ett erbjudande om fast tjänst fast avböjt detta.

Om fallet är att Geeks/Fragzone valt att inte ha kvar denna talang som ger välbehövlig energi till de två familjefäderna som vi ser i rutan så finner jag detta tröttsamt. Jag trodde efter uppköpet från Geeks att Fragzone skulle visa på lite större ambitioner och växa som produkt och företag. Ni har ett gott engagemang från trogna tittare/medlemmar, men det krävs mer än en oälskad hemsida och ett flashback forum för 30+ are som drömmer om 2004 ! Ta vara på ungdomarna och framför allt de talanger som ni kommer i kontakt med, bra folk är svårt att få tag i så håll kvar i Gustav !

Medlem
Skrivet av JW_1332:

Är det bara jag som blir lite ledsen över tanken på att Gustav inte kommer att vara en fast del av Fragzone gänget? Precis i det läget som det äntligen kommit in lite nytt blod och energi i redaktionen så försvinner det ut genom dörren.

Nu vet inte jag självklart inte om detta är ett ekonomiskt beslut från företagets sida eller ett personligt beslut av Gustav som kanske fått ett erbjudande om fast tjänst fast avböjt detta.

Om fallet är att Geeks/Fragzone inte valt att ha kvar denna talang som ger välbehövlig energi till de två familjefäderna som vi ser i rutan så finner jag detta tröttsamt. Jag trodde efter uppköpet från Geeks att Fragzone skulle visa på lite större ambitioner och växa som produkt och företag. Ni har ett gott engagemang från trogna tittare/medlemmar, men det krävs mer än en oälskad hemsida och ett flashback forum för 30+ are som drömmer om 2004 ! Ta vara på ungdomarna och framför allt de talanger som ni kommer i kontakt med, bra folk är svårt att få tag i så håll kvar i Gustav !

Absolut, jag tycker Gustav har varit det bästa med FZ på länge faktiskt (inget illa menat Jocke/Calle). Har inte hunnit titta på videon idag men när är det tänkt att Gustav ska gå/sluta?

Backloggens befriare

På ämnet FF: Gears 5 får full pott! Så bra att jag glömde att titta live på FF! Fattar ni?! HÖGSTA MÖJLIGA OBJEKTIVA BETYG!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av JW_1332:

Är det bara jag som blir lite ledsen över tanken på att Gustav inte kommer att vara en fast del av Fragzone gänget? Precis i det läget som det äntligen kommit in lite nytt blod och energi i redaktionen så försvinner det ut genom dörren.

Nu vet jag självklart inte om detta är ett ekonomiskt beslut från företagets sida eller ett personligt beslut av Gustav som kanske fått ett erbjudande om fast tjänst fast avböjt detta.

Om fallet är att Geeks/Fragzone valt att inte ha kvar denna talang som ger välbehövlig energi till de två familjefäderna som vi ser i rutan så finner jag detta tröttsamt. Jag trodde efter uppköpet från Geeks att Fragzone skulle visa på lite större ambitioner och växa som produkt och företag. Ni har ett gott engagemang från trogna tittare/medlemmar, men det krävs mer än en oälskad hemsida och ett flashback forum för 30+ are som drömmer om 2004 ! Ta vara på ungdomarna och framför allt de talanger som ni kommer i kontakt med, bra folk är svårt att få tag i så håll kvar i Gustav !

FZ är ljusår bättre än konkurrenterna, både när det kommer till innehåll (välskrivna nyheter, recensioner och texter, Fragzone Fredag och underhållande quiz) och när det kommer till dess community. Gamereactor är hopplös soppa av extremt slarvigt skrivna texter, Loading är nu ett forum i miniformat och de andra spelsajterna är för obetydliga att ens kommentera. Det är bara FZ och P3 Spel som bjuder på kvalitet i Sverige. Det enda jag kan sakna med FZ är en podcast (som verkar komma) och spelkrönikor. Med det sagt borde de såklart verkligen anställa Gustav på momangen.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Starkt jobbat med ljudet, Calle.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av lampis:

FZ är ljusår bättre än konkurrenterna, både när det kommer till innehåll (välskrivna nyheter, recensioner och texter, Fragzone Fredag och underhållande quiz) och när det kommer till dess community. Gamereactor är hopplös soppa av extremt slarvigt skrivna texter, Loading är nu ett forum i miniformat och de andra spelsajterna är för obetydliga att ens kommentera. Det är bara FZ och P3 Spel som bjuder på kvalitet i Sverige. Det enda jag kan sakna med FZ är en podcast (som verkar komma) och spelkrönikor. Med det sagt borde de såklart verkligen anställa Gustav på momangen.

https://open.spotify.com/show/3gDixa7sFhqjwSEltoJqfB?si=XC4IL...

Skrivet av Akronym:

Starkt jobbat med ljudet, Calle.

Tack!


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av keffkebab:

På ämnet FF: Gears 5 får full pott! Så bra att jag glömde att titta live på FF! Fattar ni?! HÖGSTA MÖJLIGA OBJEKTIVA BETYG!

7 av 5!


signatur
Medlem

Jag tror det ni ville säga var att Seinfeld är en av dom bästa komediserierna någonsin, genialisk!

Överskattad? Pfft, tillåt mig fnysa och skaka lite på huvudet.

Trevligt avsnitt förövrigt, härligt med lite Gurra i rutan igen!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Visst synd att Gustav inte är med mer men vadå ny energi?!
Calle och Jocke har all energi som behövs


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

1. Wii U trailern = SJUKT
2. Fräcka fredag = från 1988, Malena Ivarsson, (kollade ni verkligen på det?)
3. Fräcka fingret = Varantv, kreml high (finns på tuben), en klassiker.
4. Hej kaj, hallå börje....... Du tänkte säga det eller hur Calle?

För övrigt= mycket bra show =), tack för att vi fick se gurra.

Fragtjuv

Wakarimasu - japansk Tiramisu?


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Underbart att ni äntligen släpper det som podcast!


signatur

Kunskapsförmedlare.

Testpilot

Så grymt med SHOGUN flashbacks!!!

Tog mitt nick på 80 talet pga av det då filmen gick på TV. Läste samtidigt boken och behövde ett nickname då man var med o var tuff o stark i C64 swapping/demo scenen

Testpilot

Känslan efter veckans FF

Medlem

Ni ör inte kvar vid tokyo gsme show imorgon ?

Jag hsr lycksts få tag på en biljett och går imorgon söndag


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Bra film!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Verdurakh:

Ni ör inte kvar vid tokyo gsme show imorgon ?

Jag hsr lycksts få tag på en biljett och går imorgon söndag

Vi är inte där alls


signatur
Medlem
Skrivet av lampis:

FZ är ljusår bättre än konkurrenterna, både när det kommer till innehåll (välskrivna nyheter, recensioner och texter, Fragzone Fredag och underhållande quiz) och när det kommer till dess community. Gamereactor är hopplös soppa av extremt slarvigt skrivna texter, Loading är nu ett forum i miniformat och de andra spelsajterna är för obetydliga att ens kommentera. Det är bara FZ och P3 Spel som bjuder på kvalitet i Sverige. Det enda jag kan sakna med FZ är en podcast (som verkar komma) och spelkrönikor. Med det sagt borde de såklart verkligen anställa Gustav på momangen.

Jag håller med dom må sakna lite bredd men
det är bara FZ och P3 spel (som kommit upp med nyheter igen från att bara sysslat med krönikor och streaming ett tag) som är relevanta.
Resten har verkligen inget att komma med.
Jag vet inte hur det är med dom här sidorna som är mer inriktad på e-sport idag är, förr var det rätt stort men så klart nischat inget för alla.

Ontoptic äntligen podcast


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi är inte där alls

Hepp, trodde ni var det.

Aja var ett grymt event om lite välbesökt på de publika dagarna xD


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

1
Skriv svar